حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نرم افزار Paint از ویندوز ۱۰ حذف نمی شود

نوشته

4 سال قبل | بدون دیدگاه | Windows، سیستم عامل

حتما شنیده اید که نرم‌افزار محبوب نقاشی در ویندوز یا همان Paint که مطمئناً همه ما با آن خاطرات بسیار زیادی داریم از اولین نرم‌افزارهایی بوده که همراه با ویندوز از سال ۱۹۸۵ به بعد عرضه شده است؛ تا پیش از این تصور می‌شد که مایکروسافت قصد دارد این نرم‌افزار را از پیکره ویندوز خارج کند ولی به نظر دیگر این اتفاق تلخ نخواهد افتاد. گفته می شود نرم افزار Paint از ویندوز ۱۰ حذف نمی شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

تا پیش از این با بروزرسانی‌هایی که از سال گذشته پیش مایکروسافت برای ویندوز ارائه می‌شد مایکروسافت اعلام کرده بود  قصد دارد نرم‌افزار پینت را به عنوان یک نرم‌افزار پایه از ویندوز ۱۰ نسخه جدید حذف کند و در این حال کاربرانی که وابستگی شدیدی به آن داشته و علاقه دارند همچنان از آن استفاده کنند باید در فروشگاه نرم‌افزاری مایکروسافت آن را دانلود کرده و به صورت جداگانه روی سیستم خود نصب کنند.

در این حالت یک پیغام هشدار در داخل نرم‌افزار پینت وجود داشت که به کاربران می‌گفت که داستان از چه قرار است و باید خود را برای خداحافظی با این نرم‌افزار به شدت محبوب آماده کنند.

نرم افزار Paint ویندوز ۱۰

نرم افزار Paint ویندوز ۱۰

نرم افزار Paint ویندوز ۱۰

اما همانطور که گفتیم به نظر با توجه به فیدبک‌های گسترده‌ای که مایکروسافت از کاربران گرفته و همچنین خیل عظیمی از کاربرانی که هر روز از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و به گزارش مایکروسافت می‌رسد، این شرکت تصمیم گرفته که رویه خود را تغییر داده و در نسخه بروزرسانی ماه می 2019 ویندوز 10 یا همان بروزرسانی 1903، دیگر در داخل نرم‌افزار پینت، پیغام هشدار را حذف کرده است.

 MS Paint همچنان در پیکره ویندوز ۱۰ باقی خواهد ماند

این اتفاق بدان معناست که دیگر نباید منتظر اتفاق ناگوار حذف پینت از ویندوز ۱۰ باشیم. در این زمینه آقای برندون لبلانش، یکی از مدیران ارشد مایکروسافت در گروه توسعه ویندوز به صورت رسمی این مورد را تأیید کرده و در پیغامی اعلام نموده که MS Paint همچنان در پیکره ویندوز ۱۰ باقی خواهد ماند.

البته در این مورد باید متذکر شویم که این اتفاق به هیچ عنوان به معنای حیات دائمی این نرم‌افزار در محیط سیستم عامل ویندوز نیز و مایکروسافت نیز اعلام نکرده که برنامه خود در مورد کنار گذاشتن پینت را کنار گذاشته ولی با این حال فعلاً بهتر است نگرانی خود از این بابت را در نظر نگیریم و حتی اگر روزی هم این اتفاق بیفتد و پینت از ویندوز حذف شود، هزار و یک راه برای نصب مجدد آن ابداع خواهد شد که آسانترین آنها همان نصب از طریق مایکروسافت استور خواهد بود.

نظر شما درباره این تصمیم مایکروسافت چیست؟ از Paint استفاده می کنید؟ من جز نرم افزارهایی است که هر روز و همواره روی سیستمم از آن استفاده می کنم و ساده ترین دلیلش تغییر پسوند تصاویر به ساده ترین شکل ممکن است!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)