حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیش‌فروش خودرو ممنوع شد

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی، خودرو

سعید باستانی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، در یک گفتگو رادیویی در  پاسخ به این سوال که مجلس چه تصمیمی برای برون رفت از شرایط نابسامان در بازار خودرو گرفته است؟ گفت :بازار خودرو به دلیل مسائلی که بعد از برجام اتفاق افتاد دچار تلاطم شد و خودروسازان عملا نتوانستند وعده‌هایی که در خصوص زمان تحویل خودروها و نوع خودروها به مشتریان داده بودند عمل کنند و باعث عدم رضایت هموطنانمان در حوزه خودرو و خودروسازی شدند. به همین دلیل پیش‌فروش خودرو ممنوع شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

وی با تاکید بر افزایش مشکلات خودروسازان ناشی از  عدم واردات قطعات اظهار کرد: در جلساتی که با مسئولان خودروسازی‌ها و وزیر صنعت، معدن و تجارت داشتیم یک سری تصمیماتی اخد شد که تا پایان دی ماه سال جاری هیچ افزایش قیمتی برای خودروهای تحویلی نداشته باشیم.

او ادامه داد: تا زمانی که خودرو تحویل نشده پیش‌فروش خودروی جدید خلاف قانون خواهد بود و خودروهای تحویلی بعد از دی ماه 97 با افزایش قیمتی مواجه خواهد بود و این خودروسازان هستند که باید این مسئله را مدیریت کنند.

وی افزود:ما طرح سامان‌دهی بازار خودرو را در مجلس در نظر گرفتیم که حاوی مطالب مفیدی در خصوص «مدیریت واردات خودرو» و «نحوه فروش خودرو» است که امیدواریم هرچه زودتر این طرح تصویب و اجرایی شود.

باستانی که با رادیو جوان گفتگو می‌کرد، در خصوص مسئله مشتریانی که برای خودروی دیگری ثبت نام کرده بودند و حالا مجبور به تحویل خودروی دیگری شده‌اند، گفت: بعد از تحریم‌ها بعضی از خودروها به دلیل نقص قطعات یا بعضا به دلیل عدم واردات قطعات خودرو مشکل تحویل داشتند و این طبیعی است که خودروسازان نتوانند قطعات را وارد کنند.

سمند ال ایکس

سمند ال ایکس

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در پایان سخنان خود بیان کرد: حداقل کاری که خودروسازان باید انجام دهند این است که شرایطی را فراهم کنند تا مشتریانی که حاضر به تحویل گرفتن خودروی غیر ثبت نامی نیستند، بتوانند پول خودرو را دریافت کنند. منتها در حال حاضر مسئله ارزش پولی و قیمت خودرو محل بحث است و در این خصوص خودروسازان برای برگرداندن پول به مشتریان باید به مابه‌التفاوت ارزش پولی در زمان ثبت نام خودرو و حال حاضر  توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: در همین خصوص ما در عین حال که از تولید داخلی حمایت می‌کنیم ولی در این شرایط حمایت از مصرف‌کننده در اولویت مجلس است ولی این را هم در نظر داشته باشید که مجلس از نظر قانونی و و نظارت بر اجرای قانون یا نهایتا به صورت حکم می‌تواند وارد چنین مسائل شود.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Alireza.se

اگه نماینده های مجلس بفکر بودن که کلا تولید بازاریابی و هرگونه فروش خودرو داخلی ممنوع میکردن😁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)