حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سونی موبایل رسما تایید کرد، کاهش فعالیت ها در خاورمیانه، آفریقا و ترکیه

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | سونی

دو روز پیش بود که در ترنجی خواندیم سونی موبایل از بازار خاورمیانه، آفریقا و ترکیه خارج می شود. آن ادعا بر اساس گفته ایوان بلاس افشاکننده مشهور بود اما حالا سونی به سوال خبرنگاران پاسخی رسمی داده است. سونی موبایل به صورت رسمی تایید کرد که کاهش فعالیت ها در خاورمیانه، آفریقا و ترکیه را در دستور کار دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

سونی موبایل در پاسخ وب سایت androidauthority گفته:

“به عنوان بخشی از اقدامات مداوم ما برای دست آوردن رشد سودآور، ما با دقت نظارت بر وضعیت بازار و بررسی امکان سنجی کسب و کار ما در خاورمیانه، آفریقا و ترکیه را دنبال می کنیم.”

بدین ترتیب سونی تایید کرده است که در حال بررسی امکان کاهش فعالیت خود در خاورمیانه، ترکیه و آفریقا است. اگر چه این بیانیه تایید توقف کامل فعالیت سونی موبایل نیست اما مطمئنا می گوید که سونی در این مناطق خوب عمل نکرده و شاید مایل باشد زیان خود را کاهش دهد. این خبر همچنین نشان می دهد که برندهای چینی در بازارهای خاورمیانه و آفریقا رشد چشمگیری داشته اند.

به گزارش Counterpoint Research تولید کنندگان چینی در چارک اول سال 2018 رشد 36 درصدی سالانه خاورمیانه و آفریقا را نشان دادند. این در مقایسه با رشد 15 درصدی سالانه منطقه MEA برای برندهای چینی در سال 2017 میلادی است. مشخصا چینی ها با دو فاکتور دستگاه ارزان و دستگاه های خلاق تلاش خود را دارند هر گونه سلیقه را پاسخگو باشند اما شرکت های مطرح قدیمی تر نه نوآوری ویژه ای و نه قیمت قابل درکی دارند که کاربر بخواهد به حمایت آن ها ادامه بدهد!

شما چطور فکر می کنید؟ کاهش فعالیت سونی پیش مقدمه ای برای خروج کامل است؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dariushrd

این چین چرا نمیمیره!!! یه زمانی اچ تی سی چقد خوب بود…سونی چه جایگاهی داشت… آدم از کیفیت گوشیای بازار و تمایز برندا لذت میبرد…این چینیا گند زدن به همه چیز( حالا باز یه عده میان میگن چین فلان و الان)

Amin

با وجود همون چین؛
سامسونگ و اپل دارن با قدرت به کار خودشون ادامه می‌دن، و تنها کمپانی‌های سودده موبایلی هستن.

دکتر رسول آریان

چرا لعنت به چین؟ وقتی که سونی بلد نیست درست بازاریابی کنه، باید هم یواش یواش بازار رو ترک کنه. برخی از گوشی های چینی، نوآوری هایی داشتن در این مدت که برندهای قدیمی تر نداشتن. پس لایقش هستن که جایگاه بهتری داشته باشن.

همین جام جهانی رو نگاه کن. وقتی که تیم های بزرگ حذف میشن و تیم های کوچیکتر بالا میان.
چون ایتالیا و هلند و آلمان تیم های بزرگ و پرآوازه ای هستن، پس ندید باید میگفتیم که سوئد حذف میشه. دوره اسم و رسم و پیشینه تمام شده. هر کی بهتر کار کنه، لایق جایگاه بالاتره.

Saeed Mohammadipouya

لعنت بر سردمداران کودن بخش موبایل

Shiral

آفت خیلی از برندهایی که نه حاضرند با سرعت پیشرفت تکنولوژی نواوری کنند نه حاضرند از اسم برندشان استفاده مناسبی ببرند و با کاهش سودشان فروش مناسبی داشته باشند همین خواهد شد.وقتی سونی و…حاضر نیست تیم طراحی بروزی مثل سامسونگ را درگیر کنه و نه حاضره از قیمتهای عجیب و نامتناسب با مشخصات گوشی اش دست برداره و هدف فقط سود بیشتر در ازای حتی فروش کمتر میباشد همین خواهد شد.اینها تکنیک های موفقیت اقتصادی است.
خیلی از ما حتی خود من راضی هستیم حتی با وجودی که سونی و… طراحی بروزی ندارند ولی با قیمت مناسب اگر عرضه میشد قطعا به برندهای نوپای چینی ترجیح بدیم.اما این صحبت اعلام شکست بزرگی است برای برند قابل احترامی که واقعا گوشی هاش فوق العاده هستند

کهکشان

سونی باید بخش موبایلو واگذار کنه همون پلی استیشن و این چیزا بزنه بیشتر به نفعشه هرچند اگه بخوادم واگذارش کنه فکر نکنم کسی طالبش باشه !

dele_tanha

بنظر من شرکتی که جرات ریسک نداره پیشرفت نمیکنه.شرکت ها فقط باید ب نیاز بازار توجه کنن حتی اگه اون خواسته و نیاز اشتباه باشه.مثلا همین حاشیه گوشی.مصرف کنندگان از گوشی بی حاشیه خوششون میاد چون زیباتره و فکر هم نمیکنن که مقاومت گوشی کمتر میشه و لمس ناخواسته بیشتر با خیلی کم شدن حاشیه گوشی.فقط به فکر زیبایی گوشی هستن پس همینو باید روش کار کرد هرچند از نظر خود شرکت درست نباشه.
یا مثلا اندازه رم گوشی. ممکنه دوگوشی باشه هر دو رم 4 داشته باشن ولی سرعت رم یکی از دیگری کمتر باشه. خریدار به این فک نمیکنه که سرعت رم اون یکی گوشی بیشتره فقط میگه هر دو رمشون چهاره و اون ارزونتره پس بهتره.بهتره.در کل خریداران گوشی به زیبایی و قیمت گوشی توجه میکنن و بیشتر به اعداد و ارقام توجه میکنن تا کیفیت و مسایل جزیی و دقت کنن. مگر درصدی از افراد که برای خرید گوشی خوب تحقیق میکنن و اشنا هستن به مسایل تفاوت های باطنی گوشی ها.

Soltane.Ehsas

اگه پلی استیشن نبود الان اصلا خبری از سونی نبود

Mohammadsoly

کامل خروج نمیکنه فقط یه بالا رده میفروشه پرچمدار

Peiman

به عنوان بخشی از اقدامات مداوم ما برای دست آوردن رشد سودآور، ما با دقت نظارت بر وضعیت بازار و بررسی امکان سنجی کسب و کار ما در خاورمیانه، آفریقا و ترکیه را دنبال می کنیم.”

این احمقا برای سود آور شدن چند ساله هی دارن بخش موبایل رو کوچک کوچک تر میکنند آخرشم گند میزنن بخش موبایل هم مثل لپتاپ فروخته میشه

دکتر رسول آریان

در هر بخش از جهان که خوب نفروشه، ازش خارج میشه. کاملا طبیعیه.

شما اگر ۵ تا مغازه داشته باشی و یکی از مغازه هات فقط روزی دوتا مشتری داشته باشه، چند ماه صبر کنی و ببینی فایده نداره، چیکار میکنی؟
اون یک مغازه رو میبندی و با ۴ مغازه دیگه ادامه میدی.

من حالا کل خاورمیانه رو دقیقا اطلاع ندارم، اما میدونم که گوشی های سونی در ایران، کلا یک الی دو درصد از کل گوشی های فروخته شده در ایران رو شامل میشه.

نگاه نکن به این جماعت اکسپریانی. اینها هم به ندرت پرچمدار میخرن از سونی. اکثرشون دارن با گوشی های دو سه سال پیش سونی کار میکنن.
طرفداری به حرف زدن نیست. باید واقعا برن بخرن.

الان همین XZ2 رو چند نفر در ایران خریدن؟

سونی وقتی میبینه توی ایران فروش خوبی نداره، خب از این کشور خارج میشه.

توی ایران دارن آیفون و گلکسی و محصولات دو برند چینی هواوی و شیائومی رو بیشتر میخرن. در کنارش یه مقدار کمی هم از LG و HTC و سونی.

MR.CAMPER

وقتی سونی موبایل میبینه تو کشور خراب شده ما ثبات ارزی وجود نداره و مردم قدرت خریدشون بشدت اومده پایین و محصولاتش ۵ تا ۸ برابر قیمت واقعیش داره وارد کشور میشه همین خودش باعث میشه مشتریاش از دست بده
الان ایفون ایکس ۱۲۰۰ دلاری داره ۱۲ میلیون فروخته میشه یادش بخر دلار ۸۰۰ تومنی!
ی زمانی دلار ۱۰۰۰ تومن بود با ۱ میلیون بهت ایفون ۴ اس ۱۶ گیگ میدادن (۶۴ گیگش ۱۴۰۰) بود
اون روزها گذشت که میتونستی با ۱ تومن پرچمدار اپل بخری الان باید ۱۲ میلیون بدی تا پرچمدار جدیدش بخری روز به روزمون بدتر
#خرمشهر_تسلیت

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)