حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

با قیمت پراید اردیبهشت ۹۸ چه خودروهایی را می توانستیم بخریم؟

نوشته

4 سال قبل | 4 دیدگاه | اخبار داخلی، حتما بخوانید، خودرو

احتمالا به یاد دارید که قیمت پراید در اسفند ۹۷ به مرز ۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید. این قیمت هر چند در اردیبهشت ۹۸ کمتر شده است اما به دلیل آشفتگی بازار نمی توان قیمت دقیقی برای آن عنوان کرد. اکنون با کمی جستجو لیستی از خودروهایی که در اسفند ۹۶ می‌توانستیم با پول پراید آن‌ها را بخریم، تهیه‌ کردیم. در ادامه این لیست را بررسی می‌کنیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم با قیمت پراید اردیبهشت ۹۸ چه خودروهایی را می توانستیم بخریم؟

در اسفند ۹۷ قیمت پراید به 51 میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا کرد که اعتراض بسیاری از مصرف‌کنندگان و فعالان این حوزه را به دنبال داشت، زیرا این قیمت را غیرمنطقی می‌دانستند.

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که با پول پراید اسفند 97 چه خودروهایی در 12 ماه گذشته می‌توانستیم خریداری کنیم؛‌ برای مثال در اسفند 96 خودرو پژو 206 تیپ 2 با قیمت حدود 32 تا 36 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شد، اما این خودرو اکنون به قیمت حدود 85 میلیون تومان رسیده است. یا می‌توانستیم خودرو دنا را بخریم که در 12 ماه گذشته قیمتی حدود 47 میلیون تومان داشت در جدول بالا خودروهایی که پارسال با پول پراید می‌توانستیم بخریم را بررسی می‌کنیم.

هرچند اگر ماشین نخریده باشید، با مرور این لیست سرخورده می شوید اما دوست دارم این را یادآور شوم که کسی از آینده خبر نداشته است! نظر شما درباره این رشد قیمت های فضایی بازار خودرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی شیخ زاده

اینا رو ول کن مارو بگو که با این پول میتونستیم اپتیما و ولستر و سیویک و التیما و النترا و و و بخریم
بعضیا صفر بعضیا ۲۰۱۳ به بالا
با مقداری هزینه بیشتر میشد نیسان زد و موستانگ و کامارو خرید.
هیچکس حتی فکرشم نمیکرد اوضاع اینجوری بشه که پراید همقیمت ولستر ۲۰۱۶ بشه

afsoongaregisoo

پراید سال پیش ۲۲ ملیون یعنی۵ هزار دلار بود الان حدود ۲۷۰۰ دلار .این پراید نیست که گران شده این ارزش پول ملی هست که پایین اومده .اگر با نرخ ارزش پول حساب کنیم قیمت پراید نه تنها افزایش نیفتاده بلکه شاهد سقوط چهل و پنج درصدی بوده .ولستر هم همیشه بالای هفده هزار دلار بوده و وقتی پنجاه و سه ملیون توی منطقه آزاد بود پراید توی داخل کشور ۲۰ ملیون بود

علی شیخ زاده

بله درسته صحبت من هم درمورد ارزش پول ملیه

Milad7

وضعیت ما در ایران جوری شده که هر روز حسرت دیروز را میخوریم….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)