حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هدست مایکروسافت هولولنز ۲ با قیمت ۳۵۰۰ دلار رسما معرفی شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | مایکروسافت

هدست واقعیت ترکیبی مایکروسافت هولولنز 2 (Microsoft Hololens 2) در نمایشگاه MWC 2019 بارسلون معرفی شد. در این هدست٬ کنترلری وجود نداشته و همه کار با دستان واقعی شما انجام می‌شود. هدست مایکروسافت هولولنز ۲ با قیمت ۳۵۰۰ دلار رسما معرفی شده و در ادامه با ترنجی با هم با آن آشنا خواهیم شد، با ترنجی همراه باشید.

شایعات به واقعیت تبدیل شد: مایکروسافت هولولنز 2 ٬ نسل بعدی هدست‌های هولوگرافیک در کنگره جهانی موبایل بارسلون معرفی شد. مایکروسافت می‌گوید قیمت این دیوایس 3500 دلار است و از اواخر سال عرضه خواهد شد.

درست همانند نسخه اصلی هولولنز که سال 2016 عرضه شد٬ این مدل جدید نیز با یک جفت گاگلز همراه است که تصاویر دیجیتالی را در دنیای واقعی به نمایش درمی‌آورند؛ فناوری که مایکروسافت نام آن را واقعیت ترکیبی می‌نامد٬ در حالی که دیگر کمپانی‌ها نظیر فیسبوک برای توصیف آن از عبارت واقعیت افزوده استفاده می‌کنند. مهم نیست شما آن را چه می‌نامید٬ مایکروسافت٬ فیسبوک٬ گوگل و بسیاری دیگر از شرکت‌های حوزه فناوری سرمایه‌گذاری زیادی روی این پروژه انجام داده‌اند.

مایکروسافت هولولنز 2 از یک طراحی کاملا تجدیدنظر شده برخوردار بوده و بسیاری از مشکلاتی که نسخه اصلی با آن‌ها دست به گریبان بود را برطرف کرده است. اول و مهم‌تر از همه٬ میدان دید در این هدست دو برار شده است که یکی از مشکلات عمده‌ی کاربران این دسته از هدست‌ها بود. با این وجود٬ میدان دیدن این هدست هنوز هم با وعده‌های هولوگرام فاصله دارد.

مایکروسافت هولولنز 2 نیازی به کنترلر ندارد

مایکروسافت همچنین به رابط کاربری جدیدی که برای هولولنز جدید طراحی کرده می‌بالد: به جای آن که انگشتان خود را در فضای مجازی و با کنترلر حرکت دهید٬ مایکروسافت می‌گوید تنها کافیست دست‌هایتان را در دنیای واقعی به حرت درآورید تا آن اشیاء مجازی که در دنیای واقعی می‌بینید٬ به همین ترتیب حرکت کنند. سازنده می‌گوید این هدست با فناوری ردیابی چشم همراه است که می‌تواند راه‌های بیشتری را برای تعامل ارائه کند.

همانطور که گفته شد٬ مایکروسافت هولولنز 2 طراحی فیزیکی جدیدی را دریافت کرده که باعث شده تنظیم آن روی سر راحت‌تر و آسوده‌تر شود. این یکی دیگر از بخش‌های بهبود پیدا کرده در هدست جدید مایکروسافت است که نیازمند تنظیم توسط یک دکمه از سوی کاربران خواهد بود.

یکی از خبرنگارانی که استفاده از این هدست را در کنگره جهانی موبایل تجربه کرده٬ می‌گوید که نرم افزار آن احساسی از آینده را ارائه می‌کند؛ اما هنوز آن در مراحل اولیه خودش است و برای آماده شدن نهایی نیازمند زمان خواهد بود. وی می‌گوید٬‌ هولوگراف‌های به نمایش درآمده تعاملی و رنگارنگ بوده‌اند. پوشیدن این گجت نیز همانند پوشیدن یک کلاه ایمنی دوچرخه سواری یا عینک اسکی٬ آسان است. فراتر از سخت افزار٬ مایکروسافت در حال گسترده کردن اکوسیستم هولولنز است.

این شرکت با همکاری موزیلا٬ فایرفاکس ریلیتی (Firefox Reality)٬ یک مرورگر وب طراحی شده برای دنیای واقعیت مجازی را در دسترس کاربران هولولنز قرار خواهد داد. شرکت Epic Games مالک بازی محبوب “Fortnite” نیز می‌گوید که ابزار ساخت موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 را به هولولنز خواهد آورد. خود مایکروسافت نیز سرویس‌های جدیدی ررا برای Azure ابری معرفی کرده است که به لطف آن‌ها می‌توان اپلیکیشن‌های واقعیت ترکیبی را ایجاد کرد.

مایکروسافت هولولنز 2 پاسخ مستقیم مایکروسافت به شرکت استارتاپی مجیک لیپ (به مالکیت گوگل) است که سال گذشته هدست مجیک لیپ 2 را عرضه کرد. گوگل نیز در حال کار بر روی دومین نسل هدست گوگل گلس است. فیسبوک نیز در این راه مشغول فعالیت‌هایی است.

نظر شما درباره هولولنز ۲ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
REZA

چه خوبه،طراحی جالب و خاصی داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)