حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانلود غیر قانونی فصل هشت گیم آف ترونز رکورد زد

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | سریال

اینکه بازار دانلود غیرقانونی سریال پرمخاطبی مانند بازی تاج و تخت(Game of Thrones) بسیار داغ باشد، امری تقریباً بدیهی و واضح است اما جالب است بدانید که قسمت اول از فصل هشتم و پایانی این سریال، رکورد جالبی را در این زمینه ثبت کرده است! دانلود غیر قانونی فصل هشت گیم آف ترونز رکورد زده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم.

شرکت تحلیلی MUSO به تازگی اعلام کرده که قسمت اول از فصل هشتم بازی تاج و تخت تنها در 24 ساعت اول پس از نمایش، 55 میلیون بار به صورت غیرقانونی تماشا شده است! 76.6 درصد از این آمار مربوط به استریم غیرقانونی سریال بوده و مابقی نیز به دانلود غیرقانونی (12.2 درصد)، تورنت‌های عمومی (10.8 درصد) و تورنت‌های خصوصی (0.5 درصد) اختصاص دارد. با اینکه حجم دانلود غیرقانونی این سریال پرمخاطب بسیار قابل توجه است اما از یک سو نیز این آمار را می‌توان به محدودیت‌های کنونی کانال‌های تلویزیونی و سرویس‌های استریم نیز مرتبط دانست.

کمپانی MUSO در بررسی‌های خود متوجه شده که 10 میلیون از این تماشا کنندگان غیرقانونی بازی تاج و تخت از کشور هند بوده‌اند که به طور کلی دسترسی به شبکه HBO در آن بسیار سخت است. 5 میلیون دیگر نیز متعلق به کشور چین است که تنها یک نسخه سانسور شده از سریال را پخش می‌کند. بنابراین بخش عمده‌ای از دانلود کنندگان غیرقانونی سریال یا امکان دسترسی قانونی به آن را نداشته‌اند و یا اینکه می‌خواستند نسخه عمومی و جهانی آن را مشاهده کنند. لازم به ذکر است شبکه HBO که ساخت سریال بازی تاج و تخت را بر عهده داشته است، در حال حاضر در خارج از آمریکا پخش نمی‌شود و تنها راه پیش روی مخاطبان استفاده از شبکه‌های همکار قانونی آن و یا تهیه بسته‌های تلویزیونی گران قیمت است.

البته با این حال خود کاربران آمریکایی هم در آمار مربوط به دانلود غیرقانونی بازی تاج و تخت سهم قابل توجهی دارند و 4 میلیون از آمار ارائه شده مربوط به کشور خانگی HBO است! این دسته از کاربران اساساً اهمیتی به تهیه سرویس‌های تلویزیونی پولی و یا استریم قانونی قائل نیستند. در نهایت باید اشاره کرد که یافته‌ها نشان می‌‌دهند، شبکه HBO بیش از اینکه نگران آمار دانلودهای غیرقانونی سریال محبوب خود باشد، باید فکری به حال گسترش شبکه و در دسترس قرار دادن آن برای کاربران جهانی بکند.

نظر شما درباره این رکورد چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Amin.light33

اشتراک شبکه اسکای با قیمت ۱۰ یورو در ماه فقط برای سریال ( ماه اول پنج یورو) هست که راحت دقیقاً موقع پخش سریال نسخه دوبله ش رو پخش میکنه

amer

فقط این میتونم بگم این سریال هر چقدر هم نگاه کنی برای بیننده تکراری نمیشه و همیشه تازگی داره حیف که داره تموم میشه.
دوستان صحت داره که این سریال با اسم دیگه ای در مورد زمان پیدایش این 7سرزمین قراره تولید بشه؟

Amir.66

قراره یه اسمیت اف ازش بسازن که اتفاقات قبل این داستان ها رو نشون میده

Amir.66

اسپین آف

amer

تشکر بابت اطلاعاتی که داردین

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)