حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیامک های تبلیغاتی که با وجود لیست سیاه باز هم به موبایل های ما می رسند!

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی

اگرچه روش‌های بسیاری برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی ارائه شده، اما به همان اندازه هم راه‌های دور زدن این روش‌ها ایجاد شده است. یکی از این آن‌ها استفاده از پنل‌های ارسال سیم‌کارتی است که هر بار با سبز شدن سیم‌کارت‌های جدید، مانع از مسدود شدن کامل پیامک‌های مزاحم می‌شود. پیامک های تبلیغاتی که با وجود لیست سیاه باز هم به موبایل های ما می رسند و در ادامه با هم درباره این موضوع بیشتر صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

پیامک‌های تبلیغاتی انواع مختلفی دارند و از وعده‌ی برنده شدن در جشنواره‌های مختلف تا معرفی کسب‌وکار و و محصولات شرکت‌ها را شامل می‌شوند؛ اگرچه این پیامک‌ها پیشینه‌ای طولانی دارند اما هر بار با روشی جلوی آن‌ها گرفته شده است. هم‌چنین ایجاد سامانه‌ای برای مقابله با پیامک‌هایی که سرشماره‌ی تبلیغاتی دارند، موجب شده ارسال‌کنندگان این پیامک‌ها به شماره‌های شخصی روی بیاوند که ساماندهی آن‌ها، سخت‌تر از سایر پیامک‌هاست.

در این راستا، حسین فلاح جوشقانی – رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی – درباره‌ی ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی گفته بود: پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سامانه‌های ارسال پیام کوتاه و با سرشماره‌های مختلف برای مشترکان تلفن همراه ارسال می‌شد، با ایجاد سامانه #۸۰۰* به طور مناسب ساماندهی شده است.

سامانه #۸۰۰*

او هم‌چنین درباره‌ی پیامک‌هایی که از طریق سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شدند، بیان کرده بود: با توجه به نیاز به ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، ارتقای سامانه ۱۹۵ و راه‌اندازی بخش دریافت شکایات از طریق پیامک ضروری است که مشترکان تلفن همراه درصورت لزوم بتوانند پیامک تبلیغاتی و شماره ارسال‌کننده را از طریق پیامک به سامانه ۱۹۵ ارسال کنند.

بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی

خطوط ارسال پیامک تمام اپراتورهای سامانه‌های پیامکی، به‌طور پیش‌فرض تبلیغاتی هستند و قابلیت ارسال پیامک به بلک‌لیست شماره موبایل‌هایی که جلوی دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را بسته‌اند را ندارند و باید برای ارسال به این شماره‌های مسدودشده، از خطوط خدماتی استفاده کرد. با وجود این، به نظر می‌رسد کسب‌وکارها حتی راه‌هایی برای دور زدن این سامانه هم پیدا کرده‌اند و یا این‌طور نشان می‌دهند که می‌تواند پیامک‌هایی را حتی به کاربرانی که پیامک‌های تبلیغاتی را مسدود کرده‌اند، ارسال کنند.

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید سایت‌هایی را بیابید که ارسال پیامک به بلک‌لیست افراد را تبلیغ می‌کنند

با یک جست‌وجوی ساده در اینترنت می‌توانید سایت‌هایی را بیابید که ارسال پیامک به بلک‌لیست افراد را تبلیغ می‌کنند. خطوط لیست سیاه یا بلک‌لیست خطوطی هستند که شخص صاحب خط با ارسال کد به اپراتور خط خود، درخواست عدم دریافت پیامک‌های تبلیغاتی را کرده و اپراتور خط شخص را در لیست سیاه مخابراتی قرار می‌دهد و بدین ترتیب پس از آن شخص از خطوط پیام کوتاه پنل‌های پیامک انبوه، پیامک‌های تبلیغاتی را دریافت نمی‌کند؛ از طرفی ارسال متن تبلیغاتی از خطوط خدماتی ممنوع و خلاف قوانین اپراتورهاست. اما این کسب‌وکارها راه ارسال سیم‌کارتی را جایگزین کرده‌اند.

به نظر می‌رسد سازوکار ارسال این پیامک‌های تبلیغاتی که از طریق سیم‌کارت ارسال می‌شود، مشخص نیست و اگرچه توسط پنل پیامکی برای کاربران ارسال می‌شود، اما این مزیت را برای ارسال‌کننده دارد که با برخورداری از شماره‌های شخصی، سامانه‌های مسدود کردن پیامک‌های تبلیغاتی را دور بزند،؛ موضوعی که رگولاتوری هنوز نتوانسته جلوی آن را بگیرد و علی‌رغم مسدود شدن چندین هزار سیم‌کارت، با سبز شدن شماره‌های سیم‌کارتی جدید از سر گرفته شده است.

شما با مشکل پیامک های تبلیغاتی دست و پنجه نرم می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Vahid

ب نظرم باید ی برخورد سخت و جدی بشع
اینکه سیم کارت بسوزه ک دردی دوا نمیکنه
ی جریمه درست درمون در حدی ک طرف مجبور بشع از صفر شروع کنه
و فقط ی سیم کارت بتونه بخر با نام خودش فقط یکی
در صورت تکرار اون سیم بسوزه و حق داشتن سیم کارت رو نداشته باشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)