حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون X و آیفون ۸ پرفروش ترین مدل های موبایل در بازار جهانی سال ۲۰۱۸، بازار چین در دست Oppo

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | اسمارت‌فون

شاید اپل در رتبه سوم فروش جهانی قرار گرفته باشد و هواوی جایگاه دوم را تصاحب کند اما شاید برای شما جالب باشد که پرفروش‌ترین مدل‌های موبایل در سال ۲۰۱۸ چه دستگاه هایی بوده اند. همچنین مقایسه این آمار با بازار چین می تواند جذاب باشد. با یک اسپویل ریز باید به شما بگویم که آیفون X و آیفون ۸ پرفروش ترین مدل های موبایل در بازار جهانی سال ۲۰۱۸ و بازار چین در دست Oppo است. در ادامه با ترنجی همراه باشی تا درباره آن صحبت کنیم.

براساس گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی کانترپوینت، آیفون ۱۰ اپل پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۸ در بازارهای جهانی به‌استثنای بازار چین است. نتیجه‌ی بررسی این موسسه از پرفروش‌ترین گوشی هوشمند در بازار جهانی، به‌ استثنای بازار چین را منتشر کرد. نتایج بررسی‌های کانترپوینت نشان می‌دهد که پرفروش‌ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۱۸، آیفون ۱۰ است.

سه گوشی هوشمند دیگر کوپرتینویی‌ها نیز بعد از آیفون ۱۰، به‌عنوان پرفروش‌ترین دستگاه‌های سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند. شیائومی ردمی 5A در جایگاه پنجمین گوشی پرفروش دنیا قرار گرفته است.

البته پرفروش‌ترین گوشی‌ هوشمند در بازار چین متفاوت است. پرفروش‌ترین گوشی در بازار چین، اوپو R15  است. آیفون ۱۰ در رتبه‌ی دوم پرفروش‌ترین دستگاه‌ها در چین قرار دارد. درنظر داشته باشید که از بین چهار گوشی هوشمند پرفروش در بازار چین، دو دستگاه دیگر یعنی میان‌رده‌ی اوپو A5 و گوشی فوق‌العاده اقتصادی اوپو A83‌، جزو پرفروش‌ترین‌های بازار چین معرفی شدند.

گزارش کانترپوینت در شبکه‌ی اجتماعی ویبو چین و بدون انتشار اطلاعات دقیق‌تری به‌اشتراک گذاشته شد. به‌نظر می‌رسد براساس اطلاعات موجود، در مجموع ۱۰۰ میلیون دستگاه از سه مدل گوشی آیفون اپل که رتبه‌ی پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار جهانی را از آن خود کرده‌اند، به‌فروش رسیده است. این در حالی است که آمار فروش آیفون XS Max و آیفون XR بیش از ۱۶ میلیون دستگاه برآورد شده است.

همان‌طور که در نمودار پرفروش‌ترن گوشی‌های بازار جهانی مشاهده می‌کنید، نام اپل با ۶ گوشی هوشمند پرفروش و نام سامسونگ با سه گوشی هوشمند پرفروش، در این نمودار به‌ چشم می‌خورد. به‌نظر می‌رسد که پرچمداران سال ۲۰۱۷ موفق‌تر از جانشینان خود بوده‌اند.

البته همان‌‌طور که گفته شد، اطلاعات آماری مربوط‌به بازار چین، با اطلاعات آماری بازارهای جهانی متفاوت است. بی‌شک آمار فروش تولیدکنندگان داخلی چین، بالاتر از شرکت‌های خارج چین خواهد بود. همان‌طور که در نمودار مربوط‌به چین مشاهده می‌کنید، از بین ۱۰ شرکتی که نام آن‌ها در نمودار ذکر شده، هشت شرکت تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند داخل چین هستند و دو گوشی هوشمندی که جزو پرفروش‌‌ترین ها در بازار چین شناخته می‌شوند، گوشی‌های آیفون ۱۰ و آیفون ۸ پلاس هستند.

نکته‌ی قابل‌توجه آن است که نام هواوی در هیچ یک از نمودارها دیده نمی‌شود. دومین تولیدکننده‌ی بزرگ گوشی‌های هوشمند، بازار را به‌حدی با گوشی‌های متنوع اشباع کرده که کابران گزینه‌های متعددی برای انتخاب و خرید دارند. براساس اعلام کانترپوینت، بیش از ۱۳ میلیون دستگاه گوشی هوشمند پرفروش هواوی پی ۲۰ لایت در بازار به‌فروش رسیده است. بااین وجود، این حجم فروش برای قرار گرفتن نام این گوشی هوشمند هواوی در فهرست پرفروش‌ترین‌های بازار کافی نیست.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که اپل به دلیل کمبود تنوع موبایل های تولیدی در رده پایین تری نسبت به هواوی برای فروش کل، قرار گرفته یا همچنان موضوع میانگین قیمت محصولاتش است؟ البته که این دو صحبت هردو دو روی یک سکه هستند!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

پر فروش ترین گوشی اندروید جهان مال شیائومی بوده، اونوقت بعضیا اونقدر وقاحت دارن که دروغ بگن که شیائومی اصلاً کیفیت نداره…
آفرین
چالتون نیست ولی شاگرداش هستن تو سایت… 😂

_V_

اولا که درست حرف بزن منم بلدم بزنم ع ن ت کنم این وسط
دوما که با اون گوشی قدیمی مسخره اول شده بذاره دم کوزه ابشو بخوره😂
پشمک

Jason bourn

آقا اس۸ و اس۹ فرقی خاصی از نظر قیمتی ندارن بگذریم از این موضوع که مارو رفرنس میده به کشورای اروپایی تو همینجام ۵۰ یورو نسخه پلاس اس۹ نسبت به پلاس اس۸ گرونتر شده این وسط چطور شد ۱۵۰ دلار گرونتر هر نسل؟
یاد کسایی منو میندازه که بهشون ثابت کنی زمین گرده میگن نه صافه

_V_

این از اونم گذشته میگه ما اصلا تو زمین نیستیم فکر کنم
////-:

Jason bourn

ایشون فکر کنم فعلا درگیر جواب دادن به ترولای سامسونگی هستن
توهم قبول کن ۲۰۰ دلار اس۹ نسبت به اس۸ بیشتر شده

_V_

بعله فعلا مشغول هستن و دارن جواب “ترولای شرکت بنجل ساز و به درد نخور سامسونگ” رو میدن و شما داری اشتباه میکنی ۲۰۰ دلار گرون نشده برای خرید یک اس۹ باید دو عدد اس۸ به فروشگاه ببری شاید با خواهش و تمنا و کمی اهدا و عرضه صندوق عقب یه اس۹ تحویل بگیری!
🤦‍♂️

Jason bourn

اصلا ولش کن باشه اقا من قبول کردم سامسونگ هر نسل ۲۰۰ دلار رو پرچمدارش میکشه

_V_

من موندم کی ب این گفته فروش ب کیفیت ربط داره،،واا اگه به کیفیت باشه که…..
😂

_V_

همیشه هم میگم با اینکه خودم از اپل و مخصوصا آیفون خوشم نمیاد ولی واقعا جای تحسین داره که اپل با عرضه فقط پرچمدار رتبه سوم فروشه اونوقت سامسونگ با عرضه پرچمدار و میانرده و پایینرده و البته هواوی هم ک جوجه کشی زده به قول عامر جان،،،دارن سر تعداد فروش!درگیر میشن

_V_

http://www.dgtor.com/گلاستیک-چیست/
در آخر هم شاهد متن معرفی گلستیک هستیم که مشخص میکنه سامسونگ واقعا بنجل سازه و اصلا دنبال کاهش هزینه های مشتری برای تعمیر گوشی نیست!
اوف بر سامسونگ
نه اولتراسونیکش خوبه
نه گلستیک
نه دیافراگم متغیر
نه شارژ سریع و بی سیم و معکوس
نه اجش
نه پنل هاش
نه تراشه هاش
نه پروژه های تکنولوژیش از قبیل اختراع صفحات منعطف یا صفحات اولد شفاف برای کارگذاری دوربین زیر صفحه
Boe هم دزد نیست
شیائومیم بالاترین کیفیت ساخت رو داره
الکسیسم پر.ده داره
:))))))))))))

علی شیخ زاده

عملکرد اپل با گوشی های پریمیوم و گرانقیمت در مقابل برند های متعدد اندرویدی با گوشی های بیشمار ارزان قیمت واقعا ستودنیه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)