حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح دو فوریتی تحریم اپل در مجلس شورای اسلامی

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل

امروز خبر می رسد که در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی تعدادی از نمایندگان در حال تدوین طرحی دو فوریتی برای تحریم شرکت آیفون از سوی کشورهای اسلامی هستند. طرح دو فوریتی تحریم اپل در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است و در ادامه با هم درباره آن صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

طرح دو فوریتی تحریم اپل در مجلس شورای اسلامی

گفتنیست رئیس کمیسیون امنیت ملی پیش از این اعلام کرده بود که ۱۵ طرح برای مقابله با اقدامات آمریکا علیه ایران تدوین شده است که به تدریج در کمیسیون امنیت ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پیش از این شرکت اپل برای بسیاری از برنامه‌های اپ استور محدودیت‌هایی را ایجاد کرده بود و در حال حاضر بر اثر این محدودیت‌ها، برخی اپلیکیشن‌های ایرانی نیز از کار افتاده‌اند. گرچه بسیاری از کارشناسان بارها تاکید داشته‌اند که تحریم‌های اپل صرفا به برنامه‌های ایرانی مربوط نمی‌شود؛ با این وجود بسیاری از دولتمردان و مسئولین وقت اقدام اپل را اقدامی ضد ایرانی خوانده‌اند.

«ابوالحسن فیروزآبادی»، رییس مرکز ملی فضای مجازی، اقدام اپل را یک اقدام سازمان یافته معرفی کرده بود و تاکید داشت که باید این اقدام جوابیه داشته باشد:

«هم اکنون محصولات آمریکایی به صورت سرور، روتر و سوئیچ و سایر محصولاتی که در رابطه با فضای مجازی کاربرد دارند، در حال استفاده هستند بدون آنکه طرف آمریکایی تعهدی در نگهداری و پشتیبانی و سرویس‌ها و خدماتی که در آینده روی آنها قرار بگیرد داشته باشد. منتها تا امروز ما از سوی آنها شاهد اقدام تعرضی نبوده‌ایم اما اپل شرکتی بوده که اقدام تعرضی انجام داده است. یعنی به صورت ناگهانی در یک شب تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های ایرانی را از مدار خارج کرد که نشان می‌دهد این یک اقدام سازمان یافته است و نه یک اقدام عادی شرکتی و ما اینطور تلقی می‌کنیم که این یک اقدام سیاسی است.»

موبایل منعطف اپل

پیش از این محمد جواد آذری جهرمی نیز اعلام کرده بود بعد از این تحریم‌ها بسیاری از کاربران ایرانی آيفون خود را خاموش کردند. وزیر ارتباطات کشورمان اعلام کرده بود که اپل کارایی خود را در ایران از دست داده و دیگر بازاری ندارد چرا که مردم به سمت استفاده از برنامه‌های ایرانی پیش رفته‌اند. او آخرین آمار گوشی‌های خاموش شده آیفون در ایران را چنین اعلام کرده بود:

«سازمان رگولاتوری در گذشته گزارش می‌داد روزی ۷ هزار گوشی اپل وارد شبکه می‌شود، اما وقتی گزارش ۵ روز منتهی به حذف اپلیکیشن‌ها را به من داد متوجه شدیم که نه‌تنها ۷ هزار گوشی به شکل روزانه فعال نمی‌شود، بلکه در این چند روز ۷۰ هزار گوشی خاموش شده‌اند. این نشان می‌دهد چسبندگی سرویس‌های ایرانی و ارائه خدمات به مردم رونق پیدا کرده است. این ها نشانه‌های رشد در داخل کشور است.»

نظر شما چیست؟ فکر می کنید طرح دو فوریتی تحریم اپل در مجلس شورای اسلامی می تواند عملی شود؟ من فکر نمی کنم!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

جالبه بدونید بدون اینکه خندشون گرفته باشه اینو گفتن

lovenokia

سلام
نکته رو نگرفتید !
یعنی دیگه محصولات اپل رو ریجستری نمی کنن . و در نتیجه با هیچ سیمکارت داخلی کار نمیکنند .

Dariushrd

تن مرحوم استیو جابز در گور به لرزه درآمد

mehrdad_ma

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

.Alireza.

شما همون آیفون های خودتون و خانواده تون که تو خارج زندگی میکنن رو عوض کنین نمیخواد شرکت اپل که ۳ برابر نفت ایران صادرات میکنه رو تحریم کنین

طرف خودش تو توییتر که فیلتر هست با گوشی ایفونش پست میزاره باید اپل تحریم بشه بابا یکی باید خود تو رو تحریم کنه

pouya

اینارو باش اون قضیه کلی بود ربطی به تحریم ایران نداشت

تازه میخوام برگردم آی او اس اینا میخوان تحریم کنن 🙁

Mohammadsoly

اول باید خودشونا تحریم کنن(مجلسی ها)

Amir7090

تو زبان بندری یه اصطلاح هست که وقتی یکی ادعای یه کار خیلی تخیلی رو میکنه بهش میگن…

ژیرک

🤣🤣🤣

Milad7

به خاطر این حرکت انفجاری پشم های اپل ریخت 😂🤣

Naranj

اقایون بهتره بچه هاشون رو از امریکا برگردونند و گرین کارت هاشون رو باطل کنند و دلار هاشون رو تبدیل به ریال کنند

etemadian

چرا اینا اینقدر احمق هستند ،
من که از شنیدن این خبر خجالت کشیدم .
متاسفانه مشکل اینجاست که سیاستمداران امریکایی و بعضا مردم دنیا فکر میکنند این مسئولین بیسواد و متظاهر ، نخبگان ما هستند و ما مردم هر روز صبح برای اینها سپند دود میکنیم که ی وقت چشم نحورند ،
والله بخدا آبرو واسه ما تو دنیا نگذاشتن این دیوونه ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)