حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی در چارک اول سال ۲۰۱۹ توانسته بیش از ۲۷ میلیون دستگاه موبایل بفروشد

نوشته

4 سال قبل | 10 دیدگاه | شیائومی، عملکرد تجاری شرکت ها

بر اساس آمار موسسه پایش بازار Counterpoint Reasearch شیائومی در سه ماهه نخست سال میلادی جاری چیزی در حدود ۲۷.۸ میلیون گوشی هوشمند فروخته است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن و البته آمار موسسه IDC از فروش شیائومی صحبت کنیم.

این در حالی است که اگر سری به آمار موسسه های Strategy Analytics یا IDC بزنید، با اندکی کاهش به ترتیب شاهد ارقام 27.5 میلیون و 25 میلیون دستگاه خواهید بود.

ظاهراً این اختلاف موجود در تخمین‌های منتشر شده توسط کارشناسان و تیم‌های تحقیقات و بررسی این وبسایت‌ها در نهایت شیائومی را خسته کرده و مسئولین این شرکت را مجبور به اعلام رقم دقیق گوشی‌های فروخته شده در سه ماهه نسخت سال 2019 میلادی کرده است.

ردمی ۷

ردمی ۷

مسئولین شیائومی بدون اعلام هماهنگی قبلی اقدام به برگزاری یک همایش کردند و از فروش 27.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در بازه زمانی میان ژانویه و مارس 2019 خبر دادند.

این در حالی است که همین مقدار، برای سه ماهه نخست سال 2018 میلادی برابر 28 میلیون بوده است. در واقع در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته میلادی، شاهد کاهش 2 درصدی در فروش محصولات شیائومی هستیم. این میزان با در نظر گرفتن کاهش متوسط 5 درصدی فروش سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند همچنان نتیجه‌ای مثبت و رضایت بخش است.

علاوه بر این، شیائومی از انتشار ریز عملکرد شرکت پس از انتشار گزارش مالی سه ماهه نخست، تا پیش از پایان این ماه خبر داده است.

از همه این ها که بگذریم و تفاوت در آمار را در نظر نگیریم این یک عملکرد قابل توجه برای شیائومی است و برای درک بهتر آن بد نیست که با آمار فروش ۱.۱ میلیون دستگاه سونی در مدت مشابه مقایسه شود! نظر شما درباره عملکرد شیائومی در زمینه فروش موبایل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ARMTIN

این آمار فروش فقط مربوط چارک اول ۲۰۱۹ هست …
شیاومی با معرفی سری قدرتمند Mi9 و سری جدید redmi با قیمت رقابتی ، پتانسیل فروش ثبت رکورد بالا ۶۰ میلیون گوشی تنها در چارک دوم ۲۰۱۹ داره

m.b

درسته
میانرده های شیائومی و ردمی تو همین یکی دو ماهه معرفی شدن و اکثر خریداران شیائومی کمی با بقیه برند ها فرق دارن از این نظر که اصراری بر خرید سریع گوشی ندارن و صبر میکنن که قیمت ها بازم پایین تر بیاد و بعدش خرید کنن…
همچنین این نکته هم خیلی خیلی مهمه که شیائومی در پخش جهانی گوشی هاش بسیار با طمأنینه تر از برند های معروف تر عمل میکنه که هزینه پخش و تولید هر دو پایین بیاد براش (توضیحش یکم طولانیه که طی چه فرایندی اینطوری میشه) و این یکی از استراتژی های کسب درآمدش هست…
بخوام یه مثال بزنم که کاربر ها کامل متوجه بشن، میتونم redmi 5a رو مثال بزنم…
پر فروش ترین گوشی اندروید جهان تو سال 2018 بوده، در حالی که تو سال 2017 معرفی و به فروش گذاشته شده… 😊🌷
اکثر بار فروش گوشی بی نظیر redmi note 7 رو هم تو همین چارک دوم و سوم 2019 خواهیم دید…

amer

همین 2درصد کاهش فروش طبعا خبر بسی امیدوار کننده برای ماه های بعدی خواهد بود و انشا…در چارک دوم 2019شاهد کاهش به احتمال زیاد 9درصدی برند شیاهری باشیم

mehrdad_ma

گیژ بقیه شرکتها کاهش فروش حداقل ۵ درصد داشتن که سامسونگ و سونی بیشتر از ۱۰ درصده

یه تجزیه و تحلیل هم بلد نیستی ؟؟؟ بعد میای نظر میدی با همین کرسی شعرا ترنج رسیدی

The Destroyer

شما نمیخواد راجع به فروش شیائومی نظر بدین. همه برند ها حتی برندهای بزرگ تری مثل سامسونگ افت فروش رو تجربه کردن و کلا بر طبق مقاله 6.6 درصد کاهش فروش گوشی ها رو داشتیم و این که شیائومی 2 درصد افت داشته یعنی نسبت به بقیه جلو تره. در ضمن اوج فروش شیائومی مال چارک های دوم و سوم سال هست که با معرفی میانرده های قدرتمند و پرچمدار های 300 دلاری همراه هست و همچنین سری می 9 هم تو چارک دوم فروششون به اوج خودش می رسه. فکرش رو بکنید ردمی x با اسنپ 855 و صفحه آمولد با قیمت زیر 400 یورو و پوکوفون اف 2 هم با اسنپ 855 و قیمت 300 یورو معرفی بشن اونوقت چه اتفاقی میفته. حالا شما نمیخواد خودتو ناراحت کنی منم به نظرم سونی موبایل انشا الله بر میگرده. البته به شرطی که هر سال افت فروش 20 درصدی رو تجربه نکنه. نوکیا هم که تکلیفش معلومه. سال 2017 که دوباره جون گرفت من خیلی پیگیرش شدم ولی وقتی یه مدلش رو خریدم دیدم کاملا نسبت بهش عوض شد

The Destroyer

چرا انقدر نسبت به برندهای چینی جبهه میگیرین. همین سامسونگ و سونی هم از همون اول که سامسونگ و سونی امروز نبودن. کلی زور زدن تا به این جا رسیدن منتها فرقشون با چینیا اینه که سرعت پیشرفت چینیا خیلی بیشتره چون از اشتباهات قدیمی تر ها درس گرفتن. شما تصور کن که برندی مثل شیائومی یا لنوو هیچ وقت وجود نداشتن که گوشی های ارزون قیمت تولید کنن. اونوقت چه اتفاقی برای بازار موبایل می افتاد؟
الان شما میای میگی به خاطر کیفیت پایینه که قیمت این گوشی ها پایینه. نه خیر دوست عزیز این طوری نیست. 10 سال پیش شرکت های خودرو ساز کره ای ماشین هاشون رو با قیمت کمتر و امکانات بیشتر می فروختن و الان بعد 10 سال اون هایی که می گفتن آشغال ساز کره ای همه خودشون کره ای سوار می شن. چینی ها هم همین طور هستن نه فقط تو بازار خودرو بلکه تو همه بازار ها من جمله بازار موبایل. شما تا به حال کسی رو دیدی که شیائومی داشته باشه و ناراضی باشه؟ خواهشا بدون تعصب بگو.

Milad7

شیائومی درحال پیشرفت سریعه…

vahid abedi

فروشش خیلی خوبه

باید در نظر بگیریم به جز رشد عجیب هواوی اکثر شرکتها دچار کاهش فروش شدن جز هواوی که حدود 60 میلیون در 3 ماهه اول فروخته

رقابت بیشتر به نفع مصرف کننده هستش.

انشالله هر شرکتی که تلاش بیشتر و لیافت بیشتری داشته باشه بتونه پیشرفت داشته باشه.

واقعا رقابت بین سازندگان موبایل خیلی زیاده.

الحق با این رقابت یکی از شرکتهای باسابقه که توتسته خودشو حفظ کنه سامسونگ بوده

با چند درصد کاهش فروش کار ندارم به صورت کلی نظر میدم

دلیلش هم انعطاف پذیری شدید سامسونگ با شرایط جدید و مدیریت منعطف و متناسب با بحران در سامسونگ هستش.

_V_

دقیقا حالا که میبینم تنها شرکت قدیمیی که هنوز بالا مونده تو برندای اندروید سامسونگه،،حتی اینکه هنوز رو بورسه خیلی عالیه چه برسه به اینکه اوله!

afsoongaregisoo

من شیائمی رو دوست دارم شما چطور ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)