حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی گیمینگ ZTE نوبیا رد مجیک ۳ با فن داخلی معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 15 دیدگاه | ZTE

ما قبلاً شاهد عرضه گوشی‌های گیمینگی با برند ایسوس و بلک شارک بوده‌ایم که از فن خنک کننده خارجی استفاده می‌کردند، اما مهندسان نوبیا (Nubia) به این نتیجه رسیده‌اند که زمان استفاده از فن در داخل بدنه گوشی‌ها فرا رسیده‌ است. این شرکت چینی امروز گوشی گیمینگ رد مجیک 3 (Red Magic 3) را معرفی کرد که علاوه بر سیستم خنک کننده مایع با لوله‌های مسی استفاده می‌کند، بلکه در داخل بدنه خود به یک فن خنک کننده داخلی نیز مجهز شده است. در ادامه با معرفی این گوشی گیمینگ با ما همراه باشید.

نوبیا رد مجیک ۳

این طور که گفته شده، فن به کار رفته در رد مجیک 3 کاملاً بی‌صدا بوده اما با این حال می‌تواند تا 14000 دور در دقیقه چرخش داشته باشد و دارای گواهینامه IP55 به همراه یک محفظه جداگانه است، بنابراین لازم نیست نگران نفوذ مایعات و گرد و غبار به داخل بدنه و ایجاد اختلال در عملکرد فن باشید.

نوبیا تضمین می‌کند که فن رد مجیک 3 برای بیش از 30000 ساعت استفاده مداوم جوابگو خواهد بود، هر چند که این شرکت هیچ اشاره‌ای به سرعت فن در تست‌های خود نداشته است. به هر حال، ترکیب این فن با خنک کننده مایع باعث شده تا عملکرد سیستم خنک کننده گوشی پنج بار بهتر از نمونه‌های متداول باشد، در نتیجه در طولانی مدت تجربه روان‌تری را در اجرای بازی‌های موبایلی به ارمغان خواهد آورد.

رد مجیک 3 همانند نسخه قبلی این سری و برخی از رقبای اصلی خود، از کلیدهای شانه خازنی قابل تنظیم برخوردار بوده و یک نوار LED RGB نیز در پشت بدنه آن به چشم می‌خورد که جلوه ویژه‌ای به گوشی بخشیده است. علاوه بر این، اسکنر اثر انگشت تعبیه شده در بالای نوار RGB نیز می‌تواند به عنوان یک دکمه در بازی‌ها کاربرد داشته باشد.

رد مجیک 3 همچنین از یک کلید فیزیکی برای فعال کردن داشبورد خود موسوم به “Red Magic Game Space 2.0” استفاده می‌کند. در این داشبود مستقیماً می‌توانید به لیست بازی‌های نصب شده بر روی گوشی و همچنین برخی تنظیمات مرتبط با بازی،مانند سرعت فن، قابلیت ضبط صفحه نمایش و اعلان‌ها، دسترسی داشته باشید.

باقی مشخصات رد مجیک 3 که از سیستم عامل پیش فرض اندروید 9 پای استفاده می‎‌کند، تقریباً استاندارد بوده و مشابه با پرچمدارهای دیگر سال 2019 است. نوبیا برای این گوشی از قدرتمندترین تراشه پردازشی این روزها، یعنی اسنپدراگون 855، استفاده کرده و در کنار آن 12 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی نیز در نظر گرفته است. باتری این محصول واقعاً بزرگ بوده و ظرفیتی 5000 دارد که البته با توجه به گیمینگ بودن آن، اصلاً هم جای تعجبی ندارد. این باتری از شارژ سریع حداکثر 27 واتی پشتیبانی کرده و با QC 4.0 نیز سازگار است.

در زمینه دوربین هم باید گفت، رد مجیک 3 در پشت بدنه خود مجهز به یک دوربین 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7 است که ساخت آن را سونی بر عهده داشته است. در جلوی بدنه هم یک دوربین 16 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.0 وظیفه ثبت عکس‌های سلفی را بر عهده خواهد داشت که البته مشخصات دقیق سنسور آن اعلام نشده است.

متأسفانه خبری از تثبیت نوری تصویر یا همان OIS در رد مجیک 3 نیست، اما دوربین اصلی این گوشی توانسته رکوردهای جالبی را به نام خود ثبت کند: این گوشی ظاهراً اولین گوشی هوشمندی خواهد بود که توانایی ضبط ویدیوهای 8K را دارد و همچنین می‌تواند ویدیوهای اسلوموشن را با نرخ فوق العاده 1,920 فریم در ثانیه ثبت کند! البته اعداد و ارقام هیچ‌گاه به طور کامل گویای کیفیت دوربین نبوده‌اند و بنابراین برای قضاوت درست در مورد عملکرد دوربین باید تا زمان عرضه و انجام بررسی‌های تخصصی منتظر بمانیم.

همان طور که از یک گوشی گیمینگ می‌توان انتظار داشت، کیفیت خروجی صوتی و تصویری رد مجیک 3 در بهترین حالت خود قرار دارد. صفحه نمایش این گوشی از نوع امولد و در اندازه 6.65 اینچی است که دارای رزولوشن +FHD و رفرش ریت 90 هرتزی بوده و از HDR نیز پشتیبانی می‌کند. بلندگوهای استریوی تعبیه شده در جلوی بدنه هم از فناوری صدای فراگیر DTS:X پشتیبانی کرده و سیستم لغو نویز با میکروفون سه‌گانه هم برای کسانی که قصد دارند بازی‌های خود را به صورت زنده استریم کنند، کاملاً مفید خواهد بود. در ضمن باید اشاره کنیم که رد مجیک 3 همچنان از جک 3.5 میلی متری هدفون پشتیبانی می‌کند که می‌تواند خبر خوبی برای دارندگان هدفون‌های قدیمی باشد.

اما شاید مهم‌ترین سؤال برای بسیاری از کاربران این باشد که اولین گوشی گیمینگ دارای فن خنک کننده، چقدر قیمت دارد؟ رد مجیک 3 در ابتدای عرضه خود در کشور چین که از روز 3 مه (جمعه 13 اردیبهشت) آغاز خواهد شد، قیمتی معادل 430 دلار برای ارزان‌ترین مدل (6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی) داشته و البته گران‌ترین مدل آن هم (12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی) با قیمتی معادل 640 دلار به فروش خواهد رسید. این گوشی علاوه بر چین، در اواخر ماه مه در ایالات متحده، کانادا، انگلستان و اروپا نیز در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت، اما هنوز هیچ اشاره‌ای به قیمت‌گذاری آن در این مناطق نشده است.

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
JAVAD

من یک گوشی ازین برند داشتم فوق العاده بود
خیلی دلم میخواد دوباره یه گوشی از ZTE بخرم

_V_

9820 هم میتونه 8K ضبط کنه ولی نمیدونم چرا به کار نبرد؟!شاید به خاطر نارضایتی کاربرای اسنپ!

MohammadFarhaadi

خودت یه دور متن رو بخون کامنت خودت رو هم بخون بعد ببین چی گفتی!!!الان این گوشی که 8k داره با پهن خر این قابلیت رو داره؟!نه که اسنپ قابلیتش رو داشته که این گوشی هم تونسته ساپورت کنه!؟یا شاید اسنپ سامسونگ اسنپ تاکسیه ساپورت نمیکنه!آخی سامی جون میتونسته رو گوشیای با چیپست اکزینوس این قابلیت رو بزاره ولی به طرز خیرخواهانه ای بخاطر آزرده خاطر نشدن کاربرای تاکسی اسنپ! این قابلیت رو نگذاشته که ریا هم نشه!!!فن بازی هم حدی داره.

_V_

منم کامنتو دادم بعد رفتم دیدم اینم با اسنپه که این قابلیتو داره ولی قبلش کامنتو به این علت دادم که تو لیست مقایسه چیپستا برای اکسینوس 8K زده بود و برای اسنپ نع

_V_

ولی قابلیت حذف کامنت نداره اینجا،،،،داره؟

_V_

رفتم سایت خود کوالکام از 4K HDR بیشتر نداره😄

Shiral

با این مشخصات و این قیمت بیشتر به رویا شبیه هست تا واقعیت

ramthin

فکر می کنم متاسفانه محصولات نوکیا کلا دارن از بازار ایران میرن و دیگه پشتیبانی نداره

Mortazavi

یک سال پیش گفتم یه مقاله در مورد ایجاد چند فن خیلی کوچک تو اسمارتفون های ضدآب خوندم و خیلی ها مسخرم کردم

دیدید شد😊

Pouya

بسیار عالی👌

afsoongaregisoo

انقلاب چینی ها توی صنعت موبایل انگاری پایانی ندارد .عجب هیولایییی ساختن .قیمتش هم فوق العاده هست

Soheil Rezayiha

فقط میتونم بگم بی نقصه

CAPCOM

گوشیهای گیمینگ واقعا عالی اند

Saeed393

واقعا قیمتش عالیه همینو سامسونگ میزد 1500 دلار قیمت میزاشت

silver30

تصور کنید گرد و خاک بشینه رو فن صدا خرپوف بده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)