حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

طرح مفهومی گوشی تاشو شیائومی را ببینید

نوشته

5 سال قبل | 6 دیدگاه | تماشا کنید، شیائومی، کانسپت

به تازگی گوشی انعطاف پذیر شیائومی در یک ویدیوی کانسپت رخ نشان داد. این رندر ویدیویی، دستگاه منعطف کمپانی چینی را متفاوت از آنچه نشان می‌دهد که در سامسونگ گلکسی فولد و هواوی میت ایکس دیدیم؛ یک گوشی هوشمند خوش چهره با مکانیسم تاشوندگی دوگانه! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا طرح مفهومی گوشی تاشو شیائومی را ببینید.

در حالی که سامسونگ و هواوی چندی پیش از گوشی های قابل انعطاف خود رونمایی کردند؛ سایر کمپانی‌های مطرح هر یک به شیوه‌ی خود، روی ساخت چنین دستگاه‌هایی کار می‌کنند. در اوایل سال جاری میلادی، مدیرعامل شیائومی «لی جون» اعلام کرد که این کمپانی یک اسمارت فون منعطف را در دست ساخت دارد و در ماه ژانویه، رندرهای سه‌بعدی گوشی انعطاف پذیر شیائومی نیز در فضای مجازی پدیدار شد.

حالا دست‌اندرکاران کانال یوتیوبی TechConfigurations با خلق یک رندر ویدویی مفهومی، طراحی خیره کننده‌ی محصول شیائومی را به نمایش گذاشته‌اند. گوشی هوشمندی که از دو ناحیه تا می‌شود، در حالت تاشده نمایشگری 6.5 اینچی دارد و در حالت باز شده، سایز آن به 10 اینچ می‌رسد.

شیائومی

شیائومی

کمپانی چینی می‌گوید که تاشوندگی دوگانه‌‌ی این دستگاه قابل انعطاف، به بهترین شکل تجربه‌ی استفاده از تبلت و گوشی موبایل را در هم می‌آمیزد و نه تنها کاربردی، بلکه زیبا هم هست. در ویدیو یک مجموعه دوربین سه‌گانه را نیز پشت دستگاه می‌بینیم که احتمالا، توانایی اِعمال افکت بوکه برای تصاویر پرتره را خواهد داشت. برای شارژ باتری و اتصال لوازم جانبی هم یک درگاه USB-C درنظر گرفته شده است.

این نمونه مفهومی از گوشی انعطاف پذیر شیائومی ، روی صفحه نمایش خود حفره‌ای دارد که از دوربین سلفی میزبانی می‌کند. همچنین حسگر اثر انگشت نیز، درون نمایشگر دستگاه جای دارد.

بنابر گزارش‌ها، هم‌اکنون کمپانی سازنده در حال نهایی کردن نام این پروتوتایپ است. فعلا دو اسم شیائومی دوال فلکس (Xiaomi Dual Flex) و شیائومی میکس فلکس (Xiaomi MIX Flex) بیشترین شانس را برای انتخاب شدن دارند؛ ولی گزینه‌های دیگری نیز روی میز وجود خواهد داشت.

پیش‌تر در بیانیه‌ای که در ارتباط با ساختگوشی قابل انعطاف شیائومی منتشر شد؛ این کمپانی به همکاری خود با یکی از شرکای تامین کننده‌‌ (Visionox)، برای تولید نمایشگر تاشوی دستگاه اشاره کرده بود. البته ظاهرا صفر تا صد طراحی، مکانیسم تاشوندگی و آداپته کردن رابط کاربری گوشی را خود شیائومی برعهده دارد.

نظر شما درباره این طرح مفهومی گوشی شیائومی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

چقدر زیباس

m.b

در طراحی که از هر دو نمونه سامسونگ و هوآوی بهتر بود…
حالا باید دید در ساخت چیکار میکنه شیائومی…
قیمت هم احتمالاً کمتر از دو نمونه دیگه هست…
احسنت…

نیما عرفانی

یکی از معایب دیوایس های تاشو افزایش ضخامت در حالت موبایل هست که در طرح شیائومی هم به چشم میخوره اما اگه بخوایم عادلانه به طرح های موجود تابه حال نگاه کنیم میشه گفت طرح شیائومی بهتر از سامسونگ و هواوی هست به خصوص که در حالت تبلت صفحه نمایش بزرگتری نسبت به هردو اونا داره درکنار قیمت مناسب تر و رقابتی.
اینم باید گفت که طبیعتاً در آینده شاهد معرفی مدل های جدید و کم نقص از دیوایس های تاشو سامسونگ و هواوی خواهیم بود .
به نظرم سامسونگ اگه سری نوت و فولد رو باهم ادغام کنه و بتونه نواقص مدل اولِ گلکسی فولد رو پوشش بده یعنی برای حالت موبایل صفحه نمایش بزرگتر و بدون حاشیه در نظر بگیره و در عین حال برای حالت تبلت هم صفحه نمایش یکپارچه بدون ناچ و ابعاد بزرگتر از 10 اینچ قرار بده با قاطعیت میشه گفت یکی از بهترین دیوایس های تاشو به همراه قلم سری نوت خواهد بود .

amer

ارزش یک گوشی تا شونده و انعطاف پذیر بودن به اندازه صفحه نمایشی که برای کاربر در اختیار میگذاره داره و اصلا فلسفه یک گوشی انعطاف پذیر از اینجا نشات میگیره و دقیقا باید در حین تا شدن قابلیت یک موبایل در حد و اندازه 6اینچ داشته باشه و موقع باز شدن اندازه یک تبلت 12یا نوت بوک داشته باشه.این طرح شیائومی خیلی خیلی بهتر و مشتری پسندتر هست

vahid abedi

دوست عزیز کاملا باهاتون موافقم.

به نکته بسیار خوبی اشاره کردین.

محصول تاشو باید مطابق با فلسفه دستگاه های تاشو طراحی و ساخته بشه و نه بر حسب زرق و برق و زیبا بودن و جلب توجه کردن.

انشالله به تدریج در اینده ای نه چندان دور شاهد تکامل دستگاه های تاشو و به بلوغ رسیدن این طرح باشیم

Mosi

دستگاه جذابی به نظر میاد، دوربین سه گانه,دوربین سلفی حفره ای 25 مگاپیکسل و احتمالا باتری قدرتمندی واسش در نظر گرفتن(نسبت به میت ایکس و گلکسی فولد) طراحی به روزی داره، ولی یه چیز که مشهوده انگار دستگاه ضخامت زیادی داره، البته شاید تو رندر اینطور به نظر بیاد….
و اینو مطمئنم که قیمت این دستگاه از میت ایکس و گلکسی فولد ارزون تره….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)