حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تقلب در رای گیری محبوب ترین برنامه صدا و سیما به نفع برنامه برنده شو گلزار و به ضرر برنامه نود فردوسی پور

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار داخلی

چند وقتی است که صدا و سیما و برای انتخاب برترین برنامه‌هایش نظرسنجی جام جم را طراحی کرده و تلاش می‌کند تا برترین مجری، برنامه سازی و … را در این نظر سنجی مشخص کند ولی حالا مشخص شده که تقلب در این نظر سنجی بیداد می‌کند! آن هم تقلبی کم سابقه! در ادامه با ترنجی همراه باشید تا تقلب در رای گیری محبوب ترین برنامه صدا و سیما به نفع برنامه برنده شو گلزار و به ضرر برنامه نود فردوسی پور را مرور کنیم.

دو برنامه پربیننده «نود» و «برنده باش» نیز در این نظرسنجی حضور دارند. نود با عادل فردوسی پور برخلاف دیگر نظر سنجی‌های سازمان صدا و سیما با اختلاف برنامه محمدرضا گلزار را پشت سرگذاشت اتفاقی که ظاهرا باب میل سازمان نبوده و باعث شده تا دستی از غیب برسد و در یک روز گذشته برنامه گلزار را با دوپینگ از نود پیش بیاندازد.

آن چنان که برخی رسانه‌ها نوشتند در تاریخ 4 اسفندماه تعداد آرای مأخوذه برنده باش چیزی در حدود 960 هزار رأی بود اما شب گذشته این تعداد به حدود یک میلیون و ششصد هزار رأی رسید. نود در 4 اسفند حدود 1 میلیون و 110 هزار رأی جمع‌آوری کرده بود که در شب گذشته این تعداد به یک میلیون و 590 هزار رأی رسید.

پیامک تایید رای های تقلبی به برنامه برنده باش به کاربران از همه جا بی خبر

در این بین پیامک‌های تأیید رأی به برخی از افرادی فرستاده شده که اساساً در نظرسنجی مذکور شرکت نکرده‌اند. پیامک‌هایی که در تأیید رأی اشخاص به برنامه «برنده باش» بوده است. عمده این پیامک‌ها در ساعت 1 بامداد فرستاده شده یعنی زمانی که بسیاری از دریافت‌کنندگان پیامک خوابیده بودند!

وزیر ارتباطات نیز در توییتی تصاویر زیر را که نشان دهنده و اثبات کننده تقلب در رای گیری محبوب ترین برنامه صدا و سیما به نفع برنامه برنده شو گلزار و به ضرر برنامه نود فردوسی پور را منتشر کرده است:

جالب اینجاست که حتی برخی کاربران اذعان داشته‌اند از تعداد آرای برنامه نود چند هزار رأی کم شده است!برخی کاربران نیز تصاویر از رای اجباری خود به 90 سخن گفتند و نسبت به این مسئله اعتراض کردند، اتفاقی که با واکنش سازمان صدا و سیما رو به رو شد.

از همان لحظه بروز اختلال در سامانه، رای گیری بخش مردمی جشنواره متوقف شد و موضوع در حال پیگیری است. حوزه انفورماتیک جشنواره جام جم در ساعت ۲۴ بامداد روز جمعه ۱۰ اسفندماه، متوجه این اختلال در رأی گیری‌ها شده و بلافاصله سیستم ورود آرا را بسته است. هم اکنون در حال بررسی این موضوع هستیم و به بررسی پیامک‌ها و موارد مرتبط با این قضیه می‌پردازیم و به طور جدی نسبت به این مساله اقدام خواهد شد. تمام مسیر‌هایی را که منجر به ثبت رای می‌شود را بررسی کرده تا هر کجا اختلالی مشاهده، جلوی آن گرفته شود و قطعا تلاش بر این است که تک‌تک رای‌های مردمی به دقت و با شفافیت و حساسیت حفاظت شود. دبیر جشنواره جام‌جم خاطرنشان کرد: ثبت آرا همچنان متوقف است و در حال بررسی علت بروز این اشکال هستیم.

تمام این‌ها در حالی است که صدا و سیما کم‌ترین اقبال را به نود داشته و از زیر نویس کردن کد این برنامه به جز در ساعت پخش نود خودداری کرده ولی با پشتوانه مردمی و طوفان توییتری هواداران، نود توانسته بر صدر تکیه بزند. اتفاقی که ظاهرا باب میل مدیر جوان شبکه سه نخواهد بود، مدیری که مدت‌هاست در فکر حذف بی سر و صدای عادل فردوسی پور است!

پرسش این جا است که این تقلب سازمان یافته از سوی مخالفان عادل فردوسی‌پور و از درون سازمان صدا و سیما صورت گرفته یا موافقان نود برای بدنام کردن رقیبش چنین کردند؟ احتمالی که دور از ذهن است.

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
erfan520

من یه استقلالی هستم و چند ساله برنامه ۹۰ رو نمیبینم
اما این یه واقعیته که این برنهمه پر مخاطبه

Vahid

قطعا صدا سیما از ب اوج‌ رسیدن شخصیت های محبوب میترسه
شخصیت های ک دانش و فهم بالایی دارن
الان ی کام پک بزنید ب کارهای گلزار واقعا بنده هیچ هنری در ایشون نمیبینم
هیچ
ی بازیگر خشک
قطعا صدا سیما ایران هیچ ارزشی نداره و فقط سعی میکنه از ویرانه ها ک خودشون ساختن ی برج و کاخ بسازه و امریکا ی دشمن خطاب کنه ک همیشه تقصیر ها بیوفته گردنش
و کلی دروغ شاید فقط این فوتبال ک یکم نگهش داشته فقط و فقط همین
این خانه را هر طرفش بینم
موریانه ای در حال ویران کردنش است
میپنداشتم این ویرانه ها دشمن هستند
اما نزدیک ک شدم
دانستم آنان از خودی هم خودی ترن

Ebinem

فقط‌ نود. حالا چهارتا بازیگر نوب شدن مجری و مسابقات تلویزیونی همه تکراری .

mostafa3

برنده باش بسیار مسخره هست یک مشت ترول شرکت میکنن
بعد با برنامه نود مقایسه اش میکنن

mehrdad_ma

من که رای ندادم
میخوام به نود رای بدم از چه طریقی اقدام کنم

آخه گلزار شو شد برنامه 🤣با اون سوالا و میهمانهاش

Milad7

گلزار مضخرف نچسب
#مزدور_حکومتی

abolfazlbt

خدای من از این برنامه میشه فهمید ۴۰ ساله با تاریخ و هویت مردم چیکار کردن.خدا میدونه تو این ۴۰ سال چه دروغایی که به خورد مردم بدبخت ندادن و چه سو استفاده هایی که نکردن واقعا متاسفم که تو این دوره و زمونه و دوره ج…….ا… به دنیا اومدم

Mosi

دستای کثیف همیشه تو کاره اونم با بی ارزش کردن برنامه مردمی نود و صد البته عادل فردوسی پور… چون این مدیر جدید شبکه سه که با رانت اومده مدیریت این شبکه رو بر عهده گرفته با انتقادای درون سازمانی بعضی از عوامل شبکه سه قرار گرفته…. به دستور این مدیر به ظاهر محترم چند وقت پیش با سانسور آرم منوستر یونایتد خبر ساز شده بود

mostafa67

متاسفانه این پیامک برای منم اومده در حالی که من اصلا تو رای گیری شرکت نکرده بودم

Milad7

آخرش نتیجه رسیدگی به تقلب مشخض شد؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)