حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سهم اپل واچ از بازار ساعت های هوشمند به ۵۰ درصد از کل بازار کاهش پیدا کرد

با وجود اینکه با افت اپل در بازار ساعت های هوشمند هنوز از ها دو ساعت هوشمندی که فروخته می شود، یک عددش اپل واچ است اما باید بدانید که این غول کوپرتینویی با افت قابل توجهی نسبت به سال گذشته رو به رو است. در حقیقت سهم اپل واچ از بازار ساعت های هوشمند به ۵۰ درصد از کل بازار کاهش پیدا کرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

وضعیت بازار ساعت های هوشمند در سال ۲۰۱۸

وضعیت بازار ساعت های هوشمند در سال ۲۰۱۸

وضعیت بازار ساعت های هوشمند در سال ۲۰۱۸

بر اساس جدیدترین تحقیقات شرکت Startegy Analytics، اپل واچ در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ نیز پرفروش‌ترین ساعت هوشمند بازار بوده و به رشد خود ادامه داده است.

طبق این گزارش، اپل در این بازه زمانی ۹.۲ میلیون اپل واچ فروخته و نسبت به فروش ۷.۸ میلیونی خود در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ حدود ۱۸ درصد رشد داشته است. فروش جهانی ساعت‌های هوشمند نیز شاهد رشدی ۵۶ درصد بوده و در همین بازه زمانی به رکورد ۱۸ میلیون دستگاه رسیده است.

سهم اپل از بازار جهانی ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۸ به ۵۱ درصد رسیده و اگرچه نسبت به آمار ۶۷ درصدی سال ۲۰۱۷ افت داشته، اما این شرکت همچنان جایگاه نخست بیشترین فروش ساعت‌های هوشمند را در دنیا در اختیار دارد. این در حالی است که سامسونگ با پشت سر گذاشتن Fitbit و Garmin به جایگاه دوم آمده است.

این گزارش نتیجه تحقیقی را تایید می‌کند که پیش از این توسط شرکت NPD Group منتشر شده بود و اپل واچ را پیشتاز بلامنازع بازار ساعت‌های هوشمند آمریکا می‌دانست. با این حال در این گزارش جدید شاهد عملکرد قدرتمند سامسونگ و سرمایه‌گذاری عظیمی هستیم که دارد به سوی بازار دستگاه‌های پوشیدنیِ سازگار با اندروید و iOS روانه می‌شود.

نیل ماستون، مدیر عامل شرکت Strategy Analytics، می‌گوید:

سهم اپل از بازار جهانی ساعت‌های هوشمند در سه‌ماهه گذشته نسبت به همین دوره در سال ۲۰۱۷ از ۶۷ درصد به ۵۱ درصد تنزل یافته است. اپل واچ دارد سهم بازار خود را به سامسونگ و فیت‌بیتی می‌بازد که ویترین ساعت‌های هوشمند آن‌ها در طول سال گذشته شدیدا بهبود پیدا کرده است.

اپل به صورت رسمی و با جزئیات میزان فروش اپل واچ را اعلام نکرده، اما تیم کوک، مدیر عامل این شرکت، در آخرین پیش‌بینی درآمدها برای سه‌ماهه نخست ۲۰۱۹ گفت که درآمد محصولات پوشیدنی اپل به خاطر محبوبیت شگفت‌انگیز اپل واچ و ایرپاد تقویت شده و دارد درآمد این گروه از محصولات اپل را به اندازه شرکت‌های فورچون ۲۰۰ می‌رساند.

نظر شما چیست؟ به نظر می رسد بازار گجت های پوشیدنی هم برای اپل افت داشته و به صورت کلی سایر نسل چهارم اپل واچ به آن ها کمک کند.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faraz

قبلا گفته بودم بهترین چیزی که سامسونک تولید میکنه همین ساعتش هست با باتری فوق العاده ای که داره البته نسبت به رقبا و کیفیت عالی تا چند سال دیگه جای اپل رو میگره …گیر اس ۲ داشتم باتریش خوب نبود ولی گیر اس ۳ بگیرید پشیمان نمیشید لذت میبرید جدی میگم

علی شیخ زاده

خدای من یعنی اپل بیشتر از نصف بازار رو در اختیار داره😮
اعتراف میکنم تا الان نمیدونستم

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)