حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ در حال توسعه دوربین زیر نمایشگر است

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | سامسونگ

چهار ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم سامسونگ در حال توسعه دوربین زیر نمایشگر است. آن زمان این شایعه به گلکسی اس ۱۰ منتسب می شد ولی حالا دوباره این شایعه را پس از ارایه گلکسی اس ۱۰ می شنویم. گفته می شود سامسونگ در حال توسعه دوربین زیر نمایشگر است و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

سامسونگ

سامسونگ

شرکت سامسونگ به منظور ارائه‌ی یک نمایشگر که به معنای واقعی تمام صفحه نمایش جلویی را به خود اختصاص دهد، در حال کار روی فناوری دوربین زیر نمایشگر است.

نمایشگرهای Infinity-O ایستگاهی در مسیر ساخت گوشی های هوشمند تمام صفحه هستند، گوشی‌هایی که در آن‌ها قرار است خبری از ناچ و حفره‌ی روی صفحه نباشد. برای امکان‌پذیر شدن این هدف٬ تمام سنسورها و دوربین‌ها باید به زیر نمایشگر بروند. در همین راستا سامسونگ می‌خواهدفناوری دوربین زیر نمایشگر را توسعه ببخشد.

یانگ بیونگ داک مدیر بخش ارتباطات تحقیق و توسعه‌ی نمایشگر سامسونگ موبایل می‌گوید:

هرچند در یکی دو سال آینده ساخت یک گوشی تمام صفحه‌ی واقعی ممکن نیست، این فناوری در مسیری حرکت می‌کند که حفره‌ی دوربین را در زیر نمایشگر پنهان می‌کند، در حالی که هیچ تاثیری روی عملکرد دوربین نخواهد گذاشت.

او می‌گوید گوشی‌های خانواده گلکسی اس 10سامسونگ نخستین محصولاتی هستند که یک حفره روی پنل نمایشگر OLED آن‌ها ایجاد شده است. هواوی ویو 20 از یک نمایشگر ال سی دی استفاده می‌کند که فاقد یک حفره‌ی فیزیکی است و دوربین از طریق ماتریکس ال سی دی دیده می‌شود.

فناوری دوربین زیر نمایشگر سامسونگ تا 2 سال آینده آماده نخواهد شد. سامسونگ در حال کار روی اسپیکر زیر صفحه مشابه فناوری Crystal Sound OLED در گوشی ال جی جی 8 است اما تصمیم گرفته تا از آن در گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 10 خود استفاده نکند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این فناوری برای چه نسلی ارایه شود؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

اولین گوشی که از این فناوری استفاده میکنه برند نشنال امریکایی هست که 2020رونمایی میکنه.سامسونگ شاید2023از این فناوری استفاده کنه البته من به برند خالق ناچ قطره ای و خالق سیستم عامل اندروید بیشتر ایمان دارم تا به گفته مدیران سامسونگ

m.b

نشنال؟!
“اسنشال”

amer

ببخشید اسنشال

Mahdi.L

اگر واقعا بخواد و تمرکزشو روی این موضوع قرار بده، بر طبق رواله سامسونگ، S11 نه ولی S12 رو با نمایشگر New Infinity عرضه میکنه، البته اگه اسمشون همینا باشه

RS.R

کدام برند گوشی بیشترین خرابی را دارد!کمپانی معروف بلانکو

🔸گزارش شرکت امنیتی و تعمیر موبایل بلانکو نشان می‌دهد که سامسونگ با 34 درصد، شیائومی با 13 درصد و موتورولا با 9 درصد هواوی 4درصد سونی12درصد اپل 11 درصد الجی 20 درصد سهم در دنیای گوشی‌های خراب، سه رتبه اول را در میان ده شرکت تولیدکننده گوشی با بیشترین خرابی را به دست آوردند. درحالی که شرکت سامسونگ دو برابر بیشتر از شیائومی خرابی گوشی داشته است، اما در مقایسه با آمار سه ماهه دوم (61 درصد) و سه ماهه سوم (53 درصد) کاهش خوبی را تجربه کرده است. این روند نزولی نشانگر بهبود عملکرد و قدم گذاشتن سامسونگ در راه درست است. در مورد آمار نکته‌ای وجود دارد که باید به آن اشاره کرد، دو شرکت اول این رده‌بندی، در بین پرفروش‌ترین شرکت‌های گوشی همراه نیز وجود دارند، پس اگر واقع‌بین باشیم احتمال خرابی محصولات آن‌ها نیز بیشتر است.

🔹در مقایسه مدل‌های گوشی و خرابی‌های اتفاق افتاده، گوشی شیائومی ردمی 4 توانسته است با 9 درصد خرابی سهم اول را در میان گوشی‌های خراب شده به دست آورد. برخلاف رتبه‌بندی بر اساس شرکت، اولین گوشی سامسونگ در رتبه پنجم و با عنوان گلکسی S7 قرار دارد و تنها فقط 3 درصد از سهم گوشی‌های خراب را به دست آورده است. اما این امری ناامیدکننده است که 5 عدد از 10 گوشی موجود در این رده‌بندی، مربوط به سامسونگ هستند.

🔸این گزارش نگاهی هم به گوشی‌های دارای سیستم‌عامل‌های iOS داشته است. در مورد شرکت اپل باید اعلام کنیم که مدل ایفون 6 همان‌طور که انتظار داشتیم با سهم 26 درصدی در رتبه اول گوشی‌های ایفون خراب شده قرار گرفته است. جالب توجه است که درصد خرابی برخی از گوشی‌های ایفون از گوشی‌های اندرویدی بیشتر است.

RS.R

اپل 45 درصد بود به اشتباه 11 درصد زده شده

amer

مرسی بابت اطلاعات مفیدی که ذکر کردین

shayan

آخه اول باید ببنید چه گوشی هایی رو برسی کرده چون شرکتی مثل سامسونگ گوشی هایی میان رده و پایین رده میزنه که کیفتی کمی دارند ولی شرکتی مثل اپل همه گوشی هاش بالا رده وبا کیفیت هست

amer

سلام جناب عطایی عمر باتری xperia 10plusتوسط سایت فون ارنا8.15ساعت در روز کارایی داره و عالی ذکر کرده و بررسی دوربین عالی ذکر کرده لطفا پوشش بدین مرسی از سایت خوبتان

chalton

………. روح بخش دنیای تکنولوژی………..

.
.
.
.
…………………. سامسونگ…………………

.Alireza.

یه سوال هر چند بی ربط هست چرا به جز اپل بقیه شرکت ها نمیتونن اون حاشیه پایین گوشی رو جذف کنن؟اونجا چیز خاصی هست که حذف نمیشه؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)