حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست اگزینوس ۹۷۱۰ (Exynos 9710) با معماری ۸ نانومتری ارایه خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

نزدیک به یکسال پیش شاهد معرفی چیپست اگزینوس 9610 از سوی سامسونگ بودیم. این پردازنده ۱۰ نانومتری قدرت گوشی جدید گلکسی A50 را تامین می کند و انتظار می رود در گوشی موتورولا One Vision نیز مورد استفاده قرار بگیرد. حالا شایعات به ما می گویند که چیپست اگزینوس ۹۷۱۰ (Exynos 9710) با معماری ۸ نانومتری ارایه خواهد شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

چیپست اگزینوس ۹۷۱۰ (Exynos 9710)

به تازگی اطلاعات جدیدی در فضای مجازی منتشر شده که بر اساس آن، سامسونگ در حال توسعه چیپست جایگزین اگزینوس 9610 است. حساب کاربری Ice Universe، مشخصات چیپست اگزینوس 9710 را در اختیار رسانه ها قرار داده است.

اگزینوس ۹۷۱۰

اگزینوس ۹۷۱۰

پردازنده جدید سامسونگ با لیتوگرافی 8 نانومتری توسعه پیدا می کند. این چیپست به 8 هسته پردازشی مجهز می شود. 4 هسته این چیپست Cortex-A76 با فرکانس 2.1 گیگاهرتز و 4 هسته دیگر آن از نوع Cortex-A55 و با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است.

این چیپست در مقایسه با نسل گذشته خود پیشرفت زیادی داشته است. چیپست اگزینوس 9610 به هسته های Cortex-A73 و Cortex-A53 مجهز شده است.

چیپست سامسونگ اگزینوس ۹۷۱۰ از پردازنده گرافیکی Mali-G76 بهره می برد که فرکانس آن روی 650 مگاهرتز تنظیم شده است. اگزینوس 9610 دارای پردازنده گرافیکی Mali-G72 است. انتظار می رود چیپست جدید سامسونگ دارای ISP قدرتمندتری در مقایسه با نسل گذشته خود باشد.

در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با زمان معرفی این پردازنده در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. در صورتی که در آینده نزدیک با این چیپست ملاقات کنیم، همچنان باید مدت زمان طولانی منتظر استفاده از آن در یک گوشی هوشمند باشیم.

سامسونگ در گوشی های تولیدی خود از چیپست های اگزینوس و کوالکام استفاده می کند که این موضوع در رابطه با پرچمداران این غول فناوری کره ای نیز صادق است. پردازنده های تولیدی سامسونگ در سال های اخیر با پیشرفت های زیادی همراه بوده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این چیپست می تواند برای میان رده های جدید سامسونگ جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedram_01

تیتر مشکل داره . ۹۸۱۰ رو ۹۷۱۰ نوشتید

✔ TVKade

میانرده و 8 نانومتری! اینم یه دلیل دیگه که 8 نانومتری سامسونگ، 10 نانومتری بقیه کمپانیاست.

TVKade

عذر میخوام دوستان بنده تحقیق کردم و نظرم اشتباه بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)