حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

احتمال خروج سونی موبایل از خاورمیانه و امریکای شمالی

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | سونی

درخشش فوق العاده سونی در صنعت بازی بر هیچکس پوشیده نیست. سونی از این موفقیت برای سر پا نگه داشتن سایر بخش‌هایی که موفقیت کمتری داشته‌اند، استفاده می‌کند. اما با کاهش فروش این کنسول، سرنوشت بخش‌هایی این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته‌است. به نظر می رسد که سونی پیش از ارایه پلی استیشن ۵ سعی می کند بار بالن خود را کمتر کند تا بهترین اوج ممکن را بگیرد. خبر می رسد که احتمال خروج سونی موبایل از خاورمیانه و امریکای شمالی وجود دارد و در ادامه با هم درباره آن در ترنجی با هم صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

احتمال خروج سونی موبایل از خاورمیانه

می‌توان گفت اغلب این موفقیت سونی در زمینه گیم، به لطف کنسول محبوب PlayStation 4 بدست آمده است. اما با توجه به 5 ساله شدن این کنسول و کاهش فروش آن و در نتیجه کاهش سوددهی، احتمال تعطیل شدن برخی از قسمت‌های این کمپانی که سوددهی پایینی دارند، بیش از پیش قوت گرفته است.

از جمله‌ این بخش‌ها می‌توان به بخش موبایل شرکت سونی اشاره کرد. چندی پیش گزارشی منتشر شد که نشان‌دهنده تعدیل بیش از 2000 نیروی بخش موبایل شرکت سونی بود. بر اساس این گزارش این افراد یا شغل خود را از دست خواهند داد یا بخش‌های دیگر این شرکت منتقل خواهند شد. از سوی دیگر، مدتی قبل نیز تعطیل شدن یکی از کارخانه‌های سونی که بخش اعظم فعالیت آن در زمینه تولید گوشی‌های هوشمند بود را شاهد بودیم.

بررسی اکسپریا ایکس زد 1

بررسی اکسپریا ایکس زد 1

علاوه بر موارد فوق، تقاضای فعالان سینمایی برای عرضه محتوای خود با بنر سونی نیز کاهش یافته‌است. این امر نیز موجب کاهش نسبتاً محسوسی در درآمد سونی شده و سهام‌داران این شرکت را به مجبور اعتراض و تقاضای اقدامی موثر از سوی سونی کرده‌است. البته هنوز اشاره به بخش خاصی نشده است، با این حال قوی‌ترین احتمال به بخش موبایل این شرکت مربوط می‌شود.

البته در نظر داشته باشید که حتی در صورت به حقیقت پیوستن این مورد، سونی بخش موبایل خود یک شبه تعطیل نخواهد کرد و صرفاً شاهد کمتر شدن فعالیت سونی در بخش موبایل با گام‌های کوچک خواهیم بود. مطمئناً گزارشات جدید و فشار سرمایه‌گذاران و سهام‌داران، Kenichiro Yoshida، مدیرعامل سونی، را مجبور به اتخاذ تصمیم‌هایی سخت خواهد کرد. در پایان بد نیست بدانید پرچمدار سونی، Xperia 1، اسفند گذشته معرفی شده اما هنوز به بازار عرضه نشده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سونی تمرکز خود را روی چه بخش هایی زیاد کند؟اگر شما طرفدار سونی هستید، در صورت خروج سونی از بازار خاورمیانه فکر می کنید که چه برندی را جایگزین آن کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
armin sat

خیلی وقته از خاورمیانه رفته ترنجی

amer

عجب این خبر 2سال پیش هست از خاور دور و نزدیک و میانه خیلی وقته رفته. این ترنجی هم احتمالا چه عرض کنم !
به هر حال بنده میخوام نوکیای با اصالت جایگزینش کنم تا وقتی که انشا…برگرده

Star

سونی موبایل از خاورمیانه قبلا رفته این احتمالا منظورش آمریکا شمالی بوده فقط
سونی باید تو بخش تلویزیون خودشو آماده مقابله با برندهای چینی بکنه و سیاست سونی باید به بازاریابی قوی تر متمایل بشه تا بتونه خودشو تو بازار حفظ بکنه… البته تی وی های سونی سود خوبی نصیب این شرکت کرده تا حالا.

afsoongaregisoo

هیچ کمپانی یارای مقابله با کمپانی های چینی رو ندارد .فقط صبر کن تا نهایت پنج سال دیگه .ببین چجوری کمپانی های چینی کل بازار موبایل .ماشین .صوت و تصویر .و غیره رو قبضه میکنن.چین مثل طوفانی هست که هر لحظه قوی تر و نزدیک تر میشه .آینده خوبی در انتظار کمپانی های بزرگ دنیا نیست .چینی ها خوب فهمیدن که فرمول کیفیت عالی و امکانات فوق العاده و قیمت رقابتی چه قدرتی داره .

Star

بله چینی ها از نظر فروش بازار رو در دست می‌گیرند در آینده ولی کیفیت عالی با قیمت رقابتی اصلا با هم همخوانی نداره و بیشتر شبیه توهم میمونه ، همیشه جنس با کیفیت قیمتش گرونتره و سونی شرکتی نیست که کیفیت رو فدای قیمت بکنه مثل چینی ها.

_V_

بله درسته

afsoongaregisoo

تا حالا با گوشی های شیائمی ویوو اپو وان پلاس لنوو کار کردی؟ من می ۸ رو میارم توی آیفون ایکس رو بیار .ببینم توی کیفیت چه فرقی دارن .هزینه ساخت گوشی های چینی هم هم اندازه یا کمی کمتر از بقیه هست اما دنبال سود هنگفت نیستن و با پنجاه تا صد دلار سود گوشی میفروشن.شماها عادت کردید به گران خریدن .آیفون ۸ پلاس هزینه تولیدش ۲۶۰ دلار بود و ۹۰۰ دلار فروش می‌رفت .

Ebinem

سونی موبایل باید جمع بشه .چون اصلا هدفی نداره.
گوشی‌رو‌ معرفی می کنه ۳ ۴ ماه بعد عرضه می کنه.

Soheil Rezayiha

خوب یه چیز طبیعیه

chalton

روزشماری برای پایان حضور شرکت سونی در بازار گوشی‌های هوشمند
برای دومین بار در شش سال اخیر یک منبع سرمایه‌گذاری به امید ایجاد تغییرات مثبت در سونی، پای به ژاپن گذاشته است.شرکت Third Point قصد دارد تا با ورود به ماجرا در استراتژی‌های شرکت سونی تغییراتی ایجاد کند. طبق گزارشات Loeb میزان 14.5 میلیارد دلار از سرمایه‌اش را به این موضوع اختصاص داده است و به احتمال بسیار زیاد با افزایش 500 میلیونی تا 1 میلیاردی آن قصد دارد تا بخش بزرگی از سهام سونی را خریداری کند
بخش‌هایی که Third Point قصد دارد در شرکت سونی بر روی آنها نظارت داشته باشد شامل تولید نیمه‌هادی‌ها و استودیوی فیلم است که این می‌تواند توجه شرکت‌هایی مانند آمازون و نتفلیکس را به خود جلب کند. در این گزارش اشاره‌ای به این موضوع نشده است که چه سرنوشتی در انتظار بخش موبایل خواهد بود، اما به نظر می‌رسد ترجیج می‌دهد تا سونی از شر آن خلاص شود.
تحلیگر Jefferies هفته گذشته اعلام کرده که سونی نیاز دارد تا از بازار موبایل خارج شود. ژاپنی‌ها پیش از تصمیم گیری برای ادامه فعالیت یا انصراف از بازار موبایل تمایل دارند تا نحوه عملکرد اکسپریا 1 را در بازار مشاهده کنند

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)