حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت جدید ویندوز با برخی آنتی ویروس ها مشکل دارد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، مایکروسافت

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آخرین آپدیت عمده ویندوز باعث اختلال در برخی سیستم‌هایی می‌شود که نرم افزار ضد ویروس خاصی بر روی آن‌ها نصب شده است و به نظر می‌رسد اوضاع روز به روز بدتر می‌شود. آپدیت جدید ویندوز با برخی آنتی ویروس ها مشکل دارد و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اوایل این هفته گزارش شده بود که به دنبال شکایت کاربران مبنی بر قفل شدن یا عدم بوت صحیح رایانه‌های خود، مایکروسافت روند عرضه به‌روزرسانی سیستم عامل ویندوز را در رایانه‌های مجهز به نرم افزارهای امنیتی Sophos و Avast متوقف کرده است. پس از آن نیز لیست مشکلات ناشی از این به‌روزرسانی گسترده شد و کار به عدم سازگاری با سیستم‌های مجهز به آویرا و آنتی ویروس ArcaBit کشید که در نتیجه باعث مسدود شدن موقتی به‌روزرسانی برای این دسته از رایانه‌ها نیز شد. امروز، Ars Technica خبر داده که مایکروسافت مشغول بررسی سازگاری به‌روزرسانی اخیر ویندوز با سیستم‌های مجهز به آنتی ویروس McAfee است، هرچند که هنوز اقدام به توقف آپدیت برای این گروه از سیستم‌ها نکرده است.

ویندوز 10

ویندوز 10

ظاهراً ویندوزهای 7 و 8.1 در برابر این باگ آسیب‌پذیر هستند و البته گزارش‌هایی نیز مبنی بر بروز مشکل در ویندوز سرور گزارش شده است. این در حالی است که به نظر نمی‌رسد کاربران ویندوز 10 مشکلی از بابت سازگاری به‌روزرسانی با نرم‌افزارهای امنیتی خود داشته باشند.

رایانه‌هایی که از باگ مذکور آسیب می‌بینند، یا به کلی هنگ کرده و بوت نمی‌شوند و یا اینکه در هنگام تلاش برای ورود به اکانت ویندوز، به شکلی کاملاً غیرعادی کند عمل کرده و سرعت‌شان به شدت افت می‌کند. شایان ذکر است که مشکلات ناشی از به‌روزرسانی ویندوز، با بوت کردن سیستم در حالت امن و غیرفعال کردن آنتی ویروس و در نهایت راه‌اندازی مجدد سیستم قابل برطرف کردن است.

اگر مبجور به غیرفعال کردن نرم افزار آنتی ویروس خود شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا برای حفظ امنیت سیستم خود، برنامه ویندوز دیفندر در ویندوز 8.1 را فعال کرده و برای ویندوز 7 نیز اقدام به دانلود و نصب Microsoft Security Essentials کنید. هر دوی این برنامه به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌اند و برخی قابلیت‌های امنیتی اساسی را دارا هستند. البته راه سومی هم وجود دارد و آن هم اینکه به سراغ خرید و استفاده از برنامه آنتی ویروسی کنید که مشکلی با به‌روزرسانی ویندوز ندارد.

برخی از شرکت‌هایی که برنامه آنتی ویروس آن‌ها به مشکل عدم سازگاری با ویندوز برخورد کرده، اقدام به عرضه به‌روزرسانی برای برطرف کردن این مشکل کرده‌اند و مایکروسافت نیز در سرویس خطایابی ویندوز، لینک پشتیبانی این تولید کننده‌ها را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

آپدیت ویندوز شما روشن است؟ مشکلی از این بابت تجربه کرده اید؟ در بخش نظرات با ما و دیگر دوستان خود در ترنجی درباره این اتفاق صحبت کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)