حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پراید در بازارهای جهانی گران‌تر از بازار داخلی است

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

رییس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با اشاره به اینکه پراید در بازارهای جهانی گران تر از بازارهای داخلی است، گفت: خودروسازان امسال بین ۱۵ تا ۱۶ هزار میلیارد تومان زیان دادند. همچنین به عقیده او پراید در بازارهای جهانی گران‌تر از بازار داخلی است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

محمدرضا نجفی منش ضمن اعلام مطلب فوق  افزود: اگر دولت محبت و لطف کند در این بازار وارد نشود و اجازه دهد قیمت ها را بازار و در حاشیه بازار تعیین کنند، این مساله هم به نفع خودروساز و قطعه ساز است و هم به نفع مصرف کننده زیرا اگر تولید افزایش یابد به حتم قیمت ها کاهش می‌یابد. وی در پاسخ به این سئوال که آیا مکانیزم تعیین قیمت از سوی خودروساز به میزان 5 درصد کمتر از نرخ بازار کافی نیست پاسخ منفی داد.

وی در جواب این پرسش که در این صورت چرا قیمت ها مداوم در حال افزایش است؟تاکید کرد: فراموش نکنیم اگر کالاهایی مانند طلا، ارز، خودرو، نان، گوشت را در کنار هم مقایسه کنیم، میبینیم قیمت خودروبه نسبت سایر کالاها افزایش نیافته است و کمترین رشد قیمت را در خودرو داشته ایم.

قیمت جدید پراید دی ۹۷

نجفی‌منش ادامه داد: فکر می کنم خودروسازان تا پایان سال زیان 15 تا 16 هزار میلیاردی داشته باشند، در حالی که نمی‌توانند تعهدات خود را به موقع انجام دهند و همچنین نمیتواند قیمت قبل سال را سامان دهد و قادر به تولید نیستند و اگر پیش از سال 98 تولید نداشته باشد، خودرو نیست و کمبود به وجود می آید.

نجفی منش اضافه کرد:‌با وجود تلاش فراوان، امسال شاید مجموع تولید خودرو شاید به مرز 900 هزار دستگاه برسد در حالی که سال قبل میزان تولیدات حدود 1.5میلیون دستگاه خودرو بود. مجموع تولیدات ایران خودرو و سایپا شاید به 810 تا 820 هزار دستگاه برسد و سایر خودروسازان نیز بتوانند 80 تا 90 هزار دستگاه خودرو تولید کنند که رقم پایینی در مقایسه با سال گذشته است.

کاهش تولید 600 هزار دستگاه خودرو در کشور

وی ادامه داد: نسبت به سال قبل شاهد کاهش تولید 600 هزار دستگاه خودرو در کشور هستیم که این اعداد یعنی کاهش حدود 38 تا 40 درصدی تولید خودرو در کشور.

نجفی منش در پاسخ به این سئوال که ابتدای سال پراید 24میلیون تومان قیمت داشته اما اکنون به نزدیک 50 میلیون تومان رسیده است، آیا ظرفیت و توان اقتصادی مردم با این قیمت ها همخوانی دارد؟ گفت: گوشت کیلویی 30 تومان اکنون شده کیلویی 120 هزار تومان؛ آیا همخوانی دارد؟ در نهایت ممکن است مردم نخرند. اگر اجازه دهند حاشیه بازار و خودروسازان و بازار نسبت به تعیین قیمت تصمیم بگیرد شاید عقلایی باشد زیرا پرایدی که مثال زدید حدود ۶۰۰۰ دلار صادر می شود. با هر ارزی در نظر بگیرید مسلما قیمت آن بسیار بالاتر از نرخ های داخلی است. یعنی داخلی های هنوز بسیار جای کار دارند و مقرون به صرفه‌تر هستند.

پراید در بازار جهانی ۶۰۰۰ دلار است

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این اظهار نظرها چیست؟ زمزمه های پراید بالای ۶۰ میلیون تومان را می شنویم؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shiral

بله دلار بشه ۲۰۰۰۰ تومن که باز پراید به نسبت بازار جهانی سوپر مفته.نمیدونم اینها چیزی تحت عنوان فرمول قدرت خرید رو بلد نیستند یا خودشون رو به اون راه زدن.من پیشنهادم اینه ما مصرف کنندگان اصلا راضی به ضرر این شرکت محترم نیستیم بروند جای دیگه سرمایه گذاری کنند به خاطر ما میلیاردها ضرر ندن.ما عذاب وجدان میگیریم😁😁😁
برن تو صنعت دیگه ما راضی خدا راضی خودشون هم ضرر نکنند راضی خواهند بود

REZA

بهشون بگید اگه ناراحتید گرونش کنید تهش همینو میخوان بگن دیگه.
بعد یطوری میگن ضرر کردن ادم دلش براشون کباب میشه.

REZA

من نفهمیدم منظورشون از بازار جهانی بازار امریکاس یا اروپا!!!

P M

اینا قیمت پرایدای کارکرده تو اروپا و امربکا رو دیدن اب روغن قاطی کردن
پراید چون مالیات و مصرف سوخت کم داره سر همون کم افت کرده کارکردش با موستانگ همسن خودش یه قیمته، اگه به سایتا خرید و فروش کشور های دیگه نگاه کنید ان موضوع به وضوح میبینید

chalton

از سلطان ظالمی پرسیدند: چه می خوری؟ گفت:گوشت ملت.
گفتند چه مینوشی؟ گفت:خون ملت.
گفتند چه میپوشی؟ گفت:پوست ملت.
گفتند اینها را از کجا می اوری؟ گفت:از جهل ملت.
گفتند چگونه این جهل را نگاهداری می کنی؟ گفت:در جعبه ای طلایی به نام “مقدسات”
گفتند از این جعبه چگونه محافظت میکنی؟ گفت:بوسیله خرافات!!!

MR.CAMPER

احسنت👌👌👌👌👌👌👌

HasanHoseinPoor

خب کلا پراید رو به بازار جهانی بدین‌ و تو بازار ایران‌ وارد نکنید‌
واردات‌ خودرو ها رو آزاد و بدون تعرفه و مالیات‌ بزارید

Tanhavash3

چقدر رو دارین ک این اشغالا رو پسوند ماشین میزنید خاک بر سر مردم ک مثه احمق ها میخرن، هیچ وقت آدم نمیشین، آخر سر هم میآید خریت خودتون رو ب دولت ایران ربط میدید ب دولت چ، تمام تلاشش میکنه وضع رو درست کنه

Tanhavash3

نظر رو چطور باید پاک کرد

Aliasghar

نمیشه این پرایدآشغالتونوببرین تو همون بازارجهانی بفروشین دست ازسرمابردارین چند مدل ماشین خارجی وارد کنید

.Alireza.

دلم واسه بازار های جهانی میسوزه که باید همچین ماشینی برای فروش بزارن!

space.explorer

پرایدی که شماها تولید می کنید چی هستش که بخواد توی بازارهای جهانی قیمت هم داشته باشه ؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)