حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی در بازار تبلت ها هم دومین تولیدکننده بزرگ شد، سامسونگ سوم و اپل اول

نوشته

4 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل، سامسونگ، هواوی

در حالی‌که موسسه Digitimes طی اقدامی عجیب از اعلام آمار دقیق فروش تبلت و سهم ۵ عرضه کننده برتر این حوزه طفره رفته است؛ اما اپل اعلام کرده که طی این مدت جایگاه نخست خود را با قاطعیت حفظ نموده و بالاتر از شرکت‌هایهواوی و سامسونگ قرار گرفته است. موضوع جالب‌تر اما این است که هواوی در بازار تبلت ها هم دومین تولیدکننده بزرگ شده، سامسونگ سومین و اپل اولین تولیدکننده این زمینه اند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بر اساس گزارش موسسه Strategy Analytics که چند ماه پیش منتشر شد؛ خانواده آیپد سهم 25.8 درصدی از کل تبلت‌های فروخته شده طی سال 2018 را به خود اختصاص دادند. برخی شواهد از سهم چه‌بسا بیش‌تر اپل طی 3 ماهه نخست سال جاری حکایت دارند.

آیپد پرو ۲۰۱۸

آیپد پرو ۲۰۱۸

با این همه عرضه آیپد مینی جدید و آیپد ایر ۲۰۱۹ به‌عنوان یکی از دلایل کلیدی توسعه بازار نسبت به 3 ماهه نخست سال 2018 به‌شمار می‌روند. سری تبلت های مدیاپد هواوی یکی دیگر از دلایل شکل‌گیری این رشد چشمگیر محسوب می‌شود. با این‌حال میزان فروش جهانی تبلت نسبت به ۳ ماهه پایانی سال گذشته با افت محسوس 12.9 درصدی مواجه شده است. بدتر این‌که در 3 ماهه دوم سال 2019 نیز ظاهرا بازار در شرف کاهش فروش فصلی و سالیانه قرار دارد؛ چرا که در چشم‌انداز آینده عرضه هیچ آی‌پد جدیدی قابل‌تصور نیست.

البته در 3 ماهه نخست امسال تنها اپل عملکرد درخشانی از خود نشان نداده است؛ بلکه میزان فروش تبلت‌های هواوی نیز از 3 ماهه چهارم سال 2018 تا 3 ماهه نخست سال 2019 رشد چشمگیری را تجربه کرده و جایگاه این برند از رتبه چهارم به دوم ارتقا یافته است.

مدیاپد ام ۳

مدیاپد ام ۳

اکنون مشخص نیست که با وجود افول تدریجی بازار جهانی تبلت آیا غول چینی کماکان قادر به ادامه روند فروش بالای محصولات خود خواهد بود یا خیر. با این‌حال بدیهی است که طی 3 ماهه نخست امسال کمپانی گام بزرگی در این مسیر برداشته است. در نتیجه شکاف موجود تا جایگاه برترین تولیدکننده صنعت اسمارت‌فون کم‌تر شده و فروش تبلت‌های هواوی از نمونه‌های سامسونگی پیشی گرفته است.

سرفیس پرو

سرفیس پرو

شایان به ذکر است که صعود مایکروسافت از رتبه ششم به پنجم، این برند را در جایگاهی بالاتر از لنوو قرار می‌دهد. براساس پیش‌بینی‌ها مایکروسافت با تولید سری سرفیس همه‌منظوره خود طی 3 ماهه دوم سال نیز جایگاه کنونی خود را حفظ خواهد کرد. میزان فروش تبلت‌های آمازون طی 3 ماهه نخست امسال با افت فاحشی مواجه شد و به‌نظر می‌رسد که فروش کم‌فروغ این برند تا پایان 3 ماهه دوم سال 2019 نیز ادامه پیدا خواهد کرد. آمازون زمانی چهارمین عرضه‌کننده بزرگ تبلت در جهان به‌شمار می‌رفت.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که بازار تبلت ها هم به تسخیر هواوی درآید؟ البته هنوز فاصله رتبه یک و رتبه خیلی زیاد است اما اینکه هواوی بتواند کاری که سامسونگ نکرده است را انجام بدهد نه خیلی دور و نه خیلی نزدیک است.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ronin

توجیه کارشناسای منطقی سامسونگ :
پرایدم زیاد میفروشه دلیل بر خوب بودنش نیست
😂😂😂
این مثال احمقانرو ازشون بگیری واسه توجیه فروش بیشتر حرفی ندارن

_V_

گریه نکن کوچولو فهمیدیم کیبوردت ایموجی داره

_V_

راستی ناراحت نشو ولی گند ترین تبلتارو همین برند محبوبت داره،،یه لحظه مشخصات و دیزاینشو با بقیه مقایسه کن
با اینکه فن سامم ولی تو تبلت هیچ برند جای اپل(آیپد) و مایکروسافت(سرفیس) رو نمیگیره
هرچقدر میخوای گریه کن

Arrow

تبلت سامسونگ که اگه افقی بگیریش وای فایش قطع میشه خوبه حتما 🤣🤣

_V_

یه سری تبلتش اینجوری سده تو نمیخواد بغض کنی انقد از اون بهتر داده که نیاز نباشه تو با این تبلتای عهد دقیانوس هواوی سیس بگیری جوجو

majidbolhasani

گریه شماها دارید میکنید که از این پیشرفت و شنیدن این اخبار ناراحت شدین عزیز من هواوی خداییش و بینی و بین الله عجیب داره پیشرفت میکنه دیگه اینکه الان رقیب سرسخت سامسونگ و اپل شده که دیگه دروغ نیست من رفتم از نزدیک توی شانگهای مخصوصا دیدم چینی ها بدجوری پیشرفت کرده و دارن میکنن الان خیلی آمریکا نسبت به کره جنوبی از چین و پیشرفت تکنولوژیکیش ترسیده.دارن غوغا میکنن.این حرفها هم برای من هیچ دخلی نداره ولی واقعا پیشرفت عجیبی دارن میکنن از دیوار بزرگ چین به اندازه گردشگری چندین کشور درآمد حاصل میکنن و واقعا بهش رسیدگی و محافظت میکنن و توی تکنولوژی و تولید لوازم الکترونیکی که دیگه با گفتن نمیشه توصیف کرد منتظ باشید در آینده خیلی نزدیک حرف اول را خواهند زد خودرو هم که داغون ترین خودروهاشون رو که اصلا خودشون سوار نمیشن رو ما داریم ازشون وارد میکنیم تمام برندهای مطرح خودرو رو شبیهش رو با همان تکنولوژی دارن تولید میکنن و اسم چینی روش گذاشتن.

A.m.a

دوست عزیز هنوز کسی حرفی نزده که شما قضاوت میکنید

این امار نشان از پیشرفت بسیار خوب هواوی در زمینه فروش تبلت داره

نه به اون زمان که انتقاد میکنند و قانع نمیشید
نه به الان که حرفی نزده بحث راه میندازید

ronin

نه عزیز
بارها این توجیهو کردن
منطورم این بود باید منتظر شنیدنش باشیم
در کل طرفدار برند خاصی نیستم و به نظرم همه برندا تقریبا تو یک سطح هستن
ولی حماقت بعضیا با نظراتشون مشخص و ازار دهندس

_V_

اره تو راست میگی والا همیشه وقتی تو مقایسه ها هواوی باشه وسط در هیچ صورتی بقیه برتر نیستن
سامسونگم که باشه واویلا اصلا از این برند بنجل تر نداریم از نظرت!
😁

Pouya

سام فنم اما حس میکنم آینده از آن چینی هاست

RS.R

فوری فوری فوری …بیژن عباسی ارند. مدیر اجرایی ایرانسل اعلام.کرد کمپانی. هواوی. در راستایه تامین. اینترنت نسل پنجم تست اولیه. رو. دکل ها. اجرا کرده. و در حال پایان رساندن و نصب تجهیزات اینترنت. نسل پنجم. هستن. به گفته.بیژن عباسی ارند. به خاسته مسئولان هواوی جز برند هایه چینی شامل. عف مالیات ما میشن سایر. برندا ملزم به پرداخت مالیات استفاده از نسل پنجم. هستن و همین طور. مدیر اجرایی همراه. اول. حمید فرهنگ. از. کلید خوردن. نسل پنجم انترنت با همکاری هواوی پرده. برداشت. آیا. ترفه هایه مالیات ی نسل پنجم هواوی. یقیه. سامسونگ. میگرد. یا فقط یه شایعه اس. یا باید منتظر اتفاقات جنگ جدیدی بین هواوی و سامسونگ باشیم

Amin B3DA

هوآوی همه جا داره پیشرفت میکنه و بزودی بازار تلویزیون هم وارد میشه با قدرت
امیدوارم هرچه زودتر تکلیف خصومتش با آمریکا برطرف بشه تا تکلیف مشخص بشه

majidbolhasani

همین الان هم هواوی در دنیای اندروید رقیب سرسخت و تنها برندیست که حرکتی شانه به شانه با سامسونگ دارد و لی در کل تا پایان سال ۲۰۲۰ یعنی حدودا یک سال و نیم دیگر در کنار سامسونگ دو برند یکه تاز دنیای موبایل خواهند شد آمریکا هر جا و در هر چیزی منافع شرکت هاش رو به خطر ببینه یه انگی یا سیاست حالا یا راست یا مثل همین قضیه شنود و جاسوسی توسط هواوی رو که همه میدونن دروغ بی بروبرگرد بود به اون شرکت رقیب میچسبونه و واردات و خرید اون محصول رو در آمریکا و کشورهای متحدش ممنوع اعلام میکنه تا بلکه بتونه به دروغ و ریا هم که شده رقیب رو از میدان به در کنه.منم از مسائل و خیلی از چیزهای کشور دل خوشی ندارم ولی اینو فهمیدم و قبول دارم که آمریکایی ها اصلا دوست ندارن هیچ کشور پیشرفت کنه و درآمد شرکت هاش پایین بیاد اونم مخصوصا شرکتی مثل اپل که درآمد اصلی و بزرگترین درآمد آمریکاست.ما ایرانیها اصلا تلاشی برای تصاحب یکسری جایگاه در دنیا نمیکنیم ولی چین و چینی ها رو باید بری و ببینی که چطور و چگونه دارن تلاش میکنن برای اونها یک هزارم ثانیه هم ارزشمند شده و آمریکا از این بابت منافع و فروش محصولات دیجیتالیش رو در خطر میبینه و از سوی دیگر از قدرت برتر اقتصادی شدن و دو رقمی شدن رشد اقتصاد چین ترسیده و هواوی میخواد بدنام کنه.من خودم گوشی هواوی به دست ندارم که بگید لابد به اون خاطر دارم طرفداری میکنم ولی اذعان میکنم که هواوی و کلا چین بدجوری پیشرفت داره به دست میاره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)