حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدال طلا المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بازیافتی از دستگاه های الکترونیکی خواهد بود

نوشته

5 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار

در شوخی‌های عوام، ژاپنی ها را به تولید برق از هر چیزی می‌شناسند و این نگاه چشک بادامی‌ها به اهمیت بازیافت را نشان‌ می دهد. این بار اما بازیافت در بعد دیگری از نوع خود در رفتار آن ها دیده می شود. مدال طلا المپیک ۲۰۲۰ ژاپن بازیافتی از دستگاه های الکترونیکی خواهد بود و در ادامه با درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

بازی‌های المپیک یکی از بزرگترین رویدادهای ورزشی است که هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و این بار نوبت به کشور ژاپن و شهر توکیو رسیده است تا در سال 2020 میزبان این رقابت ورزشی بزرگ باشد. اما گویا قرار است در این رویداد بزرگ و در سکوی قهرمانی به بهترین قهرمانان ورزشی، مدال‌های ساخته شده از زباله‌های الکترونیکی بازیافتی اعطا شود. 100 درصد همه‌ی مدال‌های المپیک و پارالمپیک توکیو از گوشی‌های بازیافتی، لپتاپ‌ها، دوربین‌های دیجیتالی و دیگر اقلام الکترونیکی بدون استفاده، ساخته خواهند شد.

کمیته بازی‌های المپیک توکیو پروژه‌ی مدال را در آوریل 2017 آغاز کرد که در نوع خود اولین باری است که مردم و همچنین صنایع و کسب‌وکارها در چنین پروژه‌ای با یکدیگر مشارکت می‌کنند.

این پروژه یک گام جلوتر از تلاش کمیته بازی‌های المیپک ریو 2016 بود که می‌خواست 30 درصد از مدال‌های نقره و برنز خود را از موارد بازیافتی بسازد. مقامات کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پیشرفت پروژه را خوب ارزیابی کرده و انتظار دارند که تا پایان ماه مارس 2019 تعداد دستگاه‌های الکترونیکی بلااستفاده لازم را جمع‌آوری کنند. مقامات سازماندهی بازی‌های المپیک در بیانیه‌ای اعلام کردند:

به لطف استقبال پرشور شهروندان و شرکت‌ها از زمان آغاز این پروژه در آوریل 2017، ما توانسته‌ایم مقدار مواد مورد نیاز برای مدال‌های بازی‌های المپیک 2020 توکیو را تامین کنیم. و بنابراین، جمع‌آوری دستگاه‌های الکترونیکی در یکشنبه،31 ماه مارس 2019 به پایان می‌رسد. ما می‌خواهیم صمیمانه از همه کسانی که به این پروژه کمک کردند تشکر کنیم و از پشتیبانی مداوم همه‌ی شما قدردانی به عمل آوریم.

این کمیته اذعان داشت که مقامات شهرداری ژاپن حدود 47488 تن زباله الکترونیکی جمع‌آوری کرده‌اند. از مجموع این زباله‌ها، تقریبا 5.07 میلیون موبایل کارکرده توسط شرکت NTT DOCOMO از مغازه‌های سراسر کشور جمع‌آوری شد. مقدار موردنظر برای مدال‌های بزنر با مواد جمع‌آوری شده در ژوئن 2018 به حد نصاب رسید. برای مدال‌های طلا و نقره، 93.7 درصد از 30.3 کیلوگرم و 85.4 درصد از 4.100 کیلوگرم مواد بازیابی در اکتبر 2018 جمع‌آوری شد. مقامات از جمع‌آوری 100 درصدی مواد بازیافتی برای مدال‌های طلا و نقره تا پایان ماه مارس اطمینان دارند. وقتی که پروژه جمع‌آوری زباله‌های الکترونیکی به پایان برسد این زباله‌های الکترونیکی دسته‌بندی و جدا خواهند شد. پس از اینکه عناصر طلا، نقره و برنز با دستگاه‌های ذوب استخراج گردید، مدال‌ها ساخته خواهد شد. طبق گزارشات حدود 5000 مدال‌ برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 ساخته خواهد شد. علاقه‌مندان به ورزش می‌توانند تابستان 98، طراحی‌های مدا‌ل‌های المپیک و پارالمپیک 2020 را مشاهده کنند. پس باید تا آن زمان منتظر ماند.

نظر شما درباره این اتفاق بزرگ و مهم چیست؟ واقعا باید اهمیت بازیافت زباله‌ها را برجسته کرد و که تصمیمی بهتر از چنین اتفاقی در چنین رویداد جهانی‌ای؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
CAPCOM

ژاپن کشوریست که باید الگوی همه کشورها باشد

Soheil Rezayi

👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻👏👏👏👏👏👏🏼👏🏼👏🏼

atoranji

کشوری که حاکمانش به جای مردم فریبی سانسور، ریاکاری، اختلاس، مرگ بر این و آن گفتن و به فکر محو کردن دیگر ملتها در فکر ساخت و آبادانی کشورشان هستند بایدم پیشرفت کنند.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)