حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ دقیق روز پدر سال ۹۷ + روز مرد ۹۷ چه روزی است؟

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | تقویم

روز پدر یا روز مرد روزی است برای بزرگداشت پدرها؛ در ایران روز پدر در ۱۳ رجب، زاد روز حضرت علی بن ابیطالب (ع) اولین امام شیعیان گرامی داشته می‌شود. در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌ است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم تاریخ دقیق روز پدر سال ۹۷ به همراه روز مرد ۹۷ چه روزی است؟

روز پدر ۹۸

روز پدر ۹۸

 تاریخ دقیق روز پدر ۹۷ برابر چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ است

روز مرد و روز پدر سال 1397- 2019: تاریخ دقیق روز پدر امسال چهارشنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ خورشیدی برابر 20 مارس 2019 میلادی و مصادف با 13 رجب 1439 هجری قمری می باشد. در حقیقت 29 اسفند 1397، مصادف با 13 رجب تولد اولین امام شیعیان حضرت علی (ع) می باشد.این روز را روز پدر نام نهاده اند.

روز پدر روزی است برای بزرگداشت پدرها، پدر بودن، پیوند میان پدران و مادران و اهمیتی که پدرها در اجتماع دارند. در بسیاری کشورها روز پدر، سومین یکشنبهٔ ماه ژوئن در نظر گرفته شده‌است. این روز در ادامهٔ روز مادر و قدردانی از مادران است.

در ایران پیش از انقلاب، روز ۲۴ اسفند خورشیدی زادروز رضا شاه بر پایهٔ گاهشمار ایرانی روز پدر نامیده می‌شد. پس از انقلاب سال ۵۷ این روز به ۱۳ رجب قمری زادروز علی بن ابی‌طالب امام نخست شیعیان تغییر یافت. بسیاری نیز ۴ شهریور روز میلاد کوروش را به عنوان روز ایرانی پدر جشن می‌گیرند.

شاید برای شما جالب باشد که حتی تلاش هایی برای لغو روز مرد و روز پدر نیز وجود داشته است. فعالین فمینیست فعالیت‌هایی برای لغو روز پدر انجام داده‌اند. لینا دانم هنرپیشه فمینیست آمریکایی به مناسبت روز پدر در ژوئن ۲۰۱۶ در پیامی در توئیتر خود نوشت: «شما به پدر نیازی ندارید. بسیاری از خانواده‌ها از راه‌های مختلفی زندگی می‌کنند. اما اگر یکی از از آن‌ها (پدر) دارید، بهتر است از بین برود» پس از انتشار، این پیام به سرعت با واکنش‌های متعددی مواجه شد و وی توئیت خود را پاک کرد. در سال ۲۰۱۵ فعالین فمینیست در دانشگاه یورک با تجمع و جمع‌آوری امضا موفق به لغو مراسم روز پدر در این دانشگاه شدند.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)