حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فیلترینگ اینستاگرام فعلا در دست نیست

نوشته

4 سال قبل | 6 دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

هفته پیش بود که در ترنجی خواندیم احتمال فیلترینگ اینستاگرام افزایش یافت. دبیر شورای عالی فضای مجازی می‌گوید رفتار اخیر اینستاگرام محکوم است ولی فعلا فیلترینگ اینستاگرام در دستور نیست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

ابوالحسن فیروزآبادی‌ در خصوص رفتار اخیر اینستاگرام گفت: شورای عالی فضای مجازی در بیانیه خود در قبال این رفتار اشاره‌ای داشت مبنی بر اینکه مردم باید توجیه شوند؛ زیرا آنها نمی‌توانند کارهای جدی خود را بر بستر پیام‌رسان‌های خارجی‌ انجام دهند که یک طرفه نسبت به فیلتر کردن برخی از صفحات -فقط به دلیل شکل ظاهری لوگوی آن صفحات- اقدام می‌کنند.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با اشاره به اینکه این پیام‌رسان‌های خارجی برای مردم قابل اتکا نیستند، تصریح کرد: بحث ما این است که حتما باید پیام‌رسان ملی شکل گیرد؛ البته این کار سخت است ولی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

آیکون پروفایل اینستاگرام

آیکون پروفایل اینستاگرام

وی درباره عکس‌العمل ایران در قبال اینستاگرام گفت: در حال حاضر رفتار اینستاگرام را محکوم می‌کنیم؛ فعلا محدودسازی آن در دستور نیست.

فیروزآبادی‌ با بیان اینکه روبینو جایگزینی برای اینستاگرام است، افزود: “پیام‌رسان‌ مشابه اینستاگرام در داخل کشور وجود دارد؛ البته مردم هم باید استقبال کنند و پیام‌رسان‌های داخلی هم چنان قدرتی داشته باشند.” اینجا شاید بد نباشد که بگوییم اینستاگرام پیام رسان نیست!

دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص این نکته که تجربه فیلترینگ تلگرام با هدف کوچ دادن به پیام‌رسان‌های داخلی ناموفق بود، گفت: در حال حاضر فقط از مردم دعوت می کنیم.

به تازگی اینستاگرام صفحات فرماندهان سپاه پاسداران را با استناد به سیاست ایالات متحده مبنی بر قرار دادن سپاه در لیست گروه‌های تروریستی مسدود کرده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سرانجام اینستاگرام مانند تلگرام شود یا … آ … ببخشید، شبکه اجتماعی یا پیام رسان محبوب فیلترنشده نداریم!

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
atoranji

هرچی اینا میگن برعکسش کنید میشه حقیقت..
دوباره پای چندتا آقازاده در میون هست تا وام میلیاردی بگیرن
احتمالا باید شاهد اینستاگرام طلایی و.. هم باشیم تا اینجوری نهادهای امنیتی و اطلاعاتی از مردم جاسوسی کنن

lovenokia

تلگرام رو با این همه کاربرد فیلتر کردند .
اما اینستا رو که مظهر خودنمایی ایرانیان هست رو فیلتر نکردند .

البته دلیلش مشخصه . تلگرام سیستم رمزگذاری داره و ردیابی اطلاعات کاربر واقعا مشکله .
اما در اینستا اگر تخلفی صورت بگیره سریع میتونن ردیابی کنن و پیگیری کنند .

Shiral

تا شما حواستون به اینستاگرام و عادل فردوسی پور هست دلار رو بردن بالای ۱۴…خداقوت

Milad7

اینم فیلتر کن اینم روی بقیه 🙂

Mohammad 13759

از هفته پیش دانلود vpn داخل گوگل پلی به شدت بالا رفته

ARMTIN

تمام اپراتور ها دنیا بیشتر درآمدشون مدیون اینستاگرام هستند، هیچ شبکه اجتماعی به اندازه اینستاگرام خوره اینترنت نیست که به خودی خود باعث افزایش فروش بسته ها اینترنتی با حجم بالا شده…
دولت و اپراتورهای داخلی متوجه درآمد بالا فروش بسته های اینترنتی بخاطر فعالیت اینستاگرام در ایران شدند.
نکته : اینطور نیست که تصور کنیم دولت از روی خیر خواهی اینستاگرام فیلتر نمیکنند ، دولت فقط در راستای سود و منفعت خودش حرکت میکنه نه مردم… 😉

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)