حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دلیل نسبت تصویر ۲۱:۹ گوشی های سونی و زمان عرضه موبایل 5G این شرکت در مصاحبه یکی از مدیران ژاپنی

نوشته

5 سال قبل | 45 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سونی

اکسپریا ۱ (Xperia 1) در کنار دو میان رده اکسپریا ۱۰ و ۱۰ پلاس با نسبت تصویر عریض ۲۱:۹ ارایه شدند. این سوال های زیادی برای کاربران ایجاد کرد که چرا سونی اینقدر از ناچ دوری کرده و با عدم وجود ناچ، نسبت تصویر عریض ۲۱:۹ را انتخاب کرده است. سوال اصلی اما این است که زمان عرضه موبایل 5G سونی چه وقت خواهد بود. دلیل نسبت تصویر ۲۱:۹ گوشی های سونی و زمان عرضه موبایل 5G این شرکت در مصاحبه یکی از مدیران ژاپنی مشخص شده و در ادامه با هم آن را مرور می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

مصاحبه سونی

مصاحبه سونی

در مصاحبه ای که وب‌سایت اندرویدپیت با یکی از مدیران سونی به نام Yosuke Someya سه سوال ویژه می پرسد که شامل دلیل استفاده از نمایشگر ۲۱:۹ و حضور تیم آلفا پشت صحنه دوربین سه گانه می شود در کنار آن ها این پرسش که موبایل 5G سونی چه زمانی به بازار خواهد رسید؟

چرا نسبت تصویر ۲۱:۹ ؟

در پاسخ به این سوال که مصاحبه کننده می خواهد بداند چنین تصمیمی چقدر به کاربر عادی ارتباط دارد، خیلی از شما کاربران و همراهان ترنجی قطعا پاسخ این سوال را می دانید. پاسخ Yosuke Someya نیز نزدیک به آن چیزی است که ما می دانیم. او دو دلیل برای این انتخاب برمی‌شمرد.

اولین دلیل استفاده از نسبت تصویر ۲۱:۹ در سه موبایل جدید سونی از جمله اکسپریا ۱، اکسپریا ۱۰ و اکسپریا ۱۰ پلاس را می توان در این دید که آن ها می خواستند نمایشگر بزرگتری را درون یک بدنه باریک ارایه کنند. این دلیل لزوما کافی نیست چون اگر اینطور باشد شما باید عریض ترین نمایشگرها را روی موبایل استفاده کنید تا عرض دستگاه کم باشد اما قطر آن بیشتر شود.

دلیل دوم اما دلیل اینکه عریض بودن نمایشگر به ۲۱:۹ رسیده است را مشخص تر می کند. دلیل دوم که به نظر من دلیل اصلی است، نسبت تصویر سینمایی بوده و شما با این نسبت تصویر می توانید محتوای ویدیویی سینمایی را پیکسل به پیکسل ببینید و هیچ کادر سیاهی اطراف آن نباشد. این انتخاب خوبی است اما به شرطی که محتوای ۲۱:۹ پیدا کنید! در این زمینه مصاحبه کننده با طعنه می گوید که “هالیوود از شما متشکر خواهد بود.”

اکسپریا ۱

اکسپریا ۱

همچنین او معتقد است که به جز نسبت تصویر، پنل نمایشگر سونی بازتولید رنگ دقیق تری خواهد داشت و طیف رنگی بهتری ارایه می نماید. اینجا مصاحبه کننده خیلی متمرکز بر اینکه آیا “کاربر عادی” متوجه این دید شما می شود یا نه، سوال می پرسد و سونی معتقد است که بله، متوجه می شود.

مصاحبه کننده می پرسد که این نسبت تصویر در طراحی دستگاه نیز تاثیر ویژه می گذارد و نقطه مرکزی طراحی شما بوده است. سونی می گوید که همینطور بوده و آن ها سطح قاب پشتی را مسطح هم طراحی کرده اند تا سازگاری بیشتری داشته باشد.

دوربین سه گانه اکسپریا ۱

دوربین سه گانه اکسپریا ۱ حالا با تیم آلفا سونی توسعه داده می شود و آن ها خیلی مفتخر به این هستند که شما با داشتن اکسپریا ۱ می توانید مانند یک دوربین حرفه ای فیلم برداری، خاطرات خود را ثبت کنید.

همچنین درباره فوکوس روی چشم صحبت می شود که اکسپریا ۱ بتواند تصویر بسیار شارپی از چهره شما را ارایه کند. این اولین بار در دنیا است که چنین فناوری روی موبایل استفاده می شود.

مصاحبه کننده دوباره با طعنه می پرسد که “هر کاربری می تواند با اکسپریا ۱ مثل فیلم های هالیوودی فیلم برداری کند؟” و سونی می گوید تقریبا!

اینجا سوال می شود که چرا اکسپریا ۱ را در MWC 2019 معرفی کرده اید و اواخر بهار به بازار می رسد؟ Yosuke Someya می گوید که ما زمان بیشتری برای ارایه اکسپریا ۱ نیاز داریم.

زمان عرضه موبایل 5G سونی

همانطور که احتمالا شما انتظار دارید،‌ پاسخ این پرسش که زمان عرضه موبایل 5G سونی چه زمانی خواهد بود را از زبان Yosuke Someya ارایه نشد اما این تردید خود نشان می دهد که احتمالا سال ۲۰۱۹ سالی که سونی گوشی 5G ارایه کند نباشد، هر چند آن ها نمونه اولیه چنین دستگاهی را تولید کرده اند.

نام گذاری جدید سونی برای موبایل های جدیدش سوال برانگیز بود که پاسخ سونی پیرامون مشخص کردن تعهد آن ها به بخش موبایل و استفاده از فناوری های جدید در این دستگاه هاست.

شما می توانید ویدیو این مصاحبه را در ادامه مشاهده کنید:

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که سونی با اکسپریا ۱ قدم صحیحی برداشته است؟ نگاه من به این دستگاه مثبت است اما این لزوما به معنی فروش عالی آن نخواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
45 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Naranj

و خبرنگار میپرسد ایا این گوشی در جیب نیز جا میشود؟ مسئول پاسخ میدهد بله در جیب کردی!
یکی نیست بگه خب گوشی به این درازی زدی حداقل حاشیه پایین و بالاش رو کمتر میکردی اسکول

amer

احمق جان این گوشی حاشیه اش خیلی کمه .حتی کمتر از نوت9هست .82درصد صفحه نمایشگرش هست.در ضمن تو جیب جا میشه و هیچ مشکلی نداره.توی بم سونگ از روزی که این گوشی معرفی شد هی بگو تو جیب جا میشه .تو یکی برو بم سونگ بخر بهترته

amer

قطع به یقین امسال سال فروش xperia 1و میانرده هاش خواهد بود.
نمایشگر تدوینگر حرفه ای سینمایی.
سخت افزار به روز.
طراحی خاص و زیبا که از نظر سایت خارجی از نظر زیبایی حرف نداره.
دوربین حرفه ای با سری حرفه ای الفا
نمایشگر 4koled ساخت شارپ.
درکل این گوشی حرفای زیادی برای رقابت داره و در یک کلام سرعت و قدرت و زیبایی با هم داره

ali.k77

این گوشی با توجه به زمان عرضه و نحوه تبلیغات سونی قابل رقابت با اس ۱۰ پی ۳۰ یا دیگر رقبا در تعداد فروش نخواهد بود . اما این نسبت صفحه نمایش برای فیلم دیدن فوق العاده است و با توجه 4k بودن تجربه بی نظیری رو میتونه ارایه بده . قسمت نگران کننده با توجه به این صفحه نمایش باتری هست که فکر نکنم بدتر از اس ۱۰ باشه .

amer

از نظر فروش برای شروع کار امسال بهتر از سال های دیگه هست و قابل رقابت با برندهای چینی و کره ای نیست البته فقط از نظر فروش.
ولی دوربین حرفه ای و باتری و نمایشگر حرفه ای امسال سامسونگ قابل رقابت با این گوشی نیستن

amir_galaxy

مگه هنوز گوشی میزنه سونی؟
به نظرم برندی ک سالی ۶ میلیون گوشی میفروشه اصلا ارزش نداره اخبارش پوشش داده بشه
اونم برند بی کیفیتی مثل سونی،برا کسی هم مهم نیست این گوشی بزنه نزنه
Other ارزش نداره واقعا،تعجب کردم‌ دیدم‌گوشی زده،تا الان باید جمع میکردن

amer

باتری که امتیازش 79 بشه باید هم تعجب بکنی

MR.CAMPER

بی کیفیت؟ برو ینگاه به کلیپ های سونی با الباقی بنجلهایی مث سامسونگ تو تست ضد اب بنداز اون گوشی که زیر اب صفحه اش میپوکه و روشن نمیشه سامسونگه اونیم که کاریش نمیشه سونیه
من چند سال سونی دارم همه جور بلایی سرش اووردم مرگش نزده تو میگی بی کیفیت؟ بیکیفت اون بنجل ساز کره ایه که یک گوشی بنجل مثل اس۱۰ رو با اون همه مانور هایی که روش داد تو باطری و پردازنده بشدت ضعیف عمل کرده
بنجل اون شرکتیه که میاد قدرت اسنپو محدود میکنه تا با پردازنده های بنجل اگزینوسش یکی بشه
سامسونگ ۱۰ ساله داره نمایشگر اولد میزنه رو گوشیاش هنوز نتونسته رزولوشنش رو به ۴ کی برسونه در صورتی که سونی این چهارمین گوشیشه که داره با نمایشگر ۴ کی عرضه میکنه
از طرفی هم تیم دوربینهای الفای سونی روی دوربین گوشیش دارن کار میکنن گوشی های سونی از زد۱ به این طرف دارای پردازنده پردازش تصویر مجزا برای دوربین هستن چیزی که تو گوشیای سامسونگ پیدا نمیشه (اولین شرکتی که روی چیپ اسنپ ۸۲۰ تونست فیلم برداری سوپر اسلوموشن بیاره سونی بود در صورتی که پردازنده اسنپ ۸۲۰ از چنین فرمتی پشتیبانی نمیکنه و این به لطف چیپ پردازش مجزای سونی واسه دوربین گوشیاشه که امثال تو هنوز نمیدونن اون گوشی هم XZS بود)
سامسونگ فقط اسم در کرده تو ترول هم دیدی اس۱۰ بدجور تو باطری و پردازنده گند زده الان داری اینجا خودتو جر میدی
دیدی که هنگزینوس با رابط کاربری (لگ وان) هنوز همون بنجلیه که قبلا بوده و هیچ فرقی نکرده حتی تو بررسی این سایت هم مقایسه نسخه اگزینوس و اسنپ اس۱۰ دیدی که نسخه هنگزینوس دارای لگ هست
بدبخت سال ۲۰۱۹ و هنوز گوشیای اشغال سامسونگ لگ میزنن و تو میای میگی سونی بی کیفیته😂😂😂😂
برو بچه جان برو با گلکسی j1 ace بازی کن اینقدم واسه ما گنده نیا امثال تو یه مغز کوچیک دارن با یک دهن گشاد فقط فک میزنین بدون فکر

Rog_Pc_Gamer

یعنی هنوز نسل شما که میگی اسنپ به خاطر اگزینوس محدود شده منقرض نشده؟
در حالی که پارسال بیش از 25k تست انتوتو با سونی جان فاصله داشت چنین ادعایی هم میکنین خخخخ
نتونسته 4k بزنه؟ ارسی جان رز 3k هم خوره باتریه چه برسه به 4k بگذریم که سونی فقط تو بخش محتوا 4k رزلوشنش 4k میشه و بقیه موارد fhd هست خوب طبیعیم هست چون تو خود fhd هم تا الان باتری لایف درستو حسابی نداشته خخخ
دوربیناشم تا الان دیدیم نه hdr درستو حسابی دارن نه عملکرد مطلوب تو شب 😂
لگ؟ یه نگا به اندروید ۵ و ۶ سونی بنداز اگر بگی لگ نداره خوب پس سامسونگم مقدار لگاش زیر صفره😂
کلا میخواستی سامسونگو بکوبونی ولی تقریبا هرچی لقب سونی بود رو به سامسونگ نسبت دادی 😂
همه گوشیای سونیو میگی تیم الفا با اون همه ابهت کار میکنه روشون اما تا الان که اکثر برندا حتی شیائومی هم از روش رد میشه
حالا انشالله تیم آلفا اسم خودشو نشون بده تو اکسپریا وان ما که حسود نیستیم چون به نفع همه هست و باعث رقابت میشه ولی تا الان حس خاصی بهش کسی نداشته😂 و بیشترم باعث ابرو ریزی اسم الفا شده

amer

جیگرم دوربین های فوق حرفه ای بدون اینه سری الفا جزئی از شرکت با اصالت و با کیفیت سونی هست و خیالت راحت دوربین سونی موبایل امسال حسابی میزاره سکته ناشی از سوزش بزنی به علاوه جناب چالتی

Rog_Pc_Gamer

از چی بسوزم دقیقا؟ از اینکه سونی داره دوباره دوربیتاش خوب میشه؟ خدایا شفاعع 😂

vahid abedi

دوست عزیزم نظرات کاربر فن سونی رو تایید نمیکنم

ولی وقتی کاربر امیر گالکسی فن سامسونگ با ادبیات تمسخر و‌توهین به سونی کامنت میزارت به نظرتون ایا واکنش هایی این چنینی رو شاهد نخواهیم بود.

بنده هم اول خواستم مثل شما جواب کاربر فن سامسونگ رو بدم ولی وقتی نظرات رو مرور دیگری کردم ریشه مسله رو در کامنت فن سامسونگ پیدا کردم

و طبیعتا جوابی برای فن سامسونگ نداشتم

برای اینکه کامنت کاربر سونی کنش و act نیستش

بلکه واکنش هستش.

هزاران بار گفتم کامنتهای تخریبی و توهین و تمسخر جز واکنش و ترول پروری و ایجاد حاشیه هیچ حاصلی نداره.
.مطمن باش اون کاربر سونی این ادبیات رو صرفا از روی عقیده و ایمان به ضعف سامسونگ بیان نکرده

بلکه از روی واکنش و جواب به نظر متعصبانه و توهین امیز کاربر متعصب سامسونگ مجبور به نوشتن کامنت و نظری اینچنین گشته.

بنده شما رو از روی نوشته هاتون تا حدودی میشناسم و جزو معدود کاربران اهل مطالعه هستید.

و لیکن تا جایی که میشناسمتون فلسفه شما مقابله با اسطوره سازی و بت سازی هستش و هر کس از هر دستگاهی بت و خدا بسازه شما قطعا بر حسب فلسفه خودتون باهاش مقابله میکنین.

انشالله که هم شما هم خودم در برابر بت سازی ها بایستیم و مقابله کنیم

ولی منهتا بدون فرق و تبصره

یعنی اگر فلسفه مان مقابله با بت سازی هستش باید در برابر ان ایستاد. و برامون فرقی نداشته باشه

همچنان که در برابر فن سونی ایستاده شد در برابر بت سازی فن سامسونگ از سامسونگ و فن هواوی از هواوی هم باید ایستاد.

بدون ملاحظه و رعایت حال فن های شرکت مورد علاقه خودمون.

برخی مسایل ریز رو‌رفتارهامون نشون میده

و رفتار ها و گفتارهایمان بر خلاف نظر قلبی یا ادعای خودمون به صورت شفاف عرضه میشه.

و شناخت کاربران از ما و ادعا هایمان از روی نوشتار و سوابق گفتار به صورت کلی در طی روند کلی نظراتمان شکل گرفته.

و درصد تاثیر گذاری و اعتبار نوشتار بر حسب اون ذهنیت شکل گرفته متفاوت هستش.

ذهنیتی که رفتار ها و گفتارهای مان به تدریج شکل گرفته و شاید منطبق بر ادعا های خودمان باشد و شاید منطبق نباشد .

قطعا عدم انطباق تاثیر گذاری نظرات حتی نظرات علمی و درست رو از بین خواهد برد انهم به دلیل ذهنیت و شناخت قبلی مخاطب.

موفق باشین

Rog_Pc_Gamer

سلام وحید جان تمام حرفا درست
راجب ارسلان بنده ارسلان رو چند سالی هست میشناسم و یکی از دوستای منه و بهش احترام قائلم و تو تلگرام حسابی سر اینجور مسائل کل کل میکنیم و یا سری مسائل دیگه!!!
خلاصه کامنتای اینجا کلا شده حمله به سامسونگ منی که سامسونگ خریدم خوب تا حدودی ناخواسته که بهم توهین میشه با توهین کردن به خودشون و برندشون جوابشون رو میدم بالاخره من اصلا خوشم نمیاد برندی رو بکوبونم چون برند مورد علاقمم همین قدر مشکل داره و خوب بخوام مشکلاتشو لیست کنم یه متن خیلی طولانی درست میشه ولی خوب انتقاد کردن با چرت و پرت گفتن یه بحث کلا جدایی هست ( چون بیش ار ۷۰ درصد حرفایی که علیه سامسونگ زده میشه تفریبا غیر قابل ثابت کردنه که موجب توهین میشه فقط‌ نتیجش به قول خودت میشه ترول بازی ) مثلا بی دلیل میگم رابط کاربریش بنجله
ولی بیام عمقی بررسی کنیم کدوم قسمتا لگ داره فرق داره و بعد نتیجه بگیرم خوشم نمیاد نه اینکه کلا به خرید یه قشر توهین کنم بگم هیچی حالیت نیست و…
حرف شما درست ولی خوب توهین شه با توهینم جواب میدم و خوب همیشه باید با با سازی مقابله کرد ولی هرکس برای برند خودش این نظر منه
البته بالا گفتم این ارسلانمون استثنا چون خیلی وقته میشناسمش و بیشتر از صرفا دوتا کار بر میشناسمش

Rog_Pc_Gamer

سلام و ح ید جان تمام حرفا درست
راجب ارسلان بنده ارسلان رو چند سالی هست میشناسم و یکی از دوستای منه و بهش احترام قائلم و تو تل گر ا م حسابی سر اینجور مسائل کل کل میکنیم و یا سری مسائل دیگه!!!
خلاصه کامنتای اینجا کلا شده حمله به سامسونگ منی که سامسونگ خریدم خوب تا حدودی ناخواسته که بهم توهین میشه با توهین کردن به خودشون و برندشون جوابشون رو میدم بالاخره من اصلا خوشم نمیاد برندی رو بکوبونم چون برند مورد علاقمم همین قدر مشکل داره و خوب بخوام مشکلاتشو لیست کنم یه متن خیلی طولانی درست میشه ولی خوب انتقاد کردن با چرت و پرت گفتن یه بحث کلا جدایی هست ( چون بیش ار ۷۰ درصد حرفایی که علیه سامسونگ زده میشه تفریبا غیر قابل ثابت کردنه که موجب توهین میشه فقط‌ نتیجش به قول خودت میشه ترول بازی ) مثلا بی دلیل میگم رابط کاربریش بنجله
ولی بیام عمقی بررسی کنیم کدوم قسمتا لگ داره فرق داره و بعد نتیجه بگیرم خوشم نمیاد نه اینکه کلا به خرید یه قشر توهین کنم بگم هیچی حالیت نیست و…
حرف شما درست ولی خوب توهین شه با توهینم جواب میدم و خوب همیشه باید با با سازی مقابله کرد ولی هرکس برای برند خودش این نظر منه
البته بالا گفتم این ارسلانمون استثنا چون خیلی وقته میشناسمش و بیشتر از صرفا دوتا کار بر میشناسمش

MR.CAMPER

اندروید ۵ رو زد۵ ام بود به جز مشکل گرما (اونم نه به اون شدت زد۳ پلاس) مشکل دیگه ای نداشت حتی لگ هم نمیزد
رو اندروید ۶ هم گوشیم مشکلی نداشت
الان نسخه ۷ روشه مشکل نداره
الان زد اولترام نسخه ۵.۱ اندروید داره اصن لگ نمیزنه خیلیم روونه

Sadeghh

اره محدود کرده
پس چرا امتیاز تک هسته s10 با پردازنده اسنپ 2200 شد؟؟

دیگه در مورد لگ هیچی نگو
چند تا آمار تا الان گفتن سونی کم باگ ترین گوشی رو داره؟

Rog_Pc_Gamer

اون تستی که‌توش اپل توی انتوتو امتیاز ۲۳۰ هزار میاره قشنگ میشه به اعتبارش پی برد
با خودت حتما این سوالو بپرس به چه دلیلی باید نسبت به نوت ۹ اسنپ که امتیاز تک هسته ۲۵۰۰ اورده بعد اس ۱۰ بیاد امتیاز ۲۲۰۰ شه

Mortazavi

تقریباً بیشتر حرفات تعصب و کذبه که واقعاً متاسف شدم چون از شما انتظار نداشتم
من صدتا گوشی سونی با اندروید ۵و۶داشتم که لگ نداشته
اگرم داشته باشه چه ربطی داره، رابط کاربری با هم نسلش مقایسه میشه نه با چند سال پیشش و این مقایسه نشوندهنده تعصب شماست و ایضاً قبول ضعف برند مورد علاقت
جالب طعنه زدی که گوشی سونی فقط رو محتوای مربوط 4k میشه که این نقطه عطف تعصب شماست چون این بزرگترین حسن این صفحست و نهایت هوشمندی رو نشون میده که برند شما نتونسته اجراش کنه و تغییر رزولوشن رو دستی کرده
از باتری لایف سونی ایراد گرفتی که یاد اس10 افتادم (بدون شرح)
البت بعضی حرفهاتون مثل HDR دوربین درست بود ولی لحن شما اونها رو هم زیر سوال میبره و در کل خیلی ناراحت شدم که روال مثبتتو تو دوری از تعصب ترولانه قطع کردی

maghami1999

اولا برو کمی مطالعه کن دو تا مقایسه تو یوتیوب ببین که اس 10 پلاس چطور تحقیر شده در مقابل اکسپریا وان برو ببین دوربین اکسپریا وان چقدر بهتر از اس 10 پلاسته دلبندم پسر گلم

Mortazavi

داداش دمت گرم میخواستم جوابشو بدم دیدم شما شستیش و پرچمشو کردی تو…
خلاصه کلی با ریپلایت حال کردم

MOAZEZ

تقریبا میتونم بگم 99% افرادی که از دنیای تکنولوژی هیچ اطلاعاتی ندارن یا بهتر بگم بیسواد هستن میپرسن سونی مگه گوشی میزنه؟

Sadeghh

گندکاری های عشقتو باید اینجوری ماس مالی کنی دیگه. مشکلی نیست امثال تو زیادن تو هم باش

Saeed Mohammadipouya

بی کیفیت تو چی دقیقا بی کیفیته؟ بی کیفیت اون اشغالای سامسونگه که هی زرتی میده بیرون بعد چند ماه میفتن به هارت و هورت لگ و هنگ و….

Saeed Mohammadipouya

بی کیفیت اون اشغالیه که با باتری 4100 برابر باتری کم ظرفیتر از خودش mi9 سرتعظیم فرود میاره نه سونی که با ظرفیت 2700 بهترین باتریو تحویل مشتری داده از نظر شارژدهی

pouya

ن تو فقط گوشی میزنی

amir_galaxy

البته گوشی هم بزنه عرضه نمیکنه عرضه میره برا سال بعد
خود مدیراشونم گوشیاشونو دست نمیگیرن
که اگه خوددکارکنان و مدیران هم فقط دست میگرفتن باید بیشتر از سالی ۶ میلیون باشه

amer

سونی بی کیفیت جوک سال 98!؟به خاطر جناب عطایی چیزی نمیگم

amer

بله میدونی مدیران سونی چرا گوشی سامسونگ بدست میگیرن به خاطر پردازنده هگزینوس چون کارایی اش در حد دراگون 845بیشتر نیست.خخخ

Ebinem

سونی موبایل خیلی وقته تموم شده. سونی تو باتلاق دست و پا میزنه هر روز پایین تر میره.

chalton

دلیل های مسخره ای اورده😏😏
زمان معرفی ایکسپریا وان با اس 10 و زمان توضیع در بازار همراه با نون 10،سالی 3 میلیون گوشی میفروشه بعد طرفداراش هر سال میگن امسال سال سونی،دوباره سال بعد امسال سال سونی😊😊😊😏😏واگذاری بخش موبایل سونی تا دو سال دیگه انجام میشه.

amer

حتما امسال چه بخوای چه نخوای چه قبلا گفتیم چه الان بگیم ،فقط یادت باشه امسال سال فروش سونی اکسپریا هست به چند دلیل
1)باتری بهتر از سامسونگ اس 10
2)نمایشگر حرفه ای بی رقیب و بی همتا
3)دوربین حرفه ای الفا بهتر از سامسونگ اس10
4)طراحی زیباتر از طراحی یه چشم یا دو چشم(سلفی)سامسونگ اس10
ووووو

chalton

دوربین؟؟؟ بهتر از سامسونگ؟؟؟؟ 😂😂😂
صفحه نمایش بهتر از سامسونگ؟؟ 😂😂
عمر باتری های سونی هم که معروفه😂😂
سالی 3 میلیون گوشی😂😂
سونی تو یه چیز برتر هست از سامسونگ اونم پلی استیشن
خود مدیران سونی دارن میگن بخش موبایل سونی به زودی واگذار میشه به خاطر ضرر های بسیار زیادی بهش وارد شده،اون وقت طرفدارای سونی هنوز با این واقعیت کنار نیومدن.

amer

به چه چیز سامسونگ مینازی؟!به باتری 4000که در حد 3000کارایی نداره امتیازش شده79
به پردازنده هگزینوسش که در حد دراگون845کارایی نداره .
این گفته بر اساس گزارش سایت ترنجی هست
در مورد xperia1شک نکن دوربین و باتری و نمایشگر بهتری نسبت به اس10داره بزار تستش بیاد بعد انوقت چی میگی میترسم سکته بزنی

Sadeghh

عزیز دل کی و کدوم مدیر سونی حرف از واگذاری زده؟؟
البته در مورد باتری سونی درست میگی، معروفه، معروفه به بازده بالا

maghami1999

گل من برو مقایسه هاش تو یوتیوب هست اکسپریا وان لوله کرده اس 10 پلاس در زمینه های دوربین حالا در صفحه که بماند کسی حتی سر سوزنی اطلاعات داشته باشه خودش می دونه جریان چیه در مورد باتری بهتر نباشه بدتر نیست البته از اس 10 بهتر از 10 پلاس هم احتمال زیاد البته باتری سونی نصف باتری سامسونگه ولی سامسونگ به علت استفاده از جنس درجه سه و ارزون 420 دلار این نتایجو به دست اورده

Saeed Mohammadipouya

شوما حرف نزن

Mohammadsoly

بررسی کنید ببینیم چی زده سونی طراحیش عالی نباشه بدم نیس مشخصاتم که به روزه باید بررسی دوربین و صفحه نمایش و باطری انجام بشه نظر داد.

amer

جناب عطایی این طور که خبرا میرسه xperia2و xperia4قراره معرفی بشن xperia4با نمایشگر5.7اینچ باتری2900وxperia2دوربین سلفی دوگانه داره و ارتفاع گوشی Xperia4طبق خبر149mmهست و پردازنده710داره

Saeed393

برای من به شخصه که بیشتر استفادم از گوشی دیدن انیمه و وب گردی و یه مقدار واتس اپه چی بهتر از این گوشی
اگه اوضاع اقتصاد مملکت ر… نشده بود حتما اینو میگرفتم ولی فعلا تو این اوضاع خداروشکر z5p رو دارم و ازش راضیم تا وقتی اذیت نکرده دارمش ولی دیدم دورش تموم شده حتما بازم بالارده سونی میگیرم

Sadeghh

شاید این گوشی فروشش خیلی بالا نباشه
(که بخش عمدش به خاطر عدم تبلیغ درست حسابی و گسترده و همینطور زمان عرضه نامناسب باشه) اما دو نکته وجود داره یک اینکه حتما فروش سونی بیشتر میشه با این گوشی
و دو اینکه این بی نقص ترین گوشی سونی تو دوران خودش هست

یعنی اینکه همیشه چندتا مورد وجود داشت که حتی مایی که طرفدار سونی هستیم بهش انتقاد داشتیم و یه چیزی باعث میشد از رقباش جا بمونه اما الان و با این گوشی به نظر من حتی تو بعضی از موارد جلو تر هم هست
اگه این روند رو ادامه بده البته با تبلیغات درست حسابی و حرفه ای قطعا میتونه بین مدعی ها باشه دوباره

Star

سونی تو همه چیز از سامسونگ جلوتره..گوشی های سامسونگ هر سال داره پسرفت کیفیتی میکنه با قطعات خودش که کیفیت پایینی رو ارائه میکنه.

نیما عرفانی

بعضی کامنت هارو میخونم به قرآن نمیدونم گریه کنم یا بخندم .
یعنی اینقدر برای یه عده سخته و عذاب آوره که درباره ی هرچیزی نظر ندن ؟؟؟ من واقعاً نمیفهمم هرکسی که از هربرندی خوشش نمیاد دلیل نمیشه بیاد هربار به اون برند و طرفداراش توهین کنه ، به والله اینجور رفتارها خودش نشون دهنده ی مریضیه روحی روانیه. آقا یا خانم هرکسی که هستی اگه از هربرندی که خوشت نمیاد کسی مجبورت نکرده که گوشیش رو بگیری.
قبلاً هم گفتم بازم میگم اگه قرار باشه بین گوشی های نیمه ی اول 2019 ، 3 تا اولویت خرید داشته باشم یکیش قطعاً اکسپریا وان هستش. سونی بعد از مدت ها بالاخره یه گوشی تولید کرد که همه جوره در خور و شایسته ی نام سونی باشه و اصالت این برند رو تداعی کنه.
صفحه نمایش و دوربین این موبایل باارزش ترین قسمتش هست که سونی از اواسط 2018 با الجی و شارپ در تولید صفحه نمایش 4k oled همکاری کرده بود و دوربین هم برای اولین بار زیرنظر تیم آلفا توسعه پیدا کرده و از طرفی هم آغازگر همکاری سونی با شرکت لایت هستش .
سونی در توسعه ی دوربین و صفحه نمایش این گوشی چه در سخت افزار و چه نرم افزار از فناوری های اختصاصیِ خودش استفاده کرده که در کنار اسنپدراگون 855 بهترین خروجی رو میده.
این گوشی برای مالتی مدیا و مالتی تسکینگ و گیمینگ به لطف نسبت نمایشگر 21 به 9 بهترین دیوایس محسوب میشه و برخلاف یه عده که میگن زیاد درازه و تو جیب جا نمیشه ، من در یوتیوب یه بررسی ازش دیدم که طرف گوشیو گذاشت داخل جیب شلوار جینش و به راحتی جا شد و فقط فریم پایینی مشخص بود اما تمام گوشی در جیب جا شد . لینکشو الان ندارم وگرنه میفرستادم اما دوستان خودشون میتونن سرچ کنن و اون فیلم رو مشاهده کنن. اینو گفتم که بدونن نباید برای خراب کردن جو و حاشیه سازی برای یه محصول با ارزش ، بیخود و بی جهت شروع کنن به گرفتن ایرادهای بنی اسرائیلی.
تنها نقطه ضعف این گوشی ظرفیت باطریشه که اونم اگه مدت زمان اسکرینش با وجود صفحه نمایش 4k کمتر از إس 10 نباشه کفایت میکنه اما قطعاً مدل پریمیوم این گوشی کامل تر و بهتر میشه.
********************
همونطور که مدیران عامل سونی موبایل و الجی موبایل گفته بودن هدفشون رقابت با برندهای دیگه نیست و میخوان برای بهبود شرایط و سوددهی تلاش کنن و فقط برای طرفداراشون گوشی میزنن. سونی و الجی در بخش موبایل از سال 2019 سیاستشون تغییر کرده و اکسپریا وان و الجی جی ۸ و وی 50 مهر تأییدی برای این حرف هستش.
مطمئناً در آینده شاهد پیشرفت های خوبی برای این 2 برند خواهیم بود.

amer

ممنون جناب نیما عرفانی عزیز بهترین و کاملترین کامنتی که درباره سونی دیدم بدون تعصب و چقدر زیبا و کامل دمت گرم لایک داری موفق باشی

نیما عرفانی

🙂💜

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)