حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چند نمونه عکس از دوربین هواوی پی ۳۰ پرو توسط بروس لی منتشر شد

نوشته

5 سال قبل | 29 دیدگاه | هواوی

بروس لی (اشتباه نکنید منظور آن مرحوم رزمی‌کار، بازیگر سینما و بنیان‌گذار رشته رزمی جیت ‌کان‌دو، نیست) مدیر تولید شرکت هواوی، چهار تصویر از یک برج آنتن موبایلی 5G در نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه MWC 2019 در شهر بارسلون را منتشر کرد. این برج‌های موبایلی توسط هواوی و وودافون برپا و نصب شده است ولی تصاویر گرفته شده بسیار جالب‌تر از خود آنتن‌ها هستند! در حقیقت بگوییم یک تیر و چند نشان را شاهد هستیم. چند نمونه عکس از دوربین هواوی پی ۳۰ پرو توسط بروس لی منتشر شده که توانایی زوم این دستگاه را نشان می دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

متاسفانه اطلاعات EXIF پاک شده است، به همین علت نمی‌توانیم با اطمینان در مورد تصاویر آقای لی صحبت کنیم بنابراین احتمال استفاده او از گوشی میت 20 پرو برای گرفتن تصاویر نیز وجود دارد. تصویر فوق عریض گرفته شده دارای وضوح تصویر 20 مگاپیکسل است که مشابه با گوشی میت 20 پرو است اما رزولوشن تصاویر تله‌فوتو گرفته شده 10 مگاپیکسلی است در حالی که دوربین تله‌فوتو گوشی میت 20 پرو، 8 مگاپیکسلی است.

همچنین به نظر می‌رسد زوم تصاویر 5x بوده که با کمک زوم دیجیتال به 10x رسیده است. در هر صورت طبق اعلام قبلی گوشی‌ P30 در هر سه نسخه معمولی، پرو و لایت در روز ۶ فروردین طی مراسمی در پاریس رونمایی خواهند شد. در آلبوم زیر می‌توانید هر چهار تصاویر گرفته شده را مشاهده نماید.

دوربین زاویه دید عریض هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین زاویه دید عریض هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین عادی هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین عادی هواوی پی ۳۰ پرو

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با 5X زوم اپتیکال

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با 5X زوم اپتیکال

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با 10X زوم اپتیکال

دوربین هواوی پی ۳۰ پرو با 10X زوم اپتیکال

حدس زده می‌شود این تصاویر توسط گوشی هواوی P30 Pro گرفته شده باشند. انتظار می‌رود که نسخه معمولی گوشی هواوی P30 مجهز به دوربین‌ سه‌گانه میت 20 پرو باشد و مدل P30 Pro از یک دوربین چهار‌گانه جدید بهره‌مند شود. کارشناسان با بررسی تصاویر به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از آنها با دوربین فوق عریض گرفته شده است و بقیه زوم شده‌اند (که در تصویر آخر تقریبا با اطمینان می‌توان گفت از زوم دیجیتال استفاده شده است).

هواوی پی ۳۰ پرو را با دوربین سه گانه و لنز ۱۶-۱۲۵ ببینید

بامداد امروز بود که در ترنجی هواوی پی ۳۰ پرو را با دوربین سه گانه و لنز ۱۶-۱۲۵ دیدیم.

تا کنون در موبایل های ما یک لنز nX برابری وجود داشت و نسبت به لنز مرجع، n برابر زوم می کرد اما حالا در هواوی پی ۳۰ پرو احتمالا این راه حل کنار گذاشته شده و فناوری زوم هیبریدی اپتیکال را شاهد خواهیم بود. اگر زوم 10X اپتیکال اوپو را به یاد داشته باشید آن جا نیز همین فناوری وجود داشت و البته در ایسوس زنفون زوم نیز همین فناوری اما برای حدود ۳ ایکس زوم اپتیکال در دسترس بود.

 5X یا 10X ؟

اما این زوم دوربین سه گانه هواوی پی ۳۰ پرو چقدر خواهد بود؟ 5X یا 10X؟ خب محض یادآوری باید بگویم اینکه می گویند زوم چند X است، هیچ وقت یک موضوع یکسان نیست. یعنی چه؟ یعنی شاید زوم 5X یک دوربین یا موبایل با زوم 5X یک دوربین و موبایل دیگر متفاوت باشد. دلیل این است که چند برابر بودن زوم یا چند X بودن زوم بر مبنای فاصله کانونی مبنای همان لنز سنجیده می شود. در حقیقت برای بررسی یک لنز صحیح این است که حداقل و حداکثر فاصله کانونی آن را بررسی کنیم یا در موبایل ها که عموما فاصله کانونی ثابت است، نسبت آن به لنز عادی را بسنجیم.

مثلا در آیفون ها که لنز اصلی فاصله کانونی ۲۸ میلی متر را دارد، دوربین دوم آن که زوم اپتیکال ۲ برابر نسبت به آن دارد، فاصله کانونی ۵۴ میلی متری ارایه می کند. یا مثلا هوآوی میت ۲۰ پرو با لنز عادی ۲۷ میلی متری و لنز تله ۸۰ میلی متری، به ما زوم ۳ برابری اپتیکال را نشان می دهد.

اینجا در هواوی پی ۳۰ پرو همانطور که روی قاب پشتی مشخص است، لنز ۱۶-۱۲۵ میلی متری عنوان شده است. مشخص نیست که هواوی بخواهد نسبت به لنز فوق عریض ۱۶ میلی متر مقدار بزرگنمایی اپتیکال خود را محاسبه کند یا نسبت به لنز عادی ۲۷ میلی متری اما آنطور که مشخص است، بزرگنمایی ۱۰ برابری اپتیکال در این بازه اپتیکی ارضا نمی شود پس احتمالا با ارفاق و نسبت به لنز عادی، شاهد 5X زوم اپتیکال باشیم. به هر حال این ها حدسیات است.

به صورت کلی احتمالا دوربین چهارگانه هواوی پی ۳۰ پرو احتمالا با زوم ۵ برابر اپتیکال بازاریابی شود. البته می دانید که یکی از این دوربین ها یک دوربین ToF خواهد بود. نظر شما چیست؟ بزرگنمایی در موبایل چقدر برای شما اهمیت دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
29 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Ashiba

خیلی اهمیت دارد انشالله روزی برسه 100x بزنن واسه موبایل

chalton

اوه اوه اوه رفتن بروسلی رو اوردن نامردا.

Soheil Rezayi

بدک نیس

Soheil Rezayi

یعنی عالیه

chalton

http://uupload.ir/files/e8yl_samsungist-20190228-0001.jpg
فوق‌العاده،واقعا طرفدار هر برندی باشی اگه پول داشته باشی مجبورت میکته بخریش،شاهکاره شاهکار.

✔ TVKade

خیلی عجیبه هنوز اکانتت فعاله.
عطا.یی بلد نیست سایت اداره کنه وگرنه اکانت امثال تو باید از دیتابیس حذف شده باشه.

m.b

ایشون یه تنه یه سایت رو بالا نگه داشتن…
اگر سیاست ایشون با شما فرق داره، حداقل سعی کنید از واژگان توهین آمیز استفاده نکنید…
حتی اگر بخاطر بدترین کاربر سایت ترنجی باشه… 👌

✔ TVKade

سیاست چی کشکه چی. یسری یوزر سامسونگی اینجا چاله میدون درست کردن. اگر قرار باشه هر ادم حقیری بیاد توهین کنه فحاشی ناموسی کنه ولی برخوردی باهاش نشه و برا خودش صفا کنه، باید در این سایتو تخته کرد.
مایه تاسفه این مدیریت!

chalton

اتفاقا اقای ع.ط.ا.ی.ی ایی خیلی خوب بلده سایت اداره کنه،به خاطر همین اخلاقش هست که دیگه از جواب دادن به ترول های مثل تو که تو این سایت زیادن معذورم،دیگه جواب ترول هایی مثل تو رو نمیدم چون سنتون به من نمیخوره کوچیکترین و هم تو هیچ زمینه ای به من نمیخورید،تو هنوز ادب نداری یه اقا بزاری کنار اسم مدیر سایت.

Vahid

تو هیچ زمینه ای ب من نمیخورید؟
دادا از سطح علمی
دانش
تحصیلات
موقعیت اجتماعی
هوش
و….یعنی ازش بهتری
بعد اینارو از کجا فهمستی

maghami1999

اوه اوه زوم رو ببین ماشالله هواوی چی کرده راستی زوم اس 10 پلاس 5x بود یا10x

نیما عرفانی

آقا سینا پیشنهاد میکنم رو این قضیه بیشتر مدیریت کنید و به کامنت های برخی کاربران از جمله یوزر چالتون نظارت بیشتری داشته باشین . همینجوری پیش بره کار به ناسزا دادن و توهین به خانواده میرسه😒

Arrow

داداش بعضی ها مثل انگلن آقای عطایی حذفشونم بکنه باز اکانت میسازن میان

علی شیخ زاده

اوه اوه چه شود.
همه نگاها منتظر معرفی پی ۳۰ و عملکرد دوربینشه و بقدری انتظارات از این گوشی بالا رفته که درصورت متفاوت نبودن عملکرد دوربینش با بقیه پرچمدارا ممکنه به هواوی ضربه وارد بشه.

m.b

دوربین -> هوآوی
باتری -> موتورولا
صفحه نمایش -> سامسونگ
رابط کاربری -> miui شیائومی
پردازنده -> اسنپدراگون 855
روزگاری همه این بهترین ها ساخت تو بود سامسونگ…
امروز فقط یکیش برات باقی مونده…
🙄

نیما عرفانی

نوآوری و صدا -> الجی
سیستم عامل -> ios اپل

m.b

واسه ال جی منظورت تکنولوژی صدای پیزو الکتریک هست؟
(اینکه با بدنه صدا تولید میکنه)
مقایسم بین اندرویدی ها بود نیما جان…
وگرنه برای باتری قطعاً باید اپل رو مینوشتم(مقایسم بر مبنای بهینگی و مدیریت بوده و نه حجم…)
همچنین رابط کاربری هم باید اپل مینوشتم…

نیما عرفانی

دقیقاً همینطوره👌و رفته رفته اندروید داره شباهتش به ios بیشتر میشه .
در بحث باطری هم تنها شرکتی که با کم ترین حجم باطری بهترین نتیجه رو گرفته اپل هست که نشانگرِ یکپارچگی و بهینگی خارق العاده ی سخت‌افزار و نرم افزار اپل داره .
اگه بخوام” نظر شخصیم ” رو از یک دیوایس رویایی بگم میشه این :
طراحی جلو = اپل
فریم کناری= اپل
طراحی پشت= هواوی( الهام گرفته از میت ۲۰ پرو)
کیفیت ساخت = اپل
صفحه نمایش = سامسونگ
سیستم عامل و نرم افزار( رابط کاربری) = اپل
سخت افزار شامل باطری و به جز حافظه ی رم و رام = اپل
سخت افزار شامل رم و رام = سامسونگ
نرم افزار و پردازش تصاویر دوربین= گوگل
سخت افزار دوربین = سونی
صدا( اسپیکر و هدفون) = الجی

* معیار انتخابم در هر قسمت انتخابِ یک برند بود وگرنه میشد که در هر بخش اسم چندتا کمپانی رو بیارم .

m.b

دقیقاً منم باشم همه رو مثل تو انتخاب میکنم…
فقط یه چیز میمونه و اون هم برند این گوش رویایی…
من انتخابم نوکیاست…
(پتوی خود را بر روی خود کشیده و آرام گریه میکند) 😂😂

maghami1999

نه نشد دیگه نشد سامسونگ اگه تو صفحه بهترین بود که خاصیت burn inرو داشت تا پیکسل های نمایشگر افت کیفیت پیدا نکنن و سایه نیفته همه ی مدل ها سامسونگ مشکل سایه افتادن رو دارن ولی گوشی های اولد سونی خاصیت ضد سوختگی پیکسل هارو دارن و این اتفاق نمیفته بعدشم نظر سنجی که انجام شده ضفحه سونی با اختلاف بهترین بوده از مردم عادی نه کسایی مثل چالتون اون رسول اریان امین از اینا بپرسی می گن صفحه اس 1 بهترینه دیسپلی میت هم نه ها اون کلا دو سه تا پوشی بررسی می کنه و هر گوشی رو بررسی می کنه بهترین نمایشگر رو دارهه خخخ معلومه برای تبلیغات پول می گیره دیگه مردم عادی پرسیدن همه سونی رو انتخاب کرد X-Reality و Triluminosهم که زمان زد تو سونی داشت الان موتور پردازش تصویر x1روی اکسپریا وان سواره تا قشنگ کاربرو سوار فیلم کنه 10 بیتی هست می دونی یعنی چی یعنی توان تولید یک میلیارد رنگ یعنی اچ دی ار واقعی و قابلیت تنظیم پروقایل رنپی و غیره رو داره مثل نمایشگر های حرفه ایی کلا هیچ ادم عاقل و بالغی نمی گه ضفحه سامسونگ از سونی بهتره چون از افراد بالای 18 سال پرسیدن همه سونی رو انتخاب کردن
https://m.eprice.com.tw/mobile/talk/4551/5123295/1/rv/sony-xperia-xz3-review/
https://toranji.ir/?p=1034182

نیما عرفانی

.b
بله من هم برای انتخاب برند این گوشیِ رویایی با نوکیا موافقم 👌

نیما عرفانی

@maghami1999
صفحه نمایش گلکسی إس ۱۰ تا قبل از عرضه ی اکسپریا وان بهترینه و در این شکی نیست ، وقتی اکسپریا وان عرضه بشه و بررسی های دقیق روش انجام بشه بهتر میشه گفت کدوم صفحه نمایش بهتری دارن اما در مشخصات روی کاغذ صفحه نمایش اکسپریا وان با نسبت ۲۱ به ۹ و فناوری های اختصاصی سونی واقعاً عالیه ، من حتی فیلم های بررسی کوتاه ازش در یوتیوب دیدم ، واقعاً طراحی و کیفیش چشم نوازه به ویژه رنگ سفید و آبیش. کاملاً اصالتِ سونی رو تداعی می‌کنه .
لازم به ذکر هست صفحه نمایش اکسپریا وان هر نتیجه ای که بیاره بخش مهمیش رو مدیونِ الجیه . در اصل نمایشگر OLED 4k 6.5 inch اکسپریا وان، ساخت الجی با فناوری ها و پردازش تصویر اختصاصی سونی می‌تونه نتیجه ی فوق العاده ای داشته باشه .

maghami1999

بله گلگسی اس 10 صفحه نمایش عالی داره ولی در یک زمینه به نظرم پسرفت داشته الان مثل قبل دیگه چهار پروفایل رنگی در تنظیمات صفحه نمایش نداره و به دو حالت محدود شده مثل پرچمدار های هواوی و در مورد صفحه نمایشش سونی که ساخت الجی هست و شما فرمودید هر نتیجه ایی رو بیاره مدیون الجیه این رو قبول ندارم اگه این طوریه همه شرکت ها اگه دوربین خوبی داشته باشن مدیون سونی هستن تازشم برعکس اگه نتیجه ی خوبی داشته باشه به خاطر فناوری های سونی هست چون خودت بهتر می دونی الجی در ساخت پنل های سایز کوچک ضعیف عمل می کنه و سامسونگ تو این زمینه اوله اگر سونی از صفحه ساخت سامسونگ استفاده می کرد خیلی بهتر می شد ولی اگه ژاپن دیسپلی در این سایز اولد بزنه خیلی عالی می شه رو دست سامسونگ به راحتی بلند می شه خیلی منتظر تست های صفحه سونی هستم و مقایسه ش با سامسونگ

نیما عرفانی

@maghami1999
بله در مورد دوربین هم هر برندی که نتایج دوربینش قابل توجه باشه بخشی از موفقیتش رو مدیون سنسور ها و لنزهای سونیه اما برای موفقیت عوامل دیگه ای هم نیازه، مثل :نرم افزار دوربین مناسب و پردازش تصویر قوی ، هماهنگ شدن سنسورها برای بهره بردن از حداکثر توان سنسور مثل کاری که هواوی انجام میده. سنسوراش ساخت سونیه و در بقیه موارد با لایکا همکاری می‌کنه که منجر شده در چندسال اخیر بهترین نتیجه رو بیاره.
در مورد صفحه نمایش هم بله اگه سونی میرفت سراغ سامسونگ شاید نتیجش بهتر میشد اما به نظرتون چرا نرفت سراغ سامسونگ و به جاش رفت با الجی همکاری کرد ؟؟ اولاً چون در الجی یه چیزی دید که رفت سراغ الجی و چند سالی هست که الجی شریک تجاریِ سونیه و دوماً اگه برای ساخت صفحه نمایش اولد موبایلش از سامسونگ کمک میگرفت حتی اگه نتیجش بهتر از نمایشگرهای موبایل های خوده سامسونگ میشد همه میگفتن سونی هیچ نقشی نداشته و سامسونگ بوده که صفحه نمایش 4k OLED زده پس همکاری با الجی منطقی تر هستش.
من برخلاف شما صفحه نمایش های ساخت الجی رو خیلی قبول دارم به ویژه در نمایشگرهای سایز بزرگ مربوط به تلویزیون که مدل های پرچمدار تلویزیون های اولد سونی هم ساخت الجی هست که اگه ویدیو های بررسیشون داخل یوتیوب رو مشاهده کنید کیفیت تصویر خیره کننده ای دارن.
در مورد نمایشگرهای موبایل الجی هم من اعتقاد دارم الجی با احداث خط تولید بزرگ و جدید پنل های اولد در کره جنوبی رفته رفته نمایشگرهای موبایل ساخت الجی بهتر از زمان حال میشن و می‌تونه با سامسونگ در این زمینه رقابت کنه .
اما کلیت و ماهیت طراحی و کیفیت صفحه نمایش اکسپریا وان رو مثبت میدونم و بازم میگم که سونی بعد از چندین سال بالاخره یه گوشی زد که اصالت سونی رو تداعی می‌کنه . امیدوارم فروش خوبی رو داشته باشه و سونی موبایل رو به سوددهی برسونه اما زمان عرضش همچنان خیلی دیره و تا زمانی که به دست کاربران نرسه و بررسی دقیق نشه، نمیشه درباره عملکردش اظهار نظر کرد.

Vahid

عجبز

Rog_Pc_Gamer

الان مثلا سعی کردی از سامسونگ تعریف‌کنی 😂😂😂😂😂
سامسونگ هیچوقت تو همه این موارد بهترین نبوده
خصوصا جنس بدنه و رابط کاربری! ولی همیشه تو صفحه بهترین بوده شاید دوربین یه مدتی کوتاهی تونست دوران اس۵ تا اس۷ تقریبا صدر نشین بوده ولی هیچوقت تو همه مواردی که نام بردی از اس۱ش حرفی خاصی برای گفتن نداشته ولی همیشه سعی کرده یه جایگاهی خوب تو هرکدوم از این موارد داشته باشه

maghami1999

اولا سامسونگ تو صفحه نمایش اول نیست اکسپریا وانه با اختلاف تو این زمینه اوله 4k oldبا پردازشگر تضویرx1که تصاویر sdr رو به hdr تبدیل می کنه وجزییات رو بیشتر می کنه فناوری تریلومینوس هم که بماند فکر می کنید تموم شده ؟باید اضافه کنم ضفحه نمایشش ده بیتی هست بقیه موبایل ها همه هشت بیتی هستن خوب این یعنی اولین موبایل با نمایشگر واقعی اچ دی ار تا یک میلیارد رنگ رو می تونه نمایش بده تازشم creator modeباعث می شه خودت تنظیمات صفحه نمایش رو تغییر بدی درست همون چیزی که همیشه می خواستم و خاصیت ضد burn in داره مثل تلویزیون هاش ولی سامسونگت هیچ کدوم از این هارو نداره تازه نسبت 21:9 سینمایی هم باید اضافه وکنیم بعد باز می گی سامسونگ بهترین صفحه نمایش زمان امعرفی ایکس زد تری نظرسنجی گرفتن از مردم ضفحه نمایش ایکس زد تری بهترین شد کسی سونی اکس هم به راحتی تو صفحه و سرعت اس 10 رو شکست می ده البته زد تو سونی صفحه ش صد برابر اس10 هست تو سرعت هم هم همیشه سونی اوله تازشم برو تست های دوربین رو ببین تو یوتیوپ هم هست از اس 10 پلاس خیلی بهتره تو رابط کاربری هم سونی بهترینه سبک ترین رابط کاربری رو داره دوربینش هم صد برابر بهتر از میت بیست پروست برو تست ها رو ببین دیگه متن طولانی می شه بخوام بیشتر توضیح بدم فعلا سامسونگ بد از بقیه افتاد عقب مخصوصا هواوی امسال سال سال هواویه دیگه سامسونگ برای رفتن به other خودشو باید اماده کنه چالتون هم باید اماده باشه یک کار دیگه برای خودش پیدا کنه یا بیاد برای هواوی کار کنه

m.b

تو مقایسم از کلمه ساخت استفاده کردم دوست عزیز…
سونی صفحه نمایش نمیسازه…
همون صفحه ساخت ال جی هم که گفتید به پای ساخت سامسونگ نمیرسه اما ممکنه بخاطر اون تنظیمات و بکار گیری عالی ای که گفتید در سونی خیلی بهتر عمل کنه…
ضمناً اون گوشی که گفتید هنوز نیومده…
هر موقع اومد و مقایسه شد، شخصاً بنده از خدام هم هست که یه شرکت بتونه در صفحه روی سامسونگ رو کم کنه…
چون رقابت همیشه به نفع مشتریه…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)