حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ایسوس زنفون مکس شات و مکس پلاس ام ۲ با چیپست اسنپدراگون SiP رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | ایسوس

یک ماه پس از آن که اعلام شد کوالکام با شرکت USI (مخفف Universal Scientific Industrial) جهت تولید یک نیمه هادی جدید در شهر سائوپائولو برزیل همکاری می‌کند، امروز شاهد معرفی دو گوشی هوشمند هستیم که برای اولین بار از پردازنده‌های جدید موسوم به SiP (سیستم در بسته) استفاده می‌کنند. زنفون مکس شات (Zenfone Max Shot) و مکس پلاس ام 2 (Max Plus M2) اولین گوشی‌هایی هستند که توسط شعبه برزیلی ایسوس طراحی شده‌اند و از پردازنده اسنپدراگون SiP 1 کوالکام بهره می‌برند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

با این که این دو گوشی در نگاه اول تقریباً یکسان و غیر قابل تمایز به نظر می‌رسند، اما مکس شات در پشت بدنه خود از یک دوربین 8 مگاپیکسلی زاویه گسترده به عنوان لنز سوم استفاده می‌کند، در حالی که در مکس پلاس ام 2، فلاش جایگزین این لنز شده است. اما در جلوی بدنه، هر دو دستگاه مجهز به پانل 6.26 اینچی IPS با وضوح تصویری +FHD هستند.

مدل مکس پلاس ام 2 تنها در یک مدل و آن هم با 3 گیگابایت حافظه رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس خریداران خواهد بود، در حالی که مکس شات را می‌توان در پیکربندی‌های مختلف با 3 یا 4 گیگابایت حافظه رم و فضای ذخیره سازی 32 یا 64 گیگابایتی تهیه کرد. هر دو گوشی قابلیت پشتیبانی از دو سیم کارت به صورت همزمان را داشته و شیار مربوط به کارت حافظه نیز به صورت جداگانه در آن‌ها طراحی شده است.

اما مطمئناً پردازنده جدید اسنپدراگون SiP 1 مهم‌ترین قطعه سخت افزاری به کار رفته در گوشی‌های جدید ایسوس است. پردازنده‌های SiP با نمونه‌های سنتی SoC (سیستم روی تراشه) متفاوت هستند و همه اجزای اصلی را تنها در یک مدار جمع کرده‌اند؛ اجزایی که پیش از این بر روی برد اصلی گوشی تعبیه می‌شدند. این امر به نوبه خود باعث می‌شود تا فضای بیشتری در اختیار دیگر قطعات قرار گرفته و دست طراحان گوشی نیز بازتر باشد.

پردازنده 14 نانومتری اسنپدراگون SiP 1 از لحاظ قدرت پردازشی تقریباً هم توان با پردازنده مقرون به صرفه اسنپدراگون 450 بوده و از هشت هسته 1.8 گیگاهرتزی با پردازنده گرافیکی آدرنو 506 بهره می‌برد.

در زمینه قابلیت‌های عکاسی هم باید گفت، مکس شات مجهز به یک دوربین سه‌گانه با لنز اصلی 12 مگاپیکسلی، لنز زوایه گسترده 8 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی است، در حالی که مدل مکس پلاس ام 2 در پشت بدنه خود از یک لنز اصلی 12 مگاپیکسلی به همراه سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در جلوی بدنه نیز هر دو گوشی مجهز به یک دوربین 8 مگاپیکسلی با فلاش LED هستند.

بدنه هر دو گوشی از جنس آلومینیوم بوده و یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی وظیفه تأمین انرژی را بر عهده دارد. سیستم عاملی هم که به صورت پیش فرض بر روی آن‌ها نصب شده،اندروید 8.1 اوریو است که البته قرار است طی چند ماه آینده، به‌روزرسانی اندروید پای هم آماده شود.

زنفون مکس شات بر اساس مشخصات حافظه ای خود قیمتی بین 350 تا 445 دلار خواهد داشت، اما همان طور که اشاره کردیم زنفون مکس پلاس ام 2 تنها در یک مدل و آن هم با قیمت 340 دلار در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. این دو گوشی از امروز در وب سایت شعبه برزیلی ایسوس عرضه شده‌اند و رنگ‌های در نظر گرفته شده برای آن‌ها هم مشکی، نقره‌ای، آبی و قرمز است.

نظر شما درباره این دو محصول جدید ایسوس که متمرکز بر بازار برزیل خواهد بود، چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)