حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آمار فروش بازار موبایل چارک چهارم سال ۲۰۱۸ و سقوط اپل و سامسونگ در کنار صعود هواوی

طی یک ماه گذشته موسسات تحقیقاتی IDC و Counterpoint و تحلیلگران بازار گوشی ‌های هوشمند گزارش‌های تخمینی خود از تعداد گوشی های به فروش رفته در سال ۲۰۱۸ را منتشر کردند، اما حالا گزارش گارتنر با دیدی بدبینانه و سختگیرانه، آمار ضعیف اپل نسبت به سه ماهه چهارم سال‌های قبل را نشان می‌دهد. آمار فروش بازار موبایل چارک چهارم سال ۲۰۱۸ و سقوط اپل و سامسونگ در کنار صعود هواوی را در ادامه با هم در ترنجی مرور خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

در گزارش منتشر شده از سوی این نهاد به طور کلی ۴۰۸ میلیون و ۴۰۰ هزار گوشی هوشمند از تاریخ یکم اکتبر تا سی و یکم دسامبر فروش رفته است که این آمار یک دهم درصد رشد و در حدود ۵۰۰ هزار فروش بیشتر در بازار را نشان می‌دهد. بزرگترین برند‌ها در این بازه زمانی سامسونگ، اپل و هواوی بوده‌اند که گوشی‌سازان چینی شیائومی و اوپو نیز آنها را دنبال می‌کند. جالب است بدانید که از میان این بازیگران اصلی، تنها دو کمپانی بودند که آمارهای آنها رشد در میزان فروش‌شان را نشان می‌دهد!

سامسونگ همچنان جایگاه خود به عنوان برترین گوشی فروش دنیا را حفظ کرده و با ارسال تقریبا ۷۱ میلیون دستگاه برای خریداران، سهمی معادل ۱۷.۳ درصد از تمام فروش بازار اسمارت فون ها را به خود اختصاص داده است. با وجود این که این رقم، عدد بزرگی محسوب می‌شود اما حدود ۳ میلیون فروش کمتر نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال گذشته را نشان می‌دهد و با ثبت این آمار، سهم سامسونگ حدود ۰.۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است و البته نکته نگران‌کننده‌‌تر برای کمپانی کره‌ای این است که سایه‌ی هواوی از پشت سر بسیار به این کمپانی نزدیک شده است.

هواوی در مسیر رتبه اول فروش در دنیای گوشی های هوشمند

 

طبق آمار Gartner، غول گوشی ساز چینی در فروش کلی در رتبه سوم قرار گرفت و هواوی با ارسال ۶۰ میلیون دستگاه برای خریداران در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ فاصله خود با سامسونگ را حالا به حدود ۱۰ میلیون دستگاه رسانده است و اگر این کمپانی تنها ۴ میلیون واحد بیشتر می‌فروخت، می‌توانست حتی رتبه اپل در جایگاه دوم را نیز از آن خود کند. جالب است بدانید که فروش هواوی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال ۲۰۱۷، ۱۷ میلیون واحد فروش بیشتر را نشان می‌دهد و این آمار فوق العاده است؛این عملکرد خیره‌کننده، سهم کمپانی هواوی از بازار از ۴ درصد در آن دوره به ۱۴.۸ درصد در دوره جاری رسانده است.

همان طور که گفتیم اپل با فروش ۶۴ میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند خود طبق گزارش Gartner در جایگاه دوم قرار گرفته است. این آمار با وجود این که همچنان هم رقم بزرگی محسوب می‌شود اما کاهش فروش اپل نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد و اهالی کوپرتینو حدود ۹ میلیون گوشی کمتری فروخته‌اند. این آمار ضعیف بیشترین کاهش در فروش آیفون های اپل از زمان اولین دوره‌ی سه ماهه سال ۲۰۱۶ تا به حال را نشان می‌دهد و اگر هواوی همین روند را ادامه دهد، تا پایان سال جاری میلادی احتمالا اپل را پشت سر خواهد گذاشت و با شکست سامسونگ می‌تواند به بزرگترین گوشی ساز جهان تبدیل شود؛ هدفی که مدیران این برند چینی از چندین سال قبل به دنبال آن هستند و حالا باید دید که با عرضه سری گوشی‌ های گلکسی اس ۱۰ آیا این کمپانی هنوز هم می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند یا خیر.

نظر شما درباره عملکرد برندهای مختلف در دنیای موبایل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Pouya

سامسونگ اگه میخواد این هواوی و چینی ها کار دستش نده باید قیمت رو خیلی رقابتی تر کنه و ارزون تره بده نسبت به مشخصات چینی ها با همین کار دارن بازارو می بلعند

Pouya

نده=ندن

مشخصات چینی ها= مشخصات ، چینی ها

با ویرگول خونده نشه یه برداشت دیگه ای ازش میشه 😅

BLACK

هر بازاری سیاست های خودشو میطلبه، سامسونگ داره سعی میکنه با تغییر سیاست هاش جلوی افت فروشش رو بگیره باید منتظر موند و عملکردشو دید ولی اگه تا پایان امسال بتونه جایگاهشو حفظ کنه میشه گفت یه معجزه اتفاق افتاده، اعتماد از دست رفته تو یه مدت کوتاه برنمیگرده هرچقدر هم که سیاست های خوبی رو در پیش بگیره.

mehrdad_ma

بزرگوار پرچمدارهای هواوی از سامسونگ گرانتر هستن . سامسونگ تو گوشی های میان رده بازارش خرابه تو فروش پرچمدار عالیه و پرچمدارهاش هم زود آف میخورن نسبت به بقیه برندها . البته آیفون بحثش جداس تنوع نداره و عاشقان ios مجبور به خرید هستند .

ali

داداش قیمت میت ۲۰پرو از نوت ۹ بیشتر بود قیمت p30 pro هم از s10 plusبیشتر می شه ولی با این وجود فروش هواوی به لطف پرچمداران خوب تر ،بهتر شده وتحلیل شما اشتباه می باشد جنس با کیفیت رو زمین نمی مونه هر سالم فروشش بیشتر می شه.

mehrdad_ma

علیرضا
قبلا s9 داشتی الان میت ۲۰ و میدونم یه رم ۱۲۸ گیگ evo plus u3 رو با هندفری مثلا باکیفیت akg سامسونگ عوض کردی
در کل از میت راضی هستی یا s9
مقایسه خودت رو بگو

Vahid

جنس با کیفیت تر
این تشخیص با کیفیت تر میشه با مدارک علمی برای ما بیاری
چیزی ک ما عموما شنیدیم
از نظر کیفیت هواوی همیشه سطح پایین تری ارائه داده
الان برو تو تعمییر کاران اکثر ب یقین میگن ک کی کیفیت بیشتری داره شاید سخت افزار ضعیف تری داشته باسه میان و پایین رده هاش ولی از طرفی هم کیفیت بالاتری داره ارائه میکنه
وگرنه نهاد های اصناف اونجا نمیزاشتن این قیمت هارو بده

m.b

موضوع همینه…
خودتونم دارید میگید که چیزی که شنیدید…
همیشه به ما راجب جنس چینی بخاطر کشور عزیزمون که جنس چینی بنجل وارد میکنه، بد گفتن…
برای همین خیلی از ماها دنبال گوشی چینی نرفتیم، چون شنیدیم بی کیفیته…
نمیخوام بگم شنیدن کی بود مانند…
اما بهتره حداقل نذارید که به شما بگن و شما بشنوید…
بهتره خودتون برید تحقیق درست و حسابی انجام بدید…
اگر تعصب دردسر ایجاد نکنه، به نتایج مطلوبی خواهید رسید…

mehrdad_ma

بیشتر جمعیت جهان تو کشورهای جهان سوم یا در حال توسعه هست حتی اروپایی ها هم از گوشی های اندروید وان شیاومی استقبال کردن .
و این کشورها از آسیا و آفریقا و تا آمریکای جنوبی و کشورهایی مثل روسیه و ترکیه و بیشتر خاورمیامه رو شامل میشه که اگر قدرت خرید پرچمدار رو هم داشته باشن بازم سمت خرید گوشی های اقتصادی میرن .
یه عده هم میگن مگه ایرانه ۱۰۰۰ دلار زیاد باشه !!! درسته قدرت خرید تو کشورهای اروپایی زیاده ولی بازم اونا اقتصادی زندگی میکنن مثل مردم ایران نیستن که با داشتن گوشی آیفون و فالور حس کنن خیلی باشخصیت هستند .
چه بسیار انسانهای باشخصیت که گوشی ساده دارن و چه بسیار بیشخصت که اکثراً تو اینستاگرام فعالیت شرعی دارن 😂 گوشی لوکس دارن .

اکثر مردم که کاربر حرفه ای نیستن شاید کمتر از ۱ درصد جمعیت درگیر سایتهای تکنولوژی هستند

ronin

دقیقا
اینجا گوشی چینی رو کسر شان میدونن و قسطی یا با وام میرن ایفون یا پرچمدار میگیرن و حس لاکچری بودن میکنن
واقعا باید به حال این مردم تاسف خورد

کهکشان

با برملا شدن جاسوسی های این شرکت بنجل کثیف ۲۰۱۹ شاهد سقوطش خواهیم بود جالب اونجاس با وجود اینکه هنوز سومه خیلیا میگن دومینه ! خخخخ حالا هی منفی بزن منفی زن ! ههههه

mehrdad_ma

جاسوسی ؟ مدرکش دست شماس خوب اگه داری زودتر تحویل بده که این شرکت بنجل ساز که سامسونگ به کیفیت دوربین پارسالش رسیده و تو فست شارژ و باتری هم هیچ برتری نداره رو با خاک یکسان کن .
زودتر رو کن تا به بازار آمریکا راه پیدا نکنه .
بنجل 🤔 همونایی که خط صورتی میفته تو پنلشون ؟ یا باتریشون پف میکنه ؟ کدامشون بنجل هست !!

chalton

به سرقت رفتن تکنولوژی نمایشگر تاشوی سامسونگ و فروش آن به هواوی و BOE
دادستانی کره‌جنوبی اعلام کرده است که جدیدترین تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های تاشوی سامسونگ به سرقت رفته و به دو کمپانی چینی هواوی و BOE فروخته شده است. دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دادسرای شهر سوون در روز پنجشنبه یازده نفر را در اتهام سرقت اسرار فنی سامسونگ متهم کرده است.
دادستانی کره ادعا می‌کند که یکی از شرکت‌های تأمین کننده سامسونگ اطلاعات این کمپانی در رابطه با “لایه‌های سه بعدی پنل‌های انعطاف پذیر OLED” را به سرقت برده است. به گفته دادستان این شرکت پس از بدست آوردن این اطلاعات آنها را به مبلغ چهارده میلیون دلار به شرکت‌های چینی هواوی و BOE فروخته است.
سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه شرکت بزرگتر به حساب می‌آید در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد که از نتیجه تحقیقات دادستانی شگفت‌زده و وحشت‌زده شده‌اند. گوشی‌های با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر که سال آینده در رابطه با آنها بیشتر خواهیم شنید، به یکی از چالش‌های جدید سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و طبق اعلام دادگاه کره‌ای، سامسونگ به مدت 6 سال و بیش از 150 میلیارد وون (130 میلیارد دلار) در زمینه توسعه و تولید صفحه نمایش‌های تاشو زمان و هزینه صرف کرده است.

با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بالارده در بازارهای کلیدی، کمپانی‌ها به دنبال راهی دیگر برای متقاعد کردن مصرف کنندگان جهت خرید دستگاه‌های جدید خود هستند. به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش‌های خمیده سامسونگ ایده خوبی باشد. کره‌ای‌ها ماه گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان این گوشی را برای لحظاتی در معرض دید عموم قرار دارند و تصاویر جدیدی از آن منتشر کردند. سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند است که در سه ماه آخر سال چیزی در حدود 20 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و احتمالاً همین موضوع رقیبان چینی را برای به سرقت اسرار این شرکت وسوسه کرده است.

بازرسان این پرونده از پلیس اینترپل برای دستگیری آنها درخواست کمک کرده‌اند. از 11 شخصی که به نقش داشتن در این سرقت محکوم شده‌اند، 3 نفر آنها بازداشت شدند،جاسوسان هواوی همه جا هستن.

Jahandar

چاله، تو نه میدونی میلیارد چیه، نه میدونی ۱۳۰ تا چقدره و متعاقبا نمیدونی و نخواهی دونست ۱۳۰ میلیارد چقدر پوله که هزار بار این کامنت جفنگت رو زیر هر خبر دروغت در مورد دزدی از سامسونگ و هزینه های دروغینش رو در سایتهای مختلف کپی پیست میکنی. بیچاره کل هزینه های تحقیق و توسعۀ کل هولدینگ سامسونگ سال گذشته ۱۴ میلیارد دلار بوده و دو سال پیش ده و نیم میلیارد دلار. اونوقت تو میگی سالهای قبلتر (که هزینه های R&D ساسمونگ از اان بسیار کمتر هم بوده) و در طول شش سال ۱۳۰ میلیارد دلار تنها خرج تحقیق و توسعۀ صفحه نمایشهای تاشو کرده؟؟؟ یعنی سالی ۲۱ میلیارد و هفتصد میلیون دلار فقط خرج تحقیق و توسعۀ اون صفحه نمایش کذایی؟؟؟؟
نادون کل هزینۀ R&D جنگندۀ نسل پنجم پنهانکار آمریکایی F-35 لایتنینگ با اونهمه فناوریهای جدیدش طی ده بیست سال شده ۵۵ میلیارد دلار بعد تو میگی سامسونگ ۱۳۰ میلیارد دلار خرج صفحه نمایش منعطفش کرده؟
واقعا مرزهای بلاهت و بیسوادی رو میلیاردها سال نوری جابجا کردی ……

Arrow

تا کی میخوای این کامنت دروغتو زیر پستا بذاری بچه یخورده خجالت بکش

Amin

جناب جهاندار اینشون از یه سایت این متن رو کپی کرده.
از خودش در نیاورده.
نمی‌دونم اون مبلغ به میلیارده یا میلیون.
ولی لازمه بدونید سالی میانگین ۱۴ میلیارد دلار هزینه‌ی تحقیق و توسعه‌ی صرفا سامسونگ الکترونیکس هست.
و نه سایر شرکت‌های تابعه‌ی گروه سامسونگ.
و سامسونگ دیسپلی از نظر حقوقی شرکتی جدا از سامسونگ الکترونیکس محسوب می‌شه هرچند که هر دو نهایتا متعلق به خانواده‌ی سامسونگ و جناب آقای لی جائه یانگ هستن

chalton

Jahandar
اینجا من هرچی جوابتو میدم پاک میشه
یه سرچ ساده بکنی خبرهاش میاد.

Arrow

خدارو شمر همه امثال شمارو میشناسن کسی به دروغ هاتون اهمیتی نمیده🤣🤣

arshia

این ادبیات شما رو میبینم ناخوداگاه یاد امام جمعه موقت تهران میفتم!
لحنتون خیلی بهم شبیهه:بنجل کثیف تا سال 2019 وجود نخاهد داشت!
یه دیوید دیوید اواوی میذاشتی قشنگ این کامنت حماسی مقاومتیت کامل میشد

ronin

یه سری دوستان میگفتن هووای سقوط میکنه
ولی میبینیم‌ که روند رو به رشدشو حفظ کرده و هنوز خطرناکه برای سامسونگ و اپل

Saeed Mohammadipouya

خدایی این هواوی خطرناک ظاهر شده

Vahid

بیشترین فروش هواوی تو میان رده هاشه
وگرنه بنده تو چند کشور اسیایی و برادرم ک تو اروپا رفته علنن دیدیم
ک اکثرا پرچمدار سام یا اپل

vahid abedi

دوست عزیز رتبه فروش شرکتها در کل بازار اروپا به ترتیب دست سامسونگ و هواوی و اپل هستش.

یعنی هواوی بعد از سامسونگ و بالاتر از اپل دومین برند پر فروش در اروپا هستش.

جامعه اماری یک مرکز خرید که نهایتا از نزدیک شما تونستین ببینین که مرجع و منبع حساب نمیشه.

امار فروش شرکتها در بازارهای جهان به تفکیک موجوده

تو خود سایت ترنجی هم مدتی قبل امار تفکیکی اشاره شده بود.

Shiral

بیشترین فروش این شرکت مربوط به میان رده های بسیار خوب و رقابتی اش هست.وگرنه فروش پرچمداران سامسونگ و اپل باهواوی اصلا قابل قیاس نیست.خصوصا افت قیمت پرچمداران سامسونگ پس از معرفی محصول جدید موج جدیدی از فروش پرچمدار براش به همراه داره اما این موضوع توی هواوی دیده نمیشه متاسفانه

علی شیخ زاده

حالا مشخص میشه گفته های چند وقت پیش مدیر هواوی که گفته بود پایان سال ۲۰۱۹ رتبه اول رو کسب میکنیم(و خیلیا به تمسخر گرفتن) رو هوا نبوده و بر اساس برنامه ریزی ها و آمار حرف زده که البته ممکنه اتفاقات اخیر مانع این اتفاق بشه.

وقتی سال قبل تونسته در چارک چهارم که چارک رویایی اپل هست ۱۷ میلیون بیشتر نسبت به سال ماقبل بفروشه، احتمالا امسال هم این روند رو ادامه میده و اگه فروش سامسونگ کمتر بشه که هیچ، حتی ثابت هم بمونه بازم میتونه به جایگاه اول برسه

لازم به ذکره این حجم پیشرفت و شکوفایی هواوی بدون ورود به بازار ثروتمند و بزرگ امریکا اتفاق افتاده که بنظرم در نوع خودش بی نظیره و اگه بازار امریکا رو در اختیار داشت الان یا خیلی قبل در رتبه اول قرار میگرفت.

Shiral

آمریکا مگه چقدر جمعیت داره؟چند درصد هند یا چین یا کل آسیا؟جمعیت آمریکا جمعیت هدف خوبی برای هواوی نیست چون اونجا به هر حال اپل فروش اول رو داره

علی شیخ زاده

امریکا مگه چقد جمعیت داره؟ بیش از ۳۲۵ میلیون. این حجم جمعیت کمه بنظرت؟
بازار امریکا بازار هدف خوبی نیست؟
از شما بعیده این حرف دوست عزیز شاید اگه این حرفو کسی میزد که حداقل اهل وب گردی نباشه قابل هضم بود.
بازار امریکا یک بازار بزرگ و بسیار ثروتمند و اقتصاد این کشور بزرگترین اقتصاد دنیاست ، مصرف گرایی در این کشور بیداد میکنه اینقدر این بازار پتانسیل سود آوری برای هر صنعتی داره که هر برندی آروزی حضور در این بازار و کسب سهم و سود رو داره
جمعیت کشور هند رو با امریکا مقایسه میکنید و میگید چون هند جمعیت بیشتری داره پس امریکا مهم نیست؟
یک میلیارد جمعیت که اکثرا فقیر هستن و شیائومی با گوشی های حدود ۲۰۰ دلار رتبه اول اون بازار رو داره رو با بازار ۳۰۰ میلیونی مصرف گرای امریکا که اکثرا پرچمدار های گران قیمت اپل و سامسونگ و الجی استفاده میکنن مقایسه میکنید؟
گوشی ۱۰۵۰ یورویی هواوی تو بازار فقیر هند میتونه فروش موفق تری داشته باشه یا بازار بسیار ثروتمند امریکا؟😃
بازار امریکا دست اپله؟ پس سامسونگ با سهم حدود ۳۰ درصد و الجی با سهم حدود ۱۵ درصد اونجا چه میکنن؟😃
اصلا دست اپل هم باشه دیگه برند دیگه ای نباید وارد این بازار بشه؟.
الان بازار چین که دست هواویه چرا اپل در بین چند برند پرفروش این کشور قرار دارع؟😃
من یادمه قبل از روی کار اومدن ترامپ حتی زد تی ای هم حدود ۵ درصد از بازار امریکا رو در اختیار داشت.
این سوال ها رو نپرسیدم که جواب بدید پرسیدم که برید با مطالعه بیشتر به جواب برسید و جای دیگه علمی تر صحبت کنید

Shiral

دوست من منم اهل مطالعه هستم و هم آمریکا رو(قبل ترامپ البته) هم چین رو هم هند رو قبل ترامپ و بعد ترامپ دیدم.بله مصرف گرا هستند .زیادم هستند.منم می‌دونم بازار متعصب آمریکا خیلی وقته رخت برچیده.زمانی آمریکایی فقط شلوار آمریکایی میپوشید اما الان چی…منم جمعیت آمریکا رو می‌دونم و نگفتم بازار دست اپله.سامسونگ هم اونجا داره خدایی می‌کنه.بله منم می‌دونم هر آمریکایی ممکنه چهار تا موبایل داشته باشه اما اگر رفته باشید می‌بینید دسته بزرگی از جمعیت اونها کارگر هستند و یا مهاجر و اهل ولخرجی نیستند.بله بازار آمریکا نه تنها بازار هدف بسیار خوبیه بلکه اعتباری هست برای هر شرکتی.اما این بازار می‌تونه با کمی تبلیغات در اروپای غربی جبران بشه .با کمی فروش بیشتر در حتی بازاری مثل خاورمیانه راحت قابل جبرانه.شما اگر اروپا رفته باشید دیدید میزان فراری و لامبورگینی که در امارات و قطر و…وجود داره بیشتر از اروپا هست.به تمام این مسایل واقفم اما این بازار با پنج درصد تسخیر دیگر بازار های توانمند حتی جمعیت هدف پولدار ایران خودمون قابل جبرانه

vahid abedi

دوست عزیز جمعیت امریکا درسته به اندازه چین یا هند نیست اما به علت قدرت خرید بالا و فروش بالای پرچمداران در قیاس با بازارهای دیگر بازاری پر سود و مهم هستش.

m.b

shiral عزیز
هی منتظر بودم که دوستان خدمت شما این موضوع رو بگن اما چون نگفتن من میگم…
بزرگترین بازار های فروش گوشی در جهان:
1.آمریکا
2.هند
3.چین
آمار رسمی هست…
ضمنا بزرگی یک بازار با بزرگی جمعیت یک کشور سنجیده نمیشه…
میزان فروش و سوددهی ملاک هست…

Shiral

ممنون از راهنمایی های همه دوستان عزیز.بله درسته شاید ملاک من دید تجربی بوده اما عدد و رقم و آمار رسمی کاملا منطقی است.🙏🙏

Faraz

بابا چین اندازه کل دنیا جمعیت داره اگه تو چین فقط ازش بخرن براش کافیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)