حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی تاشو شیائومی با دو لولا را در رندرهای جدید ببینید

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | شیائومی، کانسپت

شیائومی یکی از اولین کمپانی‌هایی بود که وارد حوزه ساخت گوشی های موبایل قابل انعطاف شد و حالا به تازگی این برند چینی بیانیه رسمی درباره گوشی تاشوی خود را منتشر کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا آن را مرور کنیم و گوشی تاشو شیائومی با دو لولا را در رندرهای جدید ببینیم.

اولین ویدیوهایی که از یک گوشی قابل انعطاف واقعی در جهان بیرون منتشر شده مربوط به شیائومی بودند و موسس این کمپانی چینی خودش با حضور در یکی از ویدیوها رسما محصول آینده‌نگرانه‌ی کمپانی تحت مدیریتش را نشان داد. حالا به تازگی شیائومی یک بیانیه رسمی درباره این محصول را برای وب‌سایت LetsGoDigital ارسال کرده است که در آن درباره گوشی قابلیت انعطاف شیائومی و چالش‌های مراحل تولید و توسعه آن توضیح می‌دهد. در این بیانیه نحوه غلبه بر چالش‌هایی که در رابطه با نمایشگر قابل انعطاف و مکانیزم خم شدن آن در کنار واکنش رابط کاربری MIUI نسبت به شکل‌های مختلفی که گوشی تا می‌شود، توضیح داده شده است.

همچنین گفته شده که نمایشگر گوشی تاشو شیائومی در یک همکاری مشترک با یکی از تامین‌کنندگان در حال تولید است. ترجمه این بیانیه را در زیر بخوانید:

بیانیه رسمی تیم روابط عمومی تشکیلات جهانی شیائومی: گوشی قابل انعطاف دوگانه جدیدترین نوآوری شیائومی محسوب می‌شود. یکی از کلیدی‌ترین قطعات این تلفن هوشمند، نمایشگر تاشو آن است که به طور مشترک توسط شیائومی و زنجیره تامین قطعات آن تولید می‌شود. جدا از نمایشگر، طراحی این گوشی، مکانیسم تا شدن آن و سازگاری رابط کاربری MIUI نیز همگی توسط ما توسعه یافته است. شیائومی اولین کمپانی در جهان است که یک گوشی هوشمند تاشوی دارای مکانیزم اهرمی دوگانه را معرفی می‌کند و تمام چالش‌های فنی ایجاد شده در هر سه حالت فرم فاکتور آن شامل «حالت تا شده از دو طرف»، «حالت تا شدن تکی» و «حالت تبلت» را دارد.

در جهت یافتن بهترین راه حل شیائومی تحقیقات گسترده‌ای را انجام داده است تا بتواند یک مکانیزم تاشونده قدرتمند را ارائه دهد. هر نوآوری نتیجه ترکیب و همکاری واحدهای تحقیق و توسعه از سوی شرکای زنجیره تامین قطعات و سازنده دیوایس محسوب می‌شود. این اشتباه است که تصور کنید یک نمایشگر تاشو می‌تواند به راحتی به یک گوشی هوشمند قابل انعطاف تبدیل شود بدون آن که مرزهای چشمگیری در این فناوری جابه‌جا شود. هرکدام از بخش‌های مختلف زنجیره‌ی این صنعت سهم خود را انجام داده است. شیائومی باور دارد که چنین محصولات خلاقانه‌ و تجربه کاربری عالی، تنها با همکاری بدون نقص و مشارکت تمام طرفین امکان‌پذیر است.

شیائومی دوال فلکس (Xiaomi Dual Flex)

علاوه بر انتشار این بیانیه‌ی رسمی، وب‌سایت LetsGoDigital رندرهای سه بعدی بسیار جذابی را از گوشی تاشو شیائومی منتشر کرده است. این تصاویر با استفاده از اطلاعات افشا شده قبلی طراحی شده‌اند و البته رابط کاربری آنها احتمالا چیزی نخواهد بود که ما در محصول نهایی مشاهده خواهیم کرد. شیائومی دو نام مختلف را برای مدل آزمایشی گوشی هوشمند تاشوی خود در نظر گرفته است: مدل Xiaomi Dual Flex و مدل Xiaomi MIX Flex و البته هنوز مشخص نیست که این برند کدام را در انتها انتخاب خواهد کرد.

موبایل منعطف شیائومی با دو لولا بار دیگر دیده شد

همانطور که در بیانیه نیز اشاره کردیم این گوشی تاشوی هوشمند شیائومی از دو طرف به سمت داخل خم می‌شود و با بستن آنها به سمت مخالف می‌توان حالت‌های مختلفی را برای کاربرد این اسمارت فون در نظر گرفت. زمانی که لبه‌ها را به سمت داخل تا می‌کنید، به نوعی گوشی بسته می‌شود و زمانی که آن را به سمت پشت نمایشگر می‌چرخانید، می‌توانید از صفحه لمسی در حالت معمولی آن استفاده کنید. اما زمانی که تمام لبه‌ها را در راستای هم باز می‌کنید، گوشی به یک تبلت تبدیل می‌شود و می‌توانید از نمایشگر بدون حاشیه‌ی آن برای مرور اینترنت، تماشای ویدیو و استفاده از اپلیکیشن‌ها در فضای بزرگتر استفاده کنید.

البته در این رندرها محل قرارگیری دوربین‌های سلفی و دوربین پشتی مشخص نیست و احتمالا هنوز اطلاعات چندانی از کمپانی سازنده درباره نحوه‌ی به‌کارگیری سیستم تصویربرداری به دست نیامده است. همانطور که مشاهده می‌کنید بر روی پنل وسطی نمایشگر و در لبه زیرین آن، پورت یو اس بی تایپ سی دیده می‌شود و احتمالا بلندگوی تماس در بالای همین قسمت و به شکل متقارن قرار خواهد گرفت.

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

اولین گوشی منعطف که به صورت تجاری هم به فروش میرسه سامسونگ هست،در ضمن برندهای چینی با این کاری که کردن دیگه هیچ ارزشی ندارن و من یکی واقعا دیگه باهاشون حال نمیکنم.

به سرقت رفتن تکنولوژی نمایشگر تاشوی سامسونگ و فروش آن به هواوی و BOE
دادستانی کره‌جنوبی اعلام کرده است که جدیدترین تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های تاشوی سامسونگ به سرقت رفته و به دو کمپانی چینی هواوی و BOE فروخته شده است. دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دادسرای شهر سوون در روز پنجشنبه یازده نفر را در اتهام سرقت اسرار فنی سامسونگ متهم کرده است.
دادستانی کره ادعا می‌کند که یکی از شرکت‌های تأمین کننده سامسونگ اطلاعات این کمپانی در رابطه با “لایه‌های سه بعدی پنل‌های انعطاف پذیر OLED” را به سرقت برده است. به گفته دادستان این شرکت پس از بدست آوردن این اطلاعات آنها را به مبلغ چهارده میلیون دلار به شرکت‌های چینی هواوی و BOE فروخته است.
سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه شرکت بزرگتر به حساب می‌آید در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد که از نتیجه تحقیقات دادستانی شگفت‌زده و وحشت‌زده شده‌اند. گوشی‌های با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر که سال آینده در رابطه با آنها بیشتر خواهیم شنید، به یکی از چالش‌های جدید سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و طبق اعلام دادگاه کره‌ای، سامسونگ به مدت 6 سال و بیش از 150 میلیارد وون (130 میلیارد دلار) در زمینه توسعه و تولید صفحه نمایش‌های تاشو زمان و هزینه صرف کرده است.

با کاهش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند بالارده در بازارهای کلیدی، کمپانی‌ها به دنبال راهی دیگر برای متقاعد کردن مصرف کنندگان جهت خرید دستگاه‌های جدید خود هستند. به نظر می‌رسد که صفحه‌نمایش‌های خمیده سامسونگ ایده خوبی باشد. کره‌ای‌ها ماه گذشته در کنفرانس توسعه دهندگان این گوشی را برای لحظاتی در معرض دید عموم قرار دارند و تصاویر جدیدی از آن منتشر کردند. سامسونگ بزرگترین تولید کننده گوشی هوشمند است که در سه ماه آخر سال چیزی در حدود 20 درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است و احتمالاً همین موضوع رقیبان چینی را برای به سرقت اسرار این شرکت وسوسه کرده است.

بازرسان این پرونده از پلیس اینترپل برای دستگیری آنها درخواست کمک کرده‌اند. از 11 شخصی که به نقش داشتن در این سرقت محکوم شده‌اند، 3 نفر آنها بازداشت شدند.

m.b

چالتون واقعاً آدم باید ممارست رو از تو یاد بگیره…
یه سال تمام هستش که زیر هر پست برند های چینی تو زومیت و ترنجی، این پیام رو کپی میکنی و میفرستی…
به خدا اون دادستانی ول کنه تو ول نمیکنی… 😂😅👏
دمت گرم که همیشه اولین نفر هم این پیام رو میفرستی… 😂

chalton

ده سال دیگه هم این پست رو بزارم بازم تازگی داره و تکراری نمیشه چون این دزدی یه دزدی کمی نیست و یکی از بزرگترین سرقت های دنیای تکنولوژی هست که هزینه زیادی رو سامسونگ انحام داده بود،
تو 6 سال 130 میلیارد دلاری هزینه تحقیق و توسعه صفحه‌نمایش‌های منعطف کرده بود، پس چینی ها مثل غده سرطانی تو دنیای تکنولوژی رخنه کردن که دنیای تکنولوژی رو به گند کشیدن.

Sadeghh

چقد این خوبه لعنتی…
به شخصه دید خوبی نسبت به گوشی های منعطف نداشتم تا این که این رندر های شیاعومی رو دیدم. فوق العاده خوب و کاربردیه طراحیش

شیاعومی واقعا یکی از خلاق ترین برند ها و شرکت ها تو زمینه گوشی هست

ronin

این طرح واسم از بقیه طرح برندای دیگه جذاب تره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)