حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست غرامت ۳۱ میلیون دلار کوالکام از اپل

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، کوالکام

شرکت کوالکام در جدیدترین دادخواست خود می‌خواهد ۳۱ میلیون دلار از اپل بابت نقض پتنت‌های این شرکت غرامت بگیرد. اپل و کوالکام چند روز پیش دوباره در سن دیگو به دادگاه رفتند. کوالکام روز جمعه از اپل به خاطر نقض پتنت‌های خود درخواست ۳۱ میلیون دلار غرامت کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره دعوای حقوقی کوالکام و اپل صحبت کنیم.

در دادگاه روز جمعه به نظر می‌آمد که اپل شاهد اصلی خود را از دست داده است. مهندس سابق کوپرتینویی‌ها، آرجونو سیوا، که قرار بود روز پنج‌شنبه شهادت بدهد ظاهرا در دادگاه سن دیگو حاضر نشده است. تیم حقوقی اپل می‌گوید کوالکام در این اتفاق دست داشته و شاهد آن‌ها را از شهادت دادن منصرف کرده است. با این حال ظاهرا شرایط طوری رقم خورده که سیوا قرار است هفته آینده برای اپل شهادت بدهد.

به گزارش CNET کوالکام می‌خواهد حدود ۳۱ میلیون دلار از اپل بابت نقض سه پتنت این شرکت خسارت بگیرد. این خسارت در واقع معادل ۱.۴۰ دلار برای هر آیفون است.

این خسارت متعلق به آیفون‌هایی است که از جولای سال ۲۰۱۷ فروخته شده و شامل تراشه‌های مربوط به اینتل است که در آن سال جایگزین قطعات کوالکام شد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ در برخی از مدل‌های آیفون ۷ و آیفون ۷ پلاس به استفاده از مودم‌های اینتل روی آورد. حالا اپل به جایی رسیده که در همه موبایل‌های خود به جای کوآلکام از اینتل استفاده می‌کند.

یکی از این پتنت‌ها قابلیتی است که به آیفون اجازه می‌دهد پس از روشن شدن به سرعت به اینترنت وصل شود. پتنت دوم مربوط به سازوکاری است که میان مودم و پردازنده برقرار است تا دانلود اپلیکیشن‌ها را مدیریت کنند. و پتنت سوم مربوط به پردازش گرافیک و عمر باتری است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که دعوای حقوقی اپل و کوالکام به کجا می رسد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amir_galaxy

Tv kade جان بگیر داداش نوش جونت
مبارکت باشه
الان یکی از خوشحال ترینا باید باشی

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)