حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حافظه رم 12 گیگابایتی از نوع LPDDR4X موبایل توسط سامسونگ تولید خواهد شد

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ پس از تولید چیپ‌های حافظه ۵۱۲ گیگابایتی eUFS 3.0، حال قصد دارد ماژول‌های ۱۲ گیگابایتی DRAM را برای استفاده در گوشی‌های هوشمند عرضه کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

این ماژول‌ها بر پایه استاندارد LPDDR4X قرار دارند و از فرایند تولید پیشرفته 10nm بهره می‌برند که سال پیش منتشر شده است. سامسونگ این عمل را با قرار دادن ۶ چیپ ۱۶ گیگابیتی LPDDR4X درون یک پک که توان کمتری را نیز مصرف می‌کند، انجام داد. نتیچه ماژولی با ضخامت ۱.۱ میلی‌متر است.

از لحاظ عملکرد، این ماژول می‌تواند داده‌ها را با سرعت ۳۴.۱ گیگابیت در ثانیه با مصرف توان کمتر به دلیل افزایش ظرفیت DRAM انتقال دهد.

انتظار می‌رود این چیپ‌ها در گوشی‌های هوشمند نسل جدید از امسال استفاده شود. همچنین اگر به یاد داشته باشید JEDEC یا انجمن فناوری جامدات، از یک چیپ رم LPDDR5 جدید رونمایی کرد. آنها وعده داده‌اند به کمک این محصول جدید، کارایی، سرعت و قدرت گوشی‌های هوشمند آینده، بهبود چشمگیری خواهد یافت. حافظه رم LPDDR5 با سرعت دو برابر بیشتر نسبت به نسل قبل معرفی شد.

به نظر می رسد که پیشرفت های دوست داشتنی در بخش سخت افزاری موبایل ها و تبلت ها رخ خواهد داد. اینطور نیست؟ این پیشرفت ها واقعا از رزلوشن دوربین و تعداد آن یا دیگر اعداد و ارقام مهم تر است.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

اینجور خبرها که از سامسونگ میاد ترول های هواوی و شیائومی و سونی پیداشون نمیشن نیستن اصلا،اوسکول های عزیز به خودتون بگیرید.

erfan520

این چه حرفیه؟؟؟؟؟
بالاخره شرکت های مختلف هستن که در زمینه های خاصی جز بهترین های بازار هستن
در زمینه حافظه سامسونگ جز بهترین هاست یا همون سونی که اسم آوردی در زمینه دوربین و گیمینگ بهترین هست

amer

سامسونگ تازه میخواد از
نسل4استفاده کنه گوشی های جدید نمیه دوم2019میخوان از نسل lpddr5استفاده کنن که سرعت52مگابایت در ثانیه رو تقدیم کاربر موبایل میکنه

amer

سلام جناب عطایی روز بخیر :خواستم بدونم انجمن فناوری جامدات jedecشرکت کجایی هست امریکایی هست درسته ؟

amer

ممنون خدا رو شکر امریکایی در اومد.خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)