حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فناوری ژست حرکتی بدون لمس ال جی جی ۸ توسط این شرکت شرح داده شد

نوشته

5 سال قبل | 2 دیدگاه | ال‌جی

ال جی مانور زیادی روی ژست های غیر لمسی گوشی جی 8 تینکیو داده و حالا با انتشار جزئیات بیشتر از حسگر عمق سنج این تلفن هوشمند، نحوه عملکرد ژست های مورد اشاره را بیشتر تشریح کرده است. فناوری ژست حرکتی بدون لمس ال جی جی ۸ توسط این شرکت شرح داده شد و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

تاریخ کنفرانس ال جی MWC 2019 مشخص شد: ۵ اسفند و آینده ارتباط بدون لمس

سنسور ToF یا حسگر عمق سنج با تابش نور فروسرخ و محاسبه زمان بازگشت آن از سطح اجسام، فواصل را محاسبه کرده و از این طریق محیط پیرامون خود را مشاهده می کند. به ادعای ال جی، حسگر عمق سنج گوشی جی 8 تینکیو که توسط تیم Innotek این شرکت ساخته شده، نسبت به فناوری موجود در محصولات رقبا از برد بیشتری برخوردار بوده و انرژی کمتری نیز مصرف می کند.

ال جی تایید کرد که ال جی جی ۸ با دوربین ToF سلفی برای تشخیص چهره ۳ بعدی ارایه می شود

در مقام مقایسه، تکنولوژی ال جی با فناوری TrueDepth Face ID اپل تفاوت اساسی دارد؛ محصول شرکت ساکن کوپرتینو با تابش هزاران پرتو لیزر نقطه ای به سطح اجسام، اختلال ایجاد شده در انتشار را محاسبه کرده و عمق را تخمین می زند؛ اما حسگر عمق سنج ال جی مانند یک رادار عمل کرده و از فناوری مشابهی با آنچه مایکروسافت در سنسور کینکت استفاده کرده بود، بهره می برد.

تکنولوژی مورد بحث در زمینه تشخیص چهره، تشخیص حرکات و واقعیت افزوده کاربرد داشته و نسبت به فناوری رقیب، دقت بیشتری نیز دارد. به گفته ال جی، حسگر عمق سنج جی ۸ تینکیو به کاربر اجازه می دهد در سرمای شدید، بدون نیاز به بیرون آوردن دست از دستکش، از گوشی خود استفاده کرده و شعار «خداحافظ لمس» کمپین تبلیغاتی ال جی را به واقعیت تبدیل کند.

گفتنی است کمپانی کره ای علاوه بر استفاده از قطعه مورد بحث در تلفن هوشمند، علاقه مند به استفاده از آن در سایر ابزارها نیز بوده و با توجه به افت سهم خود از بازار موبایل، تصمیم دارد مانند سامسونگ و سونی به عنوان یک تأمین‌کننده سخت افزار وارد میدان رقابت شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید ژست حرکتی بدون لمس ال جی همان نوآوری است که بازار نیاز دارد و کاربر منتظر آن است؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

عالیه
باید عملکردشو ببینیم . منتظر رونمایی رسمی هستیم

Soheil Rezayi

به لحاظ ظاهری فرق زیادی نداره با G7
اما به لحاظ نوآوری کلی جلوتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)