حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

محدودشدن دسترسی به شبکه های اجتماعی در سریلانکا پس از جمله تروریستی

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | امنیت، شبکه‌های اجتماعی

روز گذشته یک سری حملات تروریستی در کلیساها و هتل‌های سریلانکا اتفاق افتاد که در پی آن 200 نفر کشته شده و بیش از 450 نفر مجروح شدند. در پاسخ به این حمله تروریستی دولت سریلانکا دسترسی به تعدادی از سایت‌های شبکه اجتماعی از جمله فیسبوک، واتس‌اپ و یوتیوب را محدود کرد. این موضوع توسط رسانه محلی این کشور و نیویورک تایمز بازتاب داده شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره محدودشدن دسترسی به شبکه های اجتماعی در سریلانکا پس از جمله تروریستی صحبت کنیم.

ادغام فیسیوک اینستاگرام و واتس اپ

این سایت گفته است که ظاهراً دولت سریلانکا فیسبوک، فیسبوک مسنجر، اینستاگرام، واتساپ، وایبر و یوتیوب را فیلتر کرده است و حکم منع رفت و آمد را در کشور صادر کرده است. Harindra Dassanayake، مشاور رئیس جمهور به نشریه نیویورک تایمز گفته است که این یک تصمیم یک جانبه بوده است و ناشی از ابراز نگرانی مبنی بر این موج از حملات بوده است و به این دلیل گرفته شده است تا از نشر اطلاعات غلط، سخنان نفرت پراکن و خشونت جلوگیری شود. این ممنوعیت دائمی نخواهد بود.

این اولین مرتبه ای نیست که دولت سریلانکا شبکه های اجتماعی را محدود می کند

البته این اولین مرتبه ای نیست که دولت سریلانکا دست به چنین اقدامی میزند، سال گذشته هم که شورش‌هایی در این کشور اتفاق افتاد که به موجب آن اطلاعات غلط در فیسبوک منتشر شد، این شبکه موقتاً در کشور ممنوع شد. فسبوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی در چند سال اخیر تحت نظارت برای انتشار اطلاعات غلط و شایعات جهت دار بوده‌اند.

شبکه اجتماعی فیسبوک در این زمینه اعتراف کرده‌اند که تلاش‌های آنها برای جلوگیری از مشکلات اخبار جعلی در میانمار به جواب نرسیده است اما در کشورهایی مانند هند قوانین جدیدی به ثبت رسیده است تا شرکت‌ها برای مبارزه با پخش اخبار جعلی جدیت بیشتری به خرج دهند.

فیسبوک در سال‌های اخیر با مشکلات بی‌شماری در این زمینه روبه‌رو بوده است. انتخابات سال 2016 آمریکا و نقش دولت روسیه در جهت‌دهی آرا به سمت دونالد ترامپ یک رسوایی بزرگ برای این شبکه اجتماعی به حساب می‌آمد، اما فیسبوک توانست از پس آن بربیاید.

حتی با وجود آنکه اعلام شد رمزهای میلیون‌ها کاربر فیسبوک و اینستاگرام برای سال‌ها به صورت متن ساده ذخیره شده و کارمندان این شرکت به آنها دسترسی داشته‌اند، باز هم هر دو شبکه اجتماعی از محبوب‌ترین‌ها میان کاربران به حساب می‌آید.

فکر می کنید تاثیر شبکه های اجتماعی در امنیت یا ناامنی چقدر است؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)