حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عملکرد سامسونگ در چارک اول سال ۲۰۱۹ کمترین خود نسبت به ۳ سال اخیر بوده است

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | عملکرد تجاری شرکت ها

گزارش مالی چارک اول سال ۲۰۱۹ منتشر شده از سوی سامسونگ نشان می‌دهد که این شرکت کره‌ای برای اولین بار در سه سال اخیر با کاهش سوددهی در بخش فروش نمایشگر و حافظه‌های موبایلی مواجه شده است. در حقیقت عملکرد سامسونگ در چارک اول سال ۲۰۱۹ کمترین خود نسبت به ۳ سال اخیر بوده است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

جدیدترین گزارش مالی سامسونگ حاکی از آن است که در سه ماه نخست سال 2019 این شرکت کره‌ای از درآمد 45 میلیارد دلاری تنها به سود عملیاتی 5.4 میلیارد دلاری دست پیدا کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست کم 60 درصد کاهش پیدا کرده است.

هرچند مدیران سامسونگ معتقد که این روند تا نیمه سال 2019 تغییر پیدا خواهد کرد، با این حال بد نیست که بدانید این ضعیف‌ترین گزارش مالی سامسونگ از سال 2016 بوده است. آمار ارقام ارائه شده از سوی شرکت کره‌ای نشان می‌دهد که درآمد کلی سامسونگ نیز نسبت به مدت مشابه سال 2018 حدود 13.1 درصد کاهش یافته است.

آن‌گونه که به نظر می‌رسد پاشنه آشیل گزارش مالی سامسونگ به عملکرد ضعیف بخش فروش تراشه و نمایشگرهای موبایلی این شرکت مربوط می‌شود. در سه ماه اولیه سال 2019 فروش تراشه‌های سامسونگ 16.1 درصد کاهش داشته و میزان درآمد شرکت کره‌ای از فروش نمایشگرهای موبایلی نیز 480 میلیون دلار کمتر شده است.

گلکسی اس ۱۰ پلاس

گلکسی اس ۱۰ پلاس

البته برخلاف اعداد و ارقام فوق، آمار فروش گوشی‌های هوشمند سامسونگ اوضاع بهتری داشته طوری که در این مدت شاهد عرضه 78 میلیون گلکسی اس 10 به بازار بوده‌ایم. البته فروش گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه این برند نیز کاهش یافته است.

اوضاع سامسونگ در آینده چگونه خواهد بود؟

آن‌طور که به نظر می‌رسد شرکت‌های چینی توانسته‌اند جای سامسونگ را در بسیاری از بازارهای نوظهور با عرضه گوشی‌های بودجه‎ای تصاحب کنند. در سوی دیگر تاریخ عرضه گوشی تاشوی گلکسی فولد پس از مشکلات به وجود آمده برای نمایشگر به تاریخ نامعلومی موکول گردیده است؛ از این رو بعید به نظر می‌رسد که اوضاع مالی این شرکت لااقل تا نیمه 2019 بهبود یابد.

البته ترکش فعالیت شرکت‌های تولیدکننده چینی به اپل نیز برخورد کرده، چراکه پیش‌بینی می‌شود فروش کلی گوشی‌های آیفون در بهار سال 2019 نیز با کاهش 15 درصدی روبه‌رو شده باشد. فکر می کنید سامسونگ به چه سمت پیش برود؟ باید شاهد افت های ممتد باشیم یا سامسونگ خودش را پیدا خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

باید قیمتهارو کاهش بدن ،، تنها راه رقابت با چینی ها همین قیمت هست،، اگه قرار باشه دو سه سال دیگه پرچمدارهای اپل و سامسونگ برسن به 1500 دلار دیگه کمتر کسی میره یه دستگاهی میخره با همون سخت افزار و حتی بعضی مواقع با عملکرد ضعیفتر… اما خیلی گزانتر…

nima.1987

با این قیمتای فضایی که میزاره بایدم اینجوری بشه 🙂

amer

تا وقتی شرکت های گمنام چینی (که جدیدا نام و اعتباری تو چند سال گذشته برای خودشون دست و پا کردن )جای سوزن انداختن برای برندهای با قدمت و اصیل باقی نذاشتن .متاسفانه این بازارهای چینی اقتصادتهاجمی در پیش گرفتن ولی هر شدتی یه کاهشی هم داره فعلا دور دور چینی هاست و به زودی این غول های تو خالی چینی از میدون رقابت خارج میشن چون هیچ پشتوانه صنعتی دیگه ای ندارن و کافیه تو حوزه موبایل شکست بخورن بعدش کارشون تموم میشه و نابود میشن

vahid abedi

جدی که نمیگی دوست عزیز

به جز موبایل تو صنایع دیگه پستوانه ندارن؟؟

الان تو حوزه هوش مصنوعی منظورم موبایل نیست چین و امریکا 2 رتبه اول و رقیب هم هستند که با فاصله از اروپا پیشی گرفتن.

صنایع مخابراتی و صنایع هوا و فضا رو هم که نگم.
در حوزه نانو هم که پیشرفت حیرت انگیزی کردند.
حضور ذهن ندارم ولی صنعت چین فقط موبایل نیستو موبایل بخش کوچکی از ان هستش.

m.b

این خبر مقایسه شود با اون خبری که گفته بود فروش سری s10 رکورد زده…
این یعنی فروش میانرده های سامسونگ همینطوری داره کمتر و کمتر میشه… 😅
سامسونگ باید کیفیت میانرده هاش رو ارتقاء بده و قیمت رو بیاره پایین تر، وگرنه میانرده هاش محکوم به حذف هستن…

_V_

ضررش سر کاهش فروش دیسپلی و تراشه حافظه بود باهوش گوشی چیه این وسط،،،مگه سامسونگ شرکت بی کار چینیه که سودش آویزون بخش موبایلش باشه،،،سونی،سامسونگ و الجی،برندایی هستن که هر زمینه ای ک فکرشم نمیکنی تولیدات دارن و در اکثرشون جزو بهترینان گل پسر
این سه برند نباشن تو بخش موبایل کیفیت سراسری کل موبایل های دنیا کاهش پیدا میکنه
دیسپلی،انواع سنسور،انواع تراشه
از بازار بگیر،،،افرین ک فهمیدی نفهمیدیم ب درک

m.b

قسمتی از متن:👇
“فروش گوشی‌های میان رده و مقرون به صرفه این برند نیز کاهش یافته است.”
متشکرم که به من میگی نفهم…
آمار فروش هم نشون میده که تو سال 2018 نسبت به سال 2017 فروش کل موبایل سامسونگ کاهش داشته…
اونم بالای چندین میلیون کاهش و نه چند هزار…

m.b

آفرین با همین دنده به وقاحت و دروغ گویی ادامه بدی، جای استاد چالتون رو تو سایت پر میکنی…🌷

_V_

من نگفتم بت نفهم،،مث تو نیستم هرکی ضد شیائومی خرف زد یا اومد جواب چرت و پرتات مث “شفاف بودن اس۹ سر ایج بودن” که جوابشم اینه “پس S10e که فلت هست رو چی میگی؟”
فکر کردم طبق معمول متنو نخوندی اومدی چرت گفتی
نمیخوادم فاز مودب و روشن فکر بگیری اکثرا دیدیم اون روی دیگتو وقتی بحث بحث شیائومی بشه
والا،،،یه جوری بعضی وقتا همین شماها به برندایی مثل الجی و سونی و سامسونگ فوش میدید
انگار نه انگار دوربینو حافظه و تکنولوژی و صفحه نمایشتونو همونا تامین میکنن،هرچند ک پولشو میگیرن ولی خب میخوای نگیرن تا بشه تاثیر مثبت برای اون شرکت؟
زرشک
#بخند_به_ملتی_که……

The Destroyer


کسی به سامسونگ فحش نداد ولی این هم درست نیست که یه شرکت هر جور دوست داره قیمت گذاری کنه و جنسی رو که براش 500 دلار در میاد رو 1000 دلار بفروشه. در ضمن ایج درست نیست اج درسته ماشاالله شما که خیلی انگلیسیت خوبه واسه ما کلاسم میذاری(منظورم در خصوص پی ترتی پرو و از این قبیل هست). یه دونه راحت مینویسی P30 pro هر کی هرجور خواست میخونه لازم نیست کلاس بذاری روشنفکر.یه دونه هشتگ هم یاد گرفتی میاری اون رو اینجا مینویسی. اولین کسی باید بهش اون هشتگ رو نسبت داد خودتی دکتر

_V_

The Destroyer
اولا که من هشتگای مختلفی میذارم ک معمولا از شعر ها هست و وقتی ادامشو نمیدونی قضاوت نکن
دوما اونایی ک فوش دادن سر قیمت نبوده نمیدونم انگار کامنتارو نمیخونی
سوما که اصلا مگه من با شمام؟
چارما ندیدی شما ” گذاشتم که نشون میده حرف خودشو دارم میگم؟
پنجما که بنده دلیل داره میگم پی ترتی چون حسش نیست بزنم انگلیسی شه بزنم P30 تا شما نگی دارم فاز روشن فکری میگیرم،،،پی سی هم ک بگم دیر یارو میفهمه منظورم P30 نه PC
اوکی؟

The Destroyer

اوکی در مورد اخر باشه حق با شما هر چند هنوز غیر منطقی به نظر میاد ولی باشه عذر میخوام

_V_

مورد آخر؟برام مهم نیست تو عذربخوای یا حرفمو قبول کنی مهم اینه که من هرچی گفتی رو علتشو گفتم کاریم ندارم نظر تو چیه!

The Destroyer

از تعداد منفی ها معلومه کی داره درست میگه نیازی به عصبانی شدن نیست. بذار بقیه قضاوت کنن

Milad7

بازار به شدت رقابتی شده یه اشتباه کوچک کلی ضرر به همراه داره🤨

afsoongaregisoo

چینی های دوست داشتنی بزودی طومار سامسونگ و گران فروشان و سود پرستان رو خواهند برچید .دنیای بدون چینی ها واقعا دنیای زشتی میشد .واقعا دمشون گرم

_V_

چینی های دوست داشتنی!
سامسونگو برخواهند چید!
دنیا بون اونا جای زشتی میشد!
گرون فروشان!
عزیزم شما یا کوری یا خدتو زدی ب کوری نمیبینی هرچینیی کارش گرفت دیگه قیمتارو برده بالا و حتی بالاتر از سامسونگ شده پرچمدارای هواوی؟
ای خدا😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)