حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامانه رجیستری گمرک برای گوشی مسافری ثبت نشده و گوشی های قاچاق بسته شد

نوشته

4 سال قبل | 18 دیدگاه | اخبار داخلی

بیش از یک سال از آغاز طرح رجیستری گوشی های موبایل می گذرد، طرحی که قرار بود جلوی قاچاق و واردات غیرقانونی این کالا را بگیرد. اما افزایش ناگهانی قیمت گوشی های همراه به دلیل پرش قیمت دلار، باعث شد که واردات غیرقانونی ادامه پیدا کند و در این بین، سامانه گمرک و ثبت گوشی های مسافری نیز راه را برای ورود این گوشی ها باز گذاشت تا کمی جلوی افزایش قیمت را بگیرد! حالا خبر می رسد که سامانه رجیستری گمرک برای گوشی مسافری ثبت نشده و گوشی های قاچاق بسته شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

بسته شدن سایت گمرک برای رجیستری گوشی مسافری ثبت نشده و قاچاق

حال سامانه گمرک و ثبت گوشی های مسافری به صورت مستقیم به پلیس گذرنامه متصل شده است و در زمان وارد کردن شماره گذرنامه، این موضوع بررسی می شود که شخص در ۳ ماه گذشته مسافرت خارج از کشور داشته است یا خیر، در صورتی که مسافرتی برای شما ثبت شده باشد، امکان رجیستر کردن گوشی با پرداخت حق گمرکی وجود دارد، اما در غیر اینصورت، این خطا نمایش داده می شود که مسافرتی برای شما ثبت نشده است.

این در حالی است که تا روز گذشته، با هرشماره گذرنامه ای، حتی با شماره های اشتباه، امکان رجیستر کردن هر گوشی به هر تعدادی وجود داشت و این موضوع باعث شده بود که گوشی های رجیستر نشده در بازار به وفور خرید و فروش شوند.

حالا مردم و فروشندگان سردرگم هستند و این سوال را دارند که عاقبت گوشی های رجیستر نشده چه خواهد شد. تعداد قابل توجهی گوشی رجیستر نشده در بازار وجود دارد و گمرک بدون هیچ اطلاعیه قبلی اقدام به اعمال این محدودیت کرده است.

تا به این لحظه هیچ مقام مسئولی درباره این اتفاق اظهار نظری نکرده و همانطور که در تصویر بالا می بینید، تنها وزیر ارتباطات در اینستاگرام و در پاسخ به یکی از کاربران گفته است که این مورد بدون هماهنگی با وی اعمال شده و قول پیگیری داده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید دلیل این نابه‌سامانی ها چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
18 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

من موندم این وزیر چرا استضیاح نمیکنن.تمام بلایا تقصیر طراح رجیستر هست
به کی باید بگیم ما رجیستر نمیخوایم بنده قاچاقچی گوشی بیشتر قبول دارم
قبلا گوشی قاچاق ارزون بودن و به تعداد زیاد تو بازار بودن تا حدی که فروشنده التماست میکرد که گوشی بخری تازه اشانتیون هم میداد تخفیف هم میداد
ولی الان بهت میگه شرمنده قیمت مقطوع .گارانتی مارانتی هم در واقع تیغ زنی قانونی هست

lovenokia

خب اینطور که معلومه باز گوشی افزایش قیمت خواهد داشت . هر کی گوشی میخواد صبر نکنه ارزونتر بشه .
چون خودش رو گول میزنه

Soltane.Ehsas

سلام
اجرای این طرح از اولش هم اشتباه بود

xXx

خوب شد گوشیمو نفروختم یکی دیگه بگیرم وگرنه تازه ۲ اردیبهشت میرسید دستم اونوقت من میموندم و گوشی بدون رجیستر ..

Milad7

از این به بعد قیمت ها رو ببینید…

به عنوان مثال S۱0+ را میتونستید با ۱۰۵۰۰ + ۶۰۰ هزینه رجیستر یعنی ۱۱۱۰۰ بخرید… الان مجبور هستید فقط گوشی با گارانتی بخرید… S10+ با گارانتی همراه سرویس حدود 13500 هست 😐

vahid

والا من موندم دو ماهه این بنده خدا میگه اس ده پلاس 10500000 من رفتم تو دبی هم با ی همچین قیمتی نمیشد خرید من کل سایتها رو بالا پایین کردم بازم این قیمت نیست،، نمیدونم از کجاش در میاره قیمت رو رفیق من بعد از کلی گشتن برای ارزونتر خریدن تونست 11500 از یکی از این شرکت‌های فروش اینترنتی بخره وقتی خرید کلی پز میداد که 1500ارزونتر خرید تازه رنگ زشت سفیدشو ولی وقتی دستش رسید فهمید گوشی آنباکس شده ای بود که واسه تست به خریداران حضورشون نشون میدادن که خیلی ناشیانه خودشون پلمب کرده بودن دقیقا اون شرکت بعد اینکه اون گوشی رو تو پاچه رفیق ما کرد و خرید رفیق ما ثبت شد گوشی رو زد ناموجود و بعد دوساعت همه رنگهاشو موجود کرد با قیمت 13200، در واقع این ی دونه رو واسه اینکه از شرش راحت شن این قیمت گذاشته بودن،، دوستان خواهشا توجه کنید وقتی گوشی به این گرونی میخواین بخرید اولا حضوری بخرید و سعی کنید از فروشگاهای معتبر بخرید و اگر هم میخواین اینترنتی بخرین از اونایی که قدیمی هستن و پشتوانه دارن بخرین حالا از شهری که قصد خرید دارین،،
هیچ ارزونی بی دلیل نیست،، حالا اصلا میگیم وسایل جانبی تو جعبه رو جابجا نکنن که اگه بکنن ی هندز فری اس ده تو جعبه ایش یک میلیون دویصت پولشه که تو بازار های کپیش که مو نمیزنه با نمونه اصلی با 250 هزار تومن میشه خرید،،که ما گفتیم اصلا این کارم نکنن ولی خداییش ی خط رو گوشی باشه خدایی تو ذوق آدم میخوره حتی اگه دو میلیون هم زیر قیمت بخریم گوشی رو،،تجربه ای که خود من پارسال داشتم و برا ارزونتر خریدن گوشی اس 9پلاس رفتم از طبقه شیشم علاالدین خریدم وقتی پلمب رو باز کردم اولا دیدم ی نخ قرمز زیر پلاستیک محافظ صفحه نمایش هستش که خودمو راضی کردم گفتم تو ویتنام اون آقا یا خانوم که پشت دستگاه بودن احتمالا ی نخ از پیرهنشونو باد انداخته رو صفحه گوشی بعد پلاستیک رو چسبوندن، ولی بعد یکم زوم کردن دیدم رو فریم گوشی هم ی نقطه رنگ پریدگی و فرو رفتگی داره، که از همون روز اول به فکر فروشش رفتم و با کلی ضرر فروختم دوباره رفتم از نمایندگی خریدم،، البته نمیگم حتما از نمایندگی بخرین از مغازه دارهام بخرین خوبه ولی گفتم به خاطر ارزونتر بودن ریسک نکنین که خدایی نکرده تو پاچتون نره،، پلمپ کردن بسیار راحته،، در کل میخواستم بگم این بنده خدا از روز اول معرفی تا امروز میگه 10500 ای ده پلاس نه پایین‌تر رفته نه بالاتر،، بخدا من تو دبی هم ندیدم 10500 بشه خرید اس ده پلاس رو

Milad7

دوست عزیز لطفا قبل از این دهانتون رو پر بکنید و به راحتی به کسی تهمت بزنید از افراد مطلع تحقیق بکنید ؛ تقصیر من نیست که شما عمده فروش ها و وارد کننده ی بدون واسطه را نمیشناسی … پس اول از افراد مطلع سوال کن بعد راحت انگشت رو به سمت فرد نشانه برو….
همین الان فروشگاه سایمان دیجیتال رجیستر شده اس ۱۰ پلاس را ۱۱۳۰۰ میفروشه.

Milad7

این دلیل نمیشه که چون شما یا دوستت از فروشگاهی نامعتبر خرید ناموفقی داشتی همه فروشگاه ها به همین شکل باشن… یه نمونه از این فروشگاه ها را لینک دادم که بسیار معتبره و خیلی ها از جمله خودم ازشون خرید داشتیم… به غیر از این فروشگاه دوتا فروشگاه دیگه که از یکیشون خودم خرید داشتم و همینطور از بقیه دوستان هم شنیدم که ازشون راضی بودن تا شنبه ( چون قیمت امروز به خاطر بسته شدن رجیستری مسافری هنوز مشخص نشده )قیمت S10+ را 10500 اعلام کرده بودن… در ضمن هر سه این سایت ها نماد اعتماد الکترونیکی دارن.
+
اان که چک کردم فروشگاه نیازکو هم رجیستر شده این گوشی را 11450 میفروشه.نمیدونم شما قیمت 13 تومن را از کجا آوردی…

من تا ی حدودی تو بازار ارز فعالیت دارم یه اصطلاحی داریم به طرف میگن روی مالی؟؟؟ یعنی طرف ارز یا طلا داره و برای همین دائم جو صعودی و افزایش قیمت میده …. من قصد ندارم شما را قضاوت کنم ولی دلیل نمیشه چون شما یا آشنایانتون گوشی گران تر از نرخ واقعی خریدید پس هر فروشگاهی به قیمت مناسب میفروشه یه کلکی توی کارش باشه 🙂

afsoongaregisoo

خب توی کجای دنیا میشه ۱۰ملیون و نیم اس۱۰ پلاس رو خرید ؟ نسخه پایه توی دبی با پول ایران میشه ۱۲۸۰۰ امروز .توی شهرهای کردستان عراق هم حدود ۱۳ ملیون .خب تو که این چیزا رو میگی آدرس هم بده واسه درست بودن حرفهات .

Milad7

فروشگاه رسمی سامسونگ در دبی تا دو روز قبل برای اس ۱۰ پلاس آف زده بود و با نرخ درهم فعلی در ایران قیمتش ۱۰۴۵۰ درمیومد ،الان قیمتش به حالت عادی برگشت و با نرخ درهم ایران ۱۰۸۰۰ هست.

Milad7

https://saymandigital.com/product/قیمت-و-خرید-گوشی-اس-10-پلاس/

فروشگاه سایمان دیجیتال/ قیمت رجیستر شده S10+ ۱۱۳۰۰

vahid

دوستمون جناب میلاد روی حرف خودشم نمیتونه وایسه من نمیگم قیمت که میگی نیستش،، میگم توام یکم دهنتو قبل پر کردن فکر روش بزار تو کجای بازاری بیا بریم هر جا که تو میگی بخریم ولی هر چی پیش اومد پای تو من برات 10تومنم میارم، تو برو از سایمان دیجیتال دزد بخر ببین چی میده دستت یا همون نگین خاور میانه مرد حسابی من خودم بهتر از تو تو بازارم و میدونم قیمت‌ها چیه به نظرت شرکتی مثل آل دیجیتال یا هر شرکت معتبر دیگه ای قیمت‌های این شرکتا که تو گفتی رو نمیبینه؟؟ از تو بهتر میبینن و انقد خرن که گوشی رو هنو رو پایه 13 تومن بدن که مشتری نخره برادر نسبتا محترم من که ادعا میشه ولی سر از ی عضو خر درنمیاری بدون هیچ ارزونی به علت نیست وقتی به صورت عمده واسه ی شرکتی 12میفته که از دبی میاره چجوری میتونه بده 10تومن تازه پول رجیستری هم هست فک کردی اونا 9 میارن میخوان 4 تومن روش بخورن بخدا اندازه تو بیشتر می‌فهمن اگه 9 میووردن اونام میدادن 10500.تو برو از نگین بخره و از سایمان من پولم زیادی کرده میخوان از شرکت‌های نامعتبر بخرم 13تومن،،یا بهتره بگم انقد خر نیستم که مثل تو از این شرکت‌هایی که گفتی بخرم،، همیشه بدون شرکت‌های معتبر قیمت نزدیک بازار و رقابتی میزارن نه 3 ملیون زیر قیمت،،همین سایمان تا 4 روز پیش قیمت گوشی رو گذاشته بود 13190الان چجوری بیشتر از دومیلیون آورده پایین قیمتش، نکنه دلار اومده پایین یا قیمت گوشی رو شرکت آورده پایین،پسر گلم برو از سایمان بخر ب دونه سفیدم بیشتر موجود نداره بزار تموم شه این ی دونه از فرداش ببین چه قیمتی میزاره فدای حرفای پر فکرت بشم متفکر سایت،

_V_

ریلکس،ریلکس،ریلکس تر
/-:

ha3an

دوستان خواهشا همه با هم بریم اینستاگرام و توئیتر وزیر، فشار زیاد مسئله رو سریع تر حل میکنه.

afsoongaregisoo

ریجستری واسه کشوری که تحریم هست و برند ها به صورت رسمی ازش بیرون رفتن خود تحریمی هست .ایده خوبی بود واسه رساندن قاچاق به صفر اما واسه کشوری مثل ایران جواب نمی‌دهد.هر‌چه سریع تر سامانه باید دوباره فعال بشه و فقط مشخصات بدی و هزینه رو حساب کنن و پرداخت کنیم و تمام .

shamim1362

اینکه ریجستر بشه طرح واقعا خوبیه چونکه جلو قاچاق گرفته میشه ولی این طرح توی کشور باعث افزایش قیمت شده ، چونکه نمی‌دونن چطوری این طرح را اجرا کنن .

Saeed Mohammadipouya

یعنی مملکت بی در و پیکر اینه ها هر کی هر کاری خواست انجام میده و مقامات و مسئولین ذی ربط هم انگار ن انگار

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)