حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی می ۹ (Mi 9) با دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی لو رفت

نوشته

5 سال قبل | 22 دیدگاه | شایعات، شیائومی

حدودا تا یک هفته دیگر پرچمدار بعدی شیائومی یعنی گوشی شیائومی می ۹ (Xiaomi Mi 9) معرفی خواهد شد و حالا ما تعدادی تصاویر جدید به همراه مشخصات این گوشی را دریافت کرده‌ایم که اطلاعات جذابی از آن را به ما نشان می‌دهد. شیائومی می ۹ (Mi 9) با دوربین سه گانه ۴۸ مگاپیکسلی لو رفته و در ادامه با هم آن را خواهیم دید، با ترنجی همراه باشید.

شیائومی می ۹

شیائومی می ۹

درست یک هفته قبل از رونمایی گوشی پرچمدار شیائومی عکس‌های باکیفیت جدیدی از آن منتشر شده است که تقریبا تمام جنبه‌های طراحی پرچمدار بعدی این برند چینی را نشان می‌دهد. همانطور که در زیر می‌بینید شیائومی تصمیم به استفاده از ناچ قطره‌ای گرفته و حاشیه‌های پایین نمایشگر نیز نسبت به می ۸ کاهش یافته است؛ البته گویا حاشیه های دو طرف نمایشگر تقریبا دست نخورده و به همان میزان قبلی باقی مانده است.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از منبع شیائومی می 9 دارای یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع پنل‌های امولد خواهد بود که لایه محافظتی گوریلا گلس ۵ بر روی آن کشیده شده است. بر روی پنل پشتی شیائومی می ۹ از یک سیستم دوربین سه گانه بهره می‌برد که به شکل عمودی در گوشه بالای سمت چپ قرار گرفتند و فلش ال ای دی نیز در زیر آنها دیده می‌شود. گویا دوربین اصلی قرار است یک سنسور فوق‌العاده قدرتمند ۴۸ مدا پیکسلی داشته باشد که یک دوربین دوم ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین سه بعدی ToF نیز آن را همراهی می‌کنند.

شیائومی می ۹

شیائومی می ۹

در این تصاویر مدل‌های مشکی و آبی می 9 شیائومی نمایش داده شده است که به نظر می‌رسد مدل آبی‌رنگ حالت آینه‌ا‌ی بیشتری دارد و از آنجایی که سنسور اثر انگشت بر روی پنل پشتی آنها دیده نمی‌شود، احتمالا شاهد اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خواهیم بود. متاسفانه تصاویری که از پنل جلویی گرفته شده‌اند، کمی بدون کیفیت و سانسور شده هستند و ما نمی‌توانیم آیکون اثر انگشت را بر روی صفحه قفل ببینیم.

 

دکمه‌های تغییر ولوم صدا و دکمه پاور بر روی لبه سمت راست قرار گرفته‌اند و البته یک دکمه جدید نیز بر روی لبه سمت چپ دیده می‌شود که احتمالا مشابه پرچمداران اخیر سامسونگ، این دکمه برای فراخوانی دستیار صوتی هوشمند اختصاصی شیائومی به کار خواهد رفت.

مشخصات سخت افزاری شیائومی می ۹

دستیار هوشمند شیائومی به نام XiaoAI از چندین زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و حالا مشخص نیست که آیا می ۹ نیز به این دستگاه مجهز می‌شود یا همچنان شاهد حضور گوگل اسیستنت در آن خواهیم بود. البته جالب می‌شود اگر این دکمه فیزیکی جدید قابل برنامه‌ریزی باشد و کاربر بتواند عملکردهای مختلفی برای آن تعبیه کرده و یا آن را به طور کامل غیر فعال کند.

از دیگر مشخصات شیائومی Mi 9 می‌توان به پردازنده فوق‌العاده قدرتمند اسنپدراگون ۸۵۵ که بهترین چیپست موبایل حال حاضر جهان محسوب می‌شود در کنار یک باتری ۳۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۲۰ واتی، چیپست ان اف سی، پورت یو اس بی تایپ سی و احتمالا ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت ظرفیت داخلی اشاره کرد؛ این دیوایس از رابط کاربری MIUI 10 انحصاری شیائومی برخوردار خواهد بود.

تاریخ عرضه گوشی Mi 9 شیائومی

کمپانی سازنده اعلام کرده است که پرچمدار ۲۰۱۹ برند چینی در روز بیستم فوریه (یکم اسفند) رونمایی خواهد شد (دقیقا همان روزی که پرچمداران سامسونگ معرفی می‌شوند) و البته کمی پس از آن یک توییت جدید نیز منتشر شده که نشان می‌دهد شیائومی قصد دارد محصول جدیدی را چهار روز بعد یعنی ۲۴ فوریه در نمایشگاه MWC 2019 در بارسلون اسپانیا رونمایی کند.

از روی تصویر این توییت نمی‌توان مورد خاصی را نتیجه‌گیری کرد اما با توجه به اینکه سرعت بالا، تمرکز اصلی این تبلیغ جدید است، احتمال دارد که یک نسخه 5G از گوشی می میکس ۳ را شاهد باشید. همچنین با توجه به متن توییت، بیش از یک محصول در این رویداد معرفی خواهد شد و ما حتی ممکن است شاهد عرضه نسخه‌های جهانی شیائومی می ۹ و یا می ۸ اکسپلورر ادیشن باشیم.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید می ۹ نزدیک است؟

اشتراک در
اطلاع از
22 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Shiral

اگر قیمتش همون حدود پانصد دلار باشه و زمان ارایه گوشی به بازار قبل از عید باشه خیلی عالی میشه .عملا رقیب هواوی p20 pro میشه…یکی از اقتصادی ترین کارهای بازار …

m.b

قیمت پایه‌ش زیر 450 دلار هست…
فکر میکنم 436 دلار یه جا خونده بودم…
ولی مطمئنم که زیر 450 دلار هست…

Shiral

اگر این قیمت باشه که بی رقیبه.ختی وان پلاس هم نمیتونه براش تهدیدی باشه.برندهای دیگه که اصلا.قطعا با کیفیت ترین یا زیباترین یا کامل ترین نیست اما اقتصادی ترین خواهد بود.امیدورام تا قبل از عید به بازار ایران برسه و به بعد از عید موکول نشه.

m.b

طول میکشه تا بیاد خب…
تازه نسخه گلوبال بعد از نسخه چین منتشر میشه و خب یعنی اگر نسخه گلوبال رو مد نظر قرار بدیم، قطعاً بعد از عید میرسه ایران…

m.b

آقای ع ط ا ی ی شارژ سریعش احتمال زیاد 27 واتی (طبق چیزی که تو تاییدیه این گوشی نوشته شده بود) (یا 32 واتی) هست …
نوشتید 20 وات…
راجب دوربین ها هم، بجای دوربین tof لنز فوق عریض گذاشتن…
دوربین ها به ترتیب از بالا به پایین:
سنجش عمق
48 مگاپیکسلی
و فوق عریض
هستند…

نیما عرفانی

سلام
همونطور که گفته بودم می ۹ زودتر از می ۸ معرفی میشه و رقیب جدی گلکسی إس ۱۰ هستش. حتی گفته شده چند ساعت قبل از کنفرانس سامسونگ شیائومی میخواد سری می ۹ رو معرفی کنه یعنی مستقیماً مشخصه که شیائومی از می ۹ مطمئنه.
البته نسخه ی گلوبالش چندروز بعد در نمایشگاه MWC معرفی میشه و در عین حال پیش بینی میشه که نسخه ی بهبود یافته ی می میکس ۳ هم در نمایشگاه معرفی بشه( با پشتیبانی از 5G و پردازنده ی اسنپدراگون ۸۵۵) .

m.b

بله…
زود تر معرفی کرد…
آخه فکر میکنم که کوالکام هم زود تر امسال معرفی کرد پردازندش رو…
راجب معرفی mi 9 هم درسته؛ شیائومی چند ساعت زود تر معرفی میکنه…
با بدنه پشتی هولوگرافیک و اسکنر انگشت داخل صفحه و دوربین قوی‌ای که داره، امسال میتونه یکی از بهترین ها باشه…
نمونه عکسش رو فرستادم تو نظر قبلیم…
به نظر عالی عمل کرده…

نیما عرفانی

لینکی که فرستادی دیدم ، واقعاً اگه عکسش برای می ۹ باشه فوق العادست ، جزئیات و کیفیت بسیار بالایی داره و دقت رنگشم بالاست. راستی دیشب آل دیجیتال می میکس ۳ نسخه ۱۲۸ گیگ مشکی سرامیکی رو موجود کرد، قیمت ۶.۴۵۰ ، به نظرت مناسبه؟ سفارش بدم؟

m.b

والا الان از سایت xda اومدم ترنجی نیما جان…
یه رنگ از mi 9 نشون داد که اصلاً دیگه دیدم، دست و پام شل شد…
مثل اینکه mi 9 قراره تو رنگ بدنه فوق‌العاده ظاهر بشه…
https://www.xda-developers.com/xiaomi-mi-9-leaked-images/
والا تا الان تو 5 تا رنگ کاملا جذاب دیده شده (تازه این ها جدای نسخه شفاف هست)…
نمونه عکسی که برات فرستادم هم از gsmarena برداشتم که معتبره…
والا قیمت mi 9 از mix 3 بعد یکی دو ماه کمتر هم میشه…
نمیدونم اصلاً باید چی بگم…
مجذوب طراحی هولوگرافیک mi 9 شدم…
اما راجب اون سایتی که فرستادی قیمتاش خوب بود…
بهترین قیمت برای mix 3 رجیستر شده الان 6100-6200 هست…
ولی این سایت هم خوب بود قیمتش…

m.b

https://www.baneh.com/xiaomi-mi-mix-3-128gb-dual-sim-mobile-phone
برات فروشگاه بانه رو فرستاده بودم که…
پرسیدی که گلوبال هستش یا نه؟
اگر اطمینان نداری به پرداخت اینترنتی، میتونی درب منزل پرداخت کنی…
نماد اعتماد دو ستاره هم داشت…
فقط لازمه که یه زنگ بزنی و هم بپرسی که گلوبال هست یا نه و اینکه قیمت روزش چند هست…
راستی آدرس هم داده بودم بهت تو تهران نیما جان…
رفتی سر زدی؟

نیما عرفانی

ممنون مصطفی جان بابت اطلاعاتی که به اشتراک میزاری🙂.
آره عکسای می ۹ رو داخل xda هم دیدم ، واقعاً رنگاش جذابه و طراحی پشتش منو یادِ پی ۲۰ پرو هواوی میندازه ، حتی اشتیاقی که برای می ۹ دارم به اندازه ی همون پی ۲۰ پرو هستش ولی به شخصه جذابیت می میکس ۳ برام بیشتر از می ۹ هست یعنی کلاً با سری می میکس بیشتر حال میکنم نمی‌دونم چرا😄.
درمورد نسخه ی شفاف هم فکر کنم می ۹ اکسپلورر باشه، به نظرم سری می۹ در ۴ نسخه عرضه بشه( می ۹ لایت یا می ۹ ای، می ۹ ، می ۹ پرو و می ۹ اکسپلورر) .
آره فروشگاه بانه رو چندشب پیش که فرستادی لینکشو دیدم اونم خوب بود، بازم ممنون از لطفت❤.
نه والا جدیداً تهران نرفتم شاید همین هفته که داره میاد برم یه سر بزنم ولی به احتمال زیاد می میکس ۳ میخرم ، توکل به خدا .

m.b

ممنون از لطفت نیما جان…
آره همیشه سری میکس، از نظر طراحی یه پله جلوتر هست…
میگم یه سر اگه تهران هم اون آدرس هایی که دادم بری بد نیست…
به هر حال خرید حضوری راحت تر و بی دردسر تر از خرید اینترنتیه…
ولی اگر برات دوربین و باتری مهمه، احتمال زیاد mi 9 در هر دو بهتر خواهد بود…
والا حدودا 5 روز دیگه معرفی میشه دیگه…
میتونی صبر کنی که مشخصات کاملش بیاد و بعد با اطمینان کامل بری سراغ خریدت…
یه نکته هم که خودم کشف کردم بگم…😅
دیشب داشتم تو لیست سنسور های سونی تو ویکی پدیا که چند وقت پیش imx 666 رو بهش اضافه کرده بودن چرخ میزدم که به نکته های جالبی برخوردم…
چند وقت پیش که اون خبر اومده بود، تو لیست imx 586 که میگن سنسور mi 9 هست، اسم mi 9 هم بود ولی دیشب که دیدم پاکش کردن انگار…
الان از شیائومی فقط note 7 pro هست تو اون لیست…
نکته جالب اینه که سنسور imx 666 هم کلاً پاک کردن…
و نکته از همه جالب تر اینکه نسبت عکس Mi9 که همین دیروز منتشر شد، با نسبت عکس سنسور imx 666 و imx 607 کاملا مطابقه…
برام خیلی عجیبه که چرا تو لیست گوشی های دارای imx 586 شیائومی mi 9 رو حذف کردن…
شاید قراره حرکت دیگری ببینیم…
اطلاعات بقیه مشخصات mi 9 هم هنوز لو نرفته…
به نظرم 5 روز صبر برای اینکه خیالت از خریدت راحت باشه بهتره…
در هر صورت هر گوشی که میخری، پیشاپیش مبارک نیما جان…💛

نیما عرفانی

آره باید یه سر باز برم تهران سر بزنم ببینم چی میشه ، قطعاً می ۹ برتری هایی الخصوص در دوربین و باطری و شارژ سریع تر و پردازنده قوی تر نسبت به می میکس ۳ داره اما تا قبل از عید باید گوشی بگیرم چون به شدت نیازمه، میخوام بعد از ۴ سال گوشی جدید بخرم اگه خدا بخواد، گوشی های جدیدی که هفته دیگه معرفی میشه فکر کنم بعد از عید بیاد بازار به جز گلکسی إس ۱۰ که شاید ۲ هفته آخر اسفند وارد بازار بشه. من کلی وقت گذاشتم و می میکس ۳ رو با بقیه پرچمدارایی که الان داخل بازار هست مقایسه کردم ، می میکس ۳ با قابلیت ها و طراحی که داره به نظرم بهترین انتخابه به نسبتِ قیمتش. البته خداروشکر محدودیت مالی تا ۱۱ تومن ندارم ولی درحال حاظر می میکس ۳ بیشترین احتمال خرید رو داره. فعلاً رو این ۳ گزینه موندم( میت ۲۰ پرو ، نوت ۹ و میکس ۳) . بدنه سرامیکی و طراحی اسلایدی و شارژ بیسیم داخل جعبه خیلی نظرمو جلب کرده.
درمورد سنسورهایی که گفتی ، آره imx 586 رو می ۹ قرار میگیره و imx 607 اختصاصی رو پی ۳۰ پرو و imx 666 فکر کنم اختصاصاً برای پرچمدارای سونی باشه.
تشکر فراوان از محبت شما دوست خوبِ من😊❤
در پناه خدا شاد و سلامت باشی

m.b

نمونه تصاویر دوربین 48 مگاپیکسلی این گوشی هم تو gsmarena گذاشته که واقعاً فوق‌العاده به نظر میرسه…
تازه اون رنگی که دست اون کارمند شیائومی، چند هفته پیش لو رفته بود با این رنگ آبی که الان دیدم فرق میکنه…
mi 9 تا همینجا با سه تا رنگ جذاب دیده شده…
لینک یکی از نمونه تصاویر دوربینش رو گذاشتم که واقعاً زیبا گرفته…
شرمنده که حجم عکسش 13 مگابایته…
comment image

Sadeghh

با سابقه ای که از شیاعومی سراغ دارم حتما گوشی خوبی خواهد بود

Milad7

اگر بخوام گوشی چینی بخرم انتخابم شیائومی هست 🙂

Sajad_k

چقدر گرد زشت و تکراری

m.b

گرد؟
منظورتون چی هست؟
به نظرتون کدوم قسمت طراحیش بده مگه؟
والا پشت گوشی که هولوگرافیک طراحی شده…
جلوی گوشی هم که ناچ قطره ای هست و طراحی بروزیه…
به نظرتون کجا کم کاری کرده؟

Sajad_k

صد تا مثل همینو سال قبل طراحی کرده…یه تغییر کوچولو لازم نیس؟؟

m.b

آها منظورت این بود سجاد جان…
والا این دومین گوشی جهانی شیائومی با ناچ قطره ای هستا…
تازه redmi note 7 مال زیربرند شیائومی محسوب میشه و نه شیائومی…
طراحی هولوگرافیک پشتش رو در کمتر برندی میشه دید…
تازه اگر هم ناچ قطره‌ای بد باشه، دیگه چاره بهتری فعلا نیست…
سوراخ نمایشگر زیبایی رو میگیره و گوشی اسلایدی هم که mi mix 3 هست…
پس تنها انتخاب شیائومی ناچ قطره‌ای بوده (یا دوربین popup که احتمال خرابیش بالاست)…
بجاش پشت گوشی رو تا اونجایی که من دیدم در پنج رنگ جذاب طراحی کرده…
http://uupload.ir/files/u4ui_mi-9-illusion-purple-c.jpg
این رنگی که برات فرستادم رو ببین…
پاشش رنگی که مثل رنگین کمان صورت گرفته، واقعاً در زوایای مختلف ایجاد میشه ها…
بهش میگن هولوگرافیک http://nobelusuniversity.com/wp-content/uploads/2017/06/holographic-film.jpg
برات یه نمونه عکس هم فرستادم…

Sajad_k

ببین این یه سلیقه شخصیه…میزان گردی کنج نمایشگر در این مدل به نظر من زیاده و حتی در ضلع بالای نمایشگر من یه قوس کلی کوچیک میبینم.
برای من پرچمدارایی که زیادی گردالی باشن اصلا پسندیده نیستن. پرچمدار باید طراحی با وقار داشته باشه نه یه چیز کاملا تکراری
الان دیگه تغییرات زیادی نمیشه داد ولی همون تغییرات کوچیک هم غنیمتیه که من دسکاری رنگ پشت گوشی رو تغییرات عمده نمیدونم.

علی شیخ زاده

با قیمت عالی میتونه کار رو برای بقیه برند ها سخت کنه👌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)