حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پروژه خودرو خودران اپل با استخدام چند مهندس جدید قوت بیشتری گرفته است

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، خودرو

اپل این روزها در حال استخدام مهندسین مختلف از شرکت های رقیب است و وقتی که توانایی این مهندسین را کنار هم می گذارید، برآیندش را می توان در به ثمر نشستن روی خودرو خودران اپل دانست. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

امروزه رقابت شدیدی در بین شرکت‌های بزرگ برای ارایه نرم‌افزارها، خودروها و حتی خانه‌های مجهز به هوش مصنوعی، به وجود آمده است. در جدیدترین اتفاق مربوط به این زمینه می‌توان به پیوستن ایان گودفلو محقق و توسعه‌دهنده پروژه هوش مصنوعی گوگل (Google AI) به شرکت اپل اشاره کرد. این محقق که در زمینه یادگیری ماشین فعالیت می‌کند، هم‌اکنون به تیم “پروژه ویژه” شرکت اپل، که به احتمال زیاد پروژه‌ای در زمینه هوش مصنوعی بوده، پیوسته است.

اخیرا هم گودفلو پروفایل LinkedIn خود را به‌روز کرده و در قسمت بیوگرافی، محل کار خود را اپل اعلام کرده است. به‌نظر می‌رسد او مانند کار شغل قبلی خود در گوگل به عنوان مهندس یادگیری ماشین در اپل فعالیت می‌کند.

ایان گودفلو یکی از برجسته‌ترین مهندسان هوش مصنوعی است. او سابقه کاری بسیار خوبی در گوگل و هم‌چنین آزمایشگاه پروژه هوش مصنوعی ایلان ماسک (OpenAI) دارد.

در آوریل سال گذشته هم اپل مدیر بخش هوش مصنوعی گوگل یعنی جان جیناندریا را به استخدام خود درآورد.

این تغییرات بزرگ در اپل بیانگر این موضوع است که کوپرتینو‌نشین‌ها هم به فکر ایجاد پروژه هوش مصنوعی خود هستند. هم‌چنین اپل تعدادی از کارمندان تسلا را هم در این زمینه استخدام کرده است.

در اوایل ماه جاری، اپل یکی از معاونان بخش تولید موتورهای برقی تسلا را به عنوان مهندس ارشد “پروژه ویژه” استخدام کرد.

این شرکت در حال کار برروی توسعه سیستم‌های خودران برای خودروها است. اسم رمز این پروژه تایتان (Titan) بوده و اپل از مدیران ارشد و مهندسان برتر سایر شرکت‌های بزرگ، برای توسعه این کار استفاده خواهد کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اپل وارد تولید سخت افزاری و کامل خودرو خواهد شد و همچنان به توسعه اکوسیستم بسته خود ادامه خواهد داد یا مانند گوگل، سیستم عامل را عرضه کرده و برای تولیدکنندگان دیگر اکوسیستم باز را ارایه خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)