حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آی مک های ۲۰۱۹ رسما معرفی شدند، نسل جدید پس از نزدیک به ۲ سال

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، کامپیوتر شخصی

آی مک های ۲۰۱۹ رسما معرفی شدند و نسل جدید پس از نزدیک به ۲ سال ارایه می شود. اپل آی مک های 4K و 5K خود را به پردازنده‌های جدید اینتل و پردازشگر گرافیکی AMD وگا مجهز کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشد تا درباره آن صحبت کنیم.

آی مک ۲۰۱۹

آی مک ۲۰۱۹

مدل 4K آی مک هم اکنون در دو پیکربندی گوناگون در دسترس است؛. یکی از آن‌ها به پردازنده ۳.۶ گیگاهرتزی ۴ هسته‌ای Core i3 مجهز شده و دیگری از پردازنده ۳.۰ گیگاهرتزی ۶ هسته‌ای Core i5 بهره می‌برد. البته هر ۲ مدل‌های می‌توانند همراه با پردازنده نسل هشتمی Core i7 با ۶ هسته پردازشی با فرکانس ۳.۲ گیگاهرتز همراه شوند.

در زمینه پردازشگر گرافیکی نیز کاربران در مدل 4K با رادئون پرو 555X با ۲ گیگابایت رم GDDR5 و رادئون پرو 560X همراه با ۴ گیگابایت رم GDDR5 روبرو خواهند بود. در ضمن مدل قوی‌تر می‌تواند به یک رادئون پرو وگا 20 همراه با ۴ گیگابایت رم  HBM2 نیز مجهز شود.

در زمینه پردازنده مدل‌های 5K با ۳ انتخاب روبرو خواهید بود؛. پردازنده نسل هشتمی ۳.۰ گیگاهرتزی ۶ هسته‌ای Core i5، پردازنده نسل نهمی ۳.۱ گیگاهرتزی ۶ هسته‌ای Core i5 و ۳.۷ گیگاهرتزی ۶ هسته‌ای Core i5 و در نهایت پردازنده نسل نهمی ۳.۶ گیگاهرتزی ۸ هسته‌ای Core i9 انتخاب‌های شما خواهند بود.

آی مک ۲۰۱۹

آی مک ۲۰۱۹

مدل 5K هم در سه پیکر بندی گوناگون عرضه خواهد شد و شما می‌توانید بین رادئون پرو 57X با ۴ گیگابایت رم GDDR5، رادئون پرو 575X همراه با ۴ گیگبایت رم GDDR5 و در نهالیت رادئون پرو 580X با ۸ گیگابایت رم GDDR6 یکی را انتخاب کنید. در ضمن مدل آخری می‌تواند از رادئون پرو وگا 48 همراه با ۸ گیگابایت رم نیز بهره ببرد.

در زمینه رم نیز همه مدل‌های 4K و 5K از ۸ گیگابایت رم بهره خواهند برد. البته شما می‌توانید این مدل‌ها را به ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت رم نیز مجهز کنید. از سوی دیگر قدرتمند‌ترین مدل 5K از ۶۴ گیگابایت رم پشتیبانی خواهد کرد.

البته در زمینه‌ حافظه داخلی با گزینه‌های چندان جذابی طرف نیستیم. برای مثال اولین مدل 4K از یک هارد درایو با سرعت چرخش ۵۴۰۰ دور در دقیقه بهره می‌برد. بقیه مدل‌ها نیز از درایو هیبریدی استفاده خواهند کرد. به طور کلی حافظه داخلی تمام مدل‌ها ۱ ترابایت خواهد بود اما در گران‌ترین مدل 5K قابلیت انتخاب ۲ ترابایت حافظه داخلی را خواهیم داشت.

در دیگر بخش‌ها، آی مک های جدید تفاوت زیادی با مدل‌های قدیمی‌تر ندارند و مانند گذشته همچنان با ۴ خروجی USB 3 و ۲ رابط تاندربولت ۳ طرف خواهیم بود. همچنین در این مدل‌ها خروجی هدفون و کارت‌های حافظه SDXC نیز دیده می‌شوند.

۲ مدل 4K آی مک جدید به ترتیب ۱۲۹۹ و ۱۴۹۹ دلار قیمت خواهند داشت و ۳ مدل 5K نیز با قیمت‌های ۱۷۹۹، ۱۹۹۹ و ۲۲۹۹ دلار برای خرید در دسترس خواهند بود.

نظر شما درباره آی مک های ۲۰۱۹ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)