حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی پی ۳۰ پرو را با دوربین سه گانه و لنز ۱۶-۱۲۵ ببینید

نوشته

5 سال قبل | 8 دیدگاه | رندر، شایعات، هواوی

می دانیم که درباره زوم دوربین سه گانه هواوی پی ۳۰ پرو شایعات زیادی وجود دارد، برخی ها می گویند این دوربین 5X زوم اپتیکال دارد و برخی معتقدند به 10X زوم اپتیکال اما موضوعی که وجود دارد این است، در ادامه با ترنجی همراه باشید و هواوی پی ۳۰ پرو را دوربین سه گانه و لنز ۱۶-۱۲۵ ببینید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

هواوی پی ۳۰ پرو را ببینید

هواوی پی ۳۰ پرو

هواوی پی ۳۰ پرو

به احتمال خیلی زیاد این هواوی پی ۳۰ پرو خواهد بود و همانطور که می بینید سه دوربین اصلی به همراه یک دوربین ToF دارد. دوربین سوم که در کادری مربعی قرار گرفته احتمالا فناوری زوم اپیتکال هیبریدی داشته باشد و این به آن معناست که بین فاصله کانونی گفته شده، به صورت طبیعی و مانند لنز دوربین های حرفه ای قابل تغییر است.

تا کنون در موبایل های ما یک لنز nX برابری وجود داشت و نسبت به لنز مرجع، n برابر زوم می کرد اما حالا در هواوی پی ۳۰ پرو احتمالا این راه حل کنار گذاشته شده و فناوری زوم هیبریدی اپتیکال را شاهد خواهیم بود. اگر زوم 10X اپتیکال اوپو را به یاد داشته باشید آن جا نیز همین فناوری وجود داشت و البته در ایسوس زنفون زوم نیز همین فناوری اما برای حدود ۳ ایکس زوم اپتیکال در دسترس بود.

 5X یا 10X ؟

اما این زوم دوربین سه گانه هواوی پی ۳۰ پرو چقدر خواهد بود؟ 5X یا 10X؟ خب محض یادآوری باید بگویم اینکه می گویند زوم چند X است، هیچ وقت یک موضوع یکسان نیست. یعنی چه؟ یعنی شاید زوم 5X یک دوربین یا موبایل با زوم 5X یک دوربین و موبایل دیگر متفاوت باشد. دلیل این است که چند برابر بودن زوم یا چند X بودن زوم بر مبنای فاصله کانونی مبنای همان لنز سنجیده می شود. در حقیقت برای بررسی یک لنز صحیح این است که حداقل و حداکثر فاصله کانونی آن را بررسی کنیم یا در موبایل ها که عموما فاصله کانونی ثابت است، نسبت آن به لنز عادی را بسنجیم.

مثلا در آیفون ها که لنز اصلی فاصله کانونی ۲۸ میلی متر را دارد، دوربین دوم آن که زوم اپتیکال ۲ برابر نسبت به آن دارد، فاصله کانونی ۵۴ میلی متری ارایه می کند. یا مثلا هوآوی میت ۲۰ پرو با لنز عادی ۲۷ میلی متری و لنز تله ۸۰ میلی متری، به ما زوم ۳ برابری اپتیکال را نشان می دهد.

اینجا در هواوی پی ۳۰ پرو همانطور که روی قاب پشتی مشخص است، لنز ۱۶-۱۲۵ میلی متری عنوان شده است. مشخص نیست که هواوی بخواهد نسبت به لنز فوق عریض ۱۶ میلی متر مقدار بزرگنمایی اپتیکال خود را محاسبه کند یا نسبت به لنز عادی ۲۷ میلی متری اما آنطور که مشخص است، بزرگنمایی ۱۰ برابری اپتیکال در این بازه اپتیکی ارضا نمی شود پس احتمالا با ارفاق و نسبت به لنز عادی، شاهد 5X زوم اپتیکال باشیم. به هر حال این ها حدسیات است.

به جز این موضوع، رندرهای دیگری از هواوی پی ۳۰ پرو منتشر شده که از نمای جلو به ما ناچ کوچکتر قطره ای را نشان می دهد و این احتمالا یعنی حذف ویژگی دوست داشتنی تشخیص چهره ۳ بعدی هواوی میت ۲۰ پرو که شخصا آن را دوست داشتم و حفظ نمایشگر دو لبه خمیده به همراه حاشیه پایین نمایشگر که به نظر نمی رسد خیلی کم شده باشد.

روی قاب پشتی نیز رنگ های گرادیانت ویژه هواوی پی ۳۰ پرو را می بینید. به نظر شما هواوی پی ۳۰ پرو دستگاه جذابی خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
امیرحسین ملکی

آقای عطایی جا داشت به دیافراگم f/1.6 و f/3.4 که کنار لنز ها نوشته شده هم اشاره می کردین..
f/1.6 که مشخصه ولی f/3.4 یه خورده عجیبه که به احتمال زیاد مربوط به همون دوربین ToF هستش
مشخصات نسخه عادی P30 هم هست که دقیقا شبیه MATE20 PRO عنوان شده

علی شیخ زاده

ناچ قطره ای بهترین روش بنظر من👌

اگه دوربین سه گانه داره پس اون سوراخ زیر فلش واسه چیه؟

Amin B3DA

دوربین ToF

امیرحسین ملکی

گوشی تاشو مشابه هم، زوم 10x
تکنولوژی های Oppo و Huawei خیلی شبیه هم شدن…
فکر کنم پشت پرده یه خبراییه!!

محمد شادکانی

واقعا ناچ قطره ای هم زیبا ترینه هم منظم ترین و کم جا ترین هم چنین چشم نواز تره

کهکشان

اگه زوم 10x نسبت به حالت سوپر واید در نظر گرفته بشه ( برای اوپو ) دروغ تجاری و شیطنت و گول زدن و …
اگه زوم 10x نسبت به حالت سوپر واید در نظر گرفته بشه ( برای حبابی ) دوربین قدرمتند و عالی و …

سوال اینجاست منطق چیست ؟
والسلام

امیرحسین ملکی

به نظر من حداقل و حداکثر دیافراگم تمام سنسور های موجود روی گوشی رو درج می کنن
چون به عنوان مثال دوربین های 2x تله آیفون ها، گلکسی ها و خود Mate 20 هواوی هم دیافراگمشون f/2.4 هستش در حالی که 3x در Mate 20 Pro و P20 Pro هم همون مقدار f/2.4 هست و همین مقدار هم پشتشون نوشته شده
از طرفی هم دوربین های ToF به دلیل رزولوشن کم و سنسور های کوچک، نمیتونن دریچه دیافراگم بزرگی (زیر f/2.0 به عنوان مثال) داشته باشن پس احتمالا اون f/3.4 مربوط میشه به همون دوربین ToF…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)