حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دل لپتاپ های خانواده XPS و G را به همراه زیربرند Alienware با چیپست سری ۹ اینتل و گرافیک جدید Nvidia ارایه کرد

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | دل، لپ‌تاپ

احتمالا می دانید که سری XPS کمپانی Dell میزبان تعدادی از بهترین لپ تاپ های ویندوزی است و حالا قرار است مدل ۱۵ اینچی این خانواده حتی از قبل هم کارآمدتر شود. دل لپتاپ های خانواده XPS و G را به همراه زیربرند Alienware با چیپست سری ۹ اینتل و گرافیک جدید Nvidia ارایه کرد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

لپتاپ های ۲۰۱۹ دل با سخت افزار جدید اینتل و Nvidia

Dell در کنار معرفی لپ تاپ های جدید سری گیم محور G و Alienware از تعبیهپردازنده هشت هسته ای نسل نهم جدید اینتل و گرافیک انویدیا در XPS 15 خبر داده است. علاوه بر این قرار است وبکم از زیر لوگوی این لپ‌تاپ به بالای صفحه منتقل شود که بی تردید رضایت تعداد زیادی از کاربران را در پی خواهد داشت. احتمالا این وبکم همان مدل ۲.۲۵ میلی‌متر ی است که قبلا به XPS 13 راه یافته بود.

دل XPS

دل XPS

تغییرات سخت افزاری این مدل هم شامل نمایشگر اولد، پردازنده هشت هسته ای نسل نهم اینتل Core i9 و کارت گرافیک GTX 1650 برای مدل پایه خواهد بود. این سری از پردازنده های اینتل با تمرکز بر گیمینگ طراحی شده اند تا حدی که مدل i9-9980HK با هشت هسته و ۱۶ رشته از نرخ کلاک پایه ۲.۴ گیگاهرتز بهره می برد که در صورت لزوم تا ۵ گیگاهرتز هم ارتقا پیدا خواهد کرد.

این در حالی است که ظاهرا اینتل برای افزایش قابل توجه قیمت برنامه ندارد و احتمالا نسخه جدید XPS 15 شرکت دل هم از حدود دو ماه دیگر و با نرخ پایه حدود ۱۰۰۰ دلار به دست کاربران می رسد.

این کمپانی همچنین نسخه بروز شده لپ تاپ های G5 و G7 را با پردازنده نسل نهم اینتل، پردازشگرهای گرافیکی جدید انویدیا GTX 16 و نسخه قدرتمندتر 1660 T نیز در دسترس کاربران قرار داده است. این دو کارت گرافیک با بهره گیری از فناوری Max-Q و ریز معماری تورینگ برای دستگاه های گیمینگ با مصرف بهینه طراحی شده اند و به گفته Dell  گرافیک GTX 1660 Ti  تنها حدود ۵ درصد از GTX 2060 کندتر است.

این دو مدل با کیبورد RGB و نمایشگرهای اولد 1080P با نرخ رفرش ۲۴۰ هرتز (توجه دارید که نمایشگر OLED با این نرخ رفرش مد نظر است!) یا 4K کمتر از دو ماه دیگر از راه می رسند. همین سخت افزارها به لپ تاهای m15 و m17 زیر مجموعه Alienware نیز راه پیدا می کنند.

نظر شما درباره این ارتقا جذاب چیست؟ به نظر می رسد که لپتاپ گیمینگ ریزر بلید ۱۵ (Razer Blade 15) چند رقیب مناسب پیدا کرده است!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)