حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

واتس اپ ۱۰ ساله شد

نوشته

5 سال قبل | بدون دیدگاه | شبکه‌های اجتماعی

واتس اپ یا به قول برخی کاربران واتساپ هر چند در دنیا خیلی مطرح است و کاربران فراوانی دارد اما در ایران همیشه یک گزینه بک‌آپ بوده است. از فیلترینگ وی‌چت تا وایبر و حالا تلگرام این واتس اپ بوده که به عنوان گزینه پشتیبان ایرانی ها نقش ایفا کرده است ولی به نظر می رسد که با اضافه شدن تماس صوتی و تصویری این روزها کمی محبوبیت بیشتر پیدا کرده است. این را می توان حتی در فیلم‌های سینمایی جدید ما هم دید. شاید بد نباشد بدانید این شبکه پیام رسان که امروز ۱.۵ میلیارد نفر کاربر دارد، امروز ۱۰ ساله شده است! واتس اپ ۱۰ ساله شده و در ادامه با هم در ترنجی مروری از روزهای اولش تا کنون خواهیم داشت، با ترنجی همراه باشید.

شاید تا امروز خیلی‌ها نمی‌دانستند که از عمر پیام رسان محبوب واتس اپ، یک دهه گذشته است. خوشبختانه سازندگان اپلیکیشن این موضوع را فراموش نکرده‌اند، به همین خاطر ویدیویی منتشر کرده‌اند تا عملکرد محصول خود را طی این سال‌ها به نمایش عموم بگذارند.

واتس اپ ۱۰ ساله شد

 

واتس اپ که این روزها به داشتن بیش از 1.5 میلیارد کاربر فعال در ماه می‌بالد، در سال 2009 برای گوشی‌های آیفون و اندروید منتشر شد. دسامبر همان سال، نخستین آپدیت بزرگ اپلیکیشن از راه رسید: امکان اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو که تا پیش از این تاریخ وجود در اپلیکیشن وجود نداشت. سپس در ژوئن 2010، کاربران این پیام‌رسان قابلیت جدید دیگری دریافت کردند که چیزی نبود جز اشتراک‌گذاری موقعیت جغرافیایی.

فوریه 2011، نوبت به چت گروهی در این پیام‌رسان رسید و تقریبا دو سال دیگر به طول انجامید که ویژگی ارسال پیام‌های صوتی به آن بیاید. اما سال 2014، اتفاق بزرگی افتاد که سرنوشت واتس اپ را برای همیشه تغییر داد.

۱۰ سالگی واتس اپ

۱۰ سالگی واتس اپ

فیسبوک به عنوان غول شبکه‌های اجتماعی زمان، واتس اپ را به طور کامل به تصاحب خود درآورد. یک سال بعد، نسخه تحت وب پیام‌رسان معرفی شد و در سال 2016 اعلام شد که واتس اپ به آمار خیره‌کننده 1 میلیارد کاربر فعال در ماه دست یافته است.

خصوصیات دیگری مثل رمزنگاری سرتاسری و مکالمات ویدیویی نیز در نوامبر سال 2016 به واتس اپ اضافه شدند. طبق تصویر اینفوگرافیک، دو ویژگی مکالمه گروهی و استیکر آخرین قابلیت‌های مهم واتس اپ هستند که سال گذشته به این اپلیکیشن اضافه شده‌اند.

شما از واتس اپ استفاده می کنید؟ نظر شما درباره این پیام رسان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)