حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل در برابر روسیه تسلیم شد

نوشته

5 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل

به دنبال درخواست ها و هشدارهای جدی روسیه به اپل برای ذخیره سازی داده های شخصی کاربران خدمات این شرکت بر روی سرورهایی در خاک این کشور، اپل با آن موافقت کرد. اپل در برابر روسیه تسلیم شده و در ادامه با هم درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد، با ترنجی همراه باشید.

پیش از این بارها کشورهایی مانند چین و روسیه از شرکت های فناوری غربی مانند فیس بوک، اپل، گوگل و غیره خواسته بودند تا داده های شهروندان را به خارج از این کشور منتقل نکرده و آنها را بر روی سرورهای روسی ذخیره کنند. اما شرکت های آمریکایی مذکور در برابر این درخواست مقاومت می کردند.

تشدید تنش های سیاسی و اقتصادی میان روسیه و آمریکا و احتمال سواستفاده نهادهای نظامی و اطلاعاتی آمریکا از اطلاعات مردم روسیه عامل طرح درخواست مذکور بوده است. روسیه تهدید کرده بود که در صورت عدم توجه، شرکت های فناوری آمریکایی را به پرداخت جریمه محکوم خواهد کرد.

بر اساس توافق اپل و روسیه، اسامی، مقصد تحول کالاهای خریداری شده از اپل، آدرس ایمیل و شماره تلفن همراه شهروندان روسی بر روی سرورهای داده در این کشور ذخیره می شود. اپل افزوده که چنین کاری برای ارائه خدمات به مشتریان و نیز بازاریابی ضروری است.

اپل اعلام کرده که داده هایی همچون اطلاعات شخصی، عکسها، فهرست های تماس و پیام های افراد بر روی سرورهای روسی ذخیره نمی شود و لذا امنیت و حریم شخصی مردم حفظ خواهد شد. نظر شما درباره این اتفاق چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

واقعا دمش گرم به این کار روسیه میگن جلوگیری از درز اطلاعات شهروندی به این میگن تعامل و نه تقابل
انوقت اقایون کشورمون اگه راست میگن بیان مثل روسیه با تکنولوژی تعامل کنن البته اگه نگران درز اطلاعات و حقوق شهروندی هستن نه اینکه بگن حاج اقا فیلتر کن جهرمی فیلتر کن

ronin

ایران هم از تلگرام خواست سرور به داخل منتقل کنن دیگه:/
اگر سرور داخل ایران بود فیلتر هم نمیشد
حرفتون درست نیست والا

Vahid

ببین هردوشون میخان ب اطلاعت مردم خودشون دست رسی داشته باشن
تمام

Alif16

شعر نگو

Vahid

با اینکه حرف حق زده روسیه
ولی ب نظرم اگه این اطلاعات تو کشور امریکا نگهداری بشه قطعا جاشون امن تر برای مردم تا سرورهای روسیه دیگه روسیه شناخته شدس چ روباه مکاریه
شرکت اپل هم عمران این اطلاعت رو ب نهادی بخاد بده
مگر در موارد تروریستی

علی شیخ زاده

احتراما بنده با نظر شما مخالفم.
این روزا امریکا شده دایه مهربان تر از مادر..
روسیه کار بسیار درستی میکنه بنظرم

Alireza.se

دقیقا عین همون حرکت پوتین که وقتی اومد ایران حتی مدفوعش با خودش برد 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)