حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک هوش مصنوعی Antutu AI منتشر شد + دانلود

نوشته

5 سال قبل | 15 دیدگاه | بنچمارک، تست، نرم افزار

نمی دانم چقدر به یاد دارید اما حدودا هفت سال پیش بازار بنچمارک‌ها آنقدر داغ بود که اگر چند درصد امتیاز بیشتر یا کمتر توسط دستگاهی ثبت می شد، سبب موفقیت یا عدم موفقیت آن بود. این موضوع به حدی بود که حتی برخی شرکت ها دست به تقلب می زدند. از همان زمان اولین نام بنچمارکی که سر زبان ها بود، بنچمارک Antutu بود. به نظر می رسد با عصر نوظهور هوش مصنوعی بازار سنجش عملکرد این فناوری نیز گرم شود و به همین دلیل Antutu دست به کار شده است! بنچمارک هوش مصنوعی Antutu AI منتشر شده و با هم درباره آن کمی صحبت می کنیم و سپس لینک دانلود آن را برای شما قرار می دهیم تا نگاهی به عملکرد هوش مصنوعی موبایل خود داشته باشید. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

از اوایل سال گذشته میلادی هوش مصنوعی به سرعت در میان گوشی ‌های موبایل هوشمند نفوذ کرده است و این روزها اکثر سازندگان موبایل حساسیت بالایی برای تعبیه قابلیت های هوش مصنوعی قدرتمند در محصولات جدیدشان دارد.

 

دقیقا به همین دلیل است که ما می‌بینیم پردازنده های موبایل جدید دارای چیپ‌های اختصاصی برای مدیریت پردازش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. حال با رایج شدن این استاندارد، بنچمارک انتوتو تست جدیدی برای آزمایش قابلیت‌های هوش مصنوعی ارائه کرده است. تست بنچمارک انتوتو (Antutu) یک اپلیکیشن بنچمارک شناخته شده است که به سرعت اجازه می‌دهد قدرت دیوایس خود را تست کنید و در نهایت نمراتی به گجت هوشمند شما داده می‌شود که می‌توانید با مقایسه‌ی آن با محصولات دیگر، قدرت پردازشی آنها را با یکدیگر مقایسه کنید. حالا همین موضوع درباره هوش مصنوعی نیز عملی خواهد شد.

بنچمارک Antutu AI

بنچمارک Antutu AI

با استفاده از این ابزار جدید کاربران قادر خواهند بود عملکرد هوش مصنوعی گوشی خود را با اسمارت فون های دیگر مقایسه کنند. اپلیکیشن جدید تحت عنوان AI Review و با همکاری سازندگان چیپست‌ها توسعه یافته است. این اپلیکیشن بنچمارک در دو بخش طبقه‌بندی تصاویر (Image Classification) و تشخیص اشیا (Object Recognition) دسته‌بندی شده است که اولین تست بر مبنای شبکه عصبی Inception v3 عمل کرده و اطلاعات مربوط به ۲۰۰ تصویر را برای این آزمایش بررسی می‌کند. تست دوم نیز بر مبنای شبکه عصبی MobileNet SSD بنا شده و ۶۰۰ فریم از یک ویدیو را برای این آزمایش مورد بررسی قرار می‌دهد.

اپلیکیشن در نهایت اطلاعات شبکه عصبی اصلی را به شبکه اصلی که توسط سازنده‌ی آن چیست پشتیبانی می‌شود، ترجمه می‌کند. این اتفاق به طور مثال برای های سیلیکون و کوالکام از طریق SDK فراهم شده توسط آنها انجام می‌شود. اگر چیپست مورد نظر از الگوریتم‌های هوش مصنوعی پشتیبانی نکند، این تست بنچمارک از TFLite برای آزمایش بهره می‌برد و در قسمت نتایج در نهایت اعلام می‌شود که نمرات به دلیل استفاده از این ابزار، چندان قابل اعتماد نیستند.

اپلیکیشن AnTuTu AI benchmark برای اندروید قابل دریافت است

بخش نمره‌دهی نیز کاملا ساده است و نمره بر اساس سرعت و دقت عملکرد اعطا می شود؛ هرچه عملکرد گوشی سریع‌تر باشد و دقت آن بالاتر باشد، نمره نهایی نیز بالاتر خواهد بود.

برای مثال من در ترنجی با استفاده از بنچمارک Antutu AI قدرت چیپست کایرین ۹۷۰ روی هواوی نوا ۳ را برای بحث هوش مصنوعی اندازه گیری می کنم و نتیجه زیر بدست می آید:

بنچمارک Antutu AI هواوی نوا ۳

بنچمارک Antutu AI هواوی نوا ۳

شما هم اگر دوست دارید قدرت هوش مصنوعی موبایل اندرویدی خود را اندازه بگیرید، می توانید از لینک زیر نرم افزار بنچمارک Antutu AI را دانلود کنید:

دانلود بنچمارک Antutu AI اندروید با لینک مستقیم

حجم بنچمارک Antutu AI برابر ۳۳ مگابایت است که البته پس از نصب، ۱۳۸ مگابایت دیگر دانلود می کند و تلاش کند در حین دانلود آن هیچ عمل دیگری انجام ندهید چون از ابتدا شروع به دانلود خواهد کرد!

اگر عملکرد هوش مصنوعی موبایل خود را با بنچمارک Antutu AI اندازه گرفتید خوشحال میشویم که تجربه خود را با ما در ترنجی به اشتراک بگذارید.

اشتراک در
اطلاع از
15 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
vahid abedi

جناب عطایی من با میت ۱۰ pro خانم خودم تست کردم نتیجه اش ۵۴۲۶۲ شد

البته با اندروید ۹ و فعال بودن حالت ذخیره نیروی باتری

vahid abedi

http://ai-benchmark.com/ranking.html

جناب عطایی اینم لینک از نتیجه عملکرد و امتیاز هوش مصنوعی در بین تمامی برندها و رنکینگ ان

Erfanj

من با اس ۸ تست گرفتم اندروید ۹ بتا
کلی۴۵۰۸۳
عکس۲۳۶۵۱
فیلم۲۱۴۳۲

Mahdi.L

سلام
بنده روی نوت۸ با اندروید۸ تست کردم و امتیاز ۴۵۰۶۳ رو به دست آوردم
فکر می کنم واسه گوشی ای که تقریبا هیچ مانوری روی هوش مصنوعی نداشته امتیاز قابل قبولی باشه

NoveltyTM

پوکوفون ۹۳ هزار !!!

Elyas1520

دانلود کردم و تست رو انجام دادم
گوشی نوکیا ۸
امتیاز 76110

Soheil xperai1

بنده با Sony Z5P تست کردم
اندروید 7.1.1
امتیاز: 42295، عکس: 22797 ، فیلم:19498 فکر کنم واسه پرچمدار نیمه دوم 2015 امتیاز بدی نباشه

Amin.light33

سونی اکس زد ۳ نزدیک ۹۳۵۰۰

Shiral

OnePlus 6t
به ترتیب ۹۸۹۰۰و۴۸۸۵۰و۵۰۵۰۰

علی شیخ زاده

این برنامه چقدر میتونه دقیق باشه؟

Shiral

بعیده خیلی دقیق باشه باید چند تا هواوی با هوش مصنوعی هم وارد گود بشن ببینیم چجوریه.من بیشتر فکر کنم تو قسمت detection غیر واقعی و بیشتر بر اساس سرعت ارزیابی میکنه

Komeil

من با اس۹پلاس گرفتم
امتیاز کلی:۴۴۳۲۹
عکس:۲۳۶۸۵
فیلم:۲۰۶۴۴
اینم بگم ک الگوریتمش با TF lite انجام شد چون هوش مصنوعی نداره اس۹پلاس

Aliemerdad

سلام
لذت بردم از پیشرفت تکنولوژی و پیشگام بودن کوالکام درین مورد.بنچمارک شیاعومی a2:73000
پیروز باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)