حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شرکت چینی تولید کننده نمایشگر BOE در زمینه تولید پنل OLED از ال جی عبور و با سامسونگ رقابت می کند

نوشته

5 سال قبل | 25 دیدگاه | مطالب ترنجی

مدتی هست که نام برند دیگری از چین در حال جهانی شدن است. شرکت چینی تولید کننده نمایشگر BOE مشخصا در حال بازاریابی بهتر و شناخته شدن برای موج بعدی تغییردهنده بازی دستگاه های قابل حمل یعنی نمایشگرهای منعطف است. از چین خبر می رسد که شرکت چینی تولید کننده نمایشگر BOE در زمینه تولید پنل OLED از ال جی عبور و با سامسونگ رقابت می کند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

شرکت چینی تولید کننده نمایشگر BOE

شرکت چینی تولید کننده نمایشگر BOE

باید توجه داشته باشید که این پشت سرگذاشتن لزوما به معنی تعداد فروش بیشتر نیست بلکه منظور این مطلب رسیدن به بازده بیشتر تولید است. شرکت چینی BOE از نظر بازده تولید نمایشگر ۶.۴ اینچی اولد منعطف توانسته ال جی را پشت سر بگذارد و حالا تلاش می‌کند تا به عملکرد سامسونگ نزدیک شود.

شرکت BOE در نظر دارد تا سرمایه‌گذاری عظیم ۶.۸۵ میلیارد دلاری را برای تولید پنل های اولد منعطف در نظر بگیرد. آنها با این سرمایه گذاری به تولید نسل ششم پنل های منعطف اولد خواهند رسید.

طبق بررسی‌ها این شرکت برای تولید یک نمایشگر ۶.۴ اینچی منعطف اولد باید ۸۰ دلار هزینه کند و این هزینه برای سامسونگ در شرایط مشابه ۶۰ دلار است. بازده بالای سامسونگ در تولید نمایشگرهای اولد منعطف به این شرکت کمک می‌کند که سود بیشتری از این بازار ببرد. بازده تولید نمایشگرهای اولد منعطف شرکت BOE در ابتدای سال برابر ۱۰ درصد، پس از آن به ۳۰ درصد رسید و حالا در ۵۰ درصد قرار گرفته است.

شاید برای شما جالب باشد که بدانید این شرکت توانسته یک میلیون پنل اولد منعطف را تولید و به فروش برساند. این رقم در مقابل تنها ۳۰ هزار عدد فروش برای سال گذشته یک پیشرفت عظیم است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که چینی ها بتوانند نیاز خود را برای دستگاه های منعطف به صورت داخلی و با هزینه کمتر و با وابستگی کمتر به سامسونگ برطرف کنند؟

اشتراک در
اطلاع از
25 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ronin

موقعی که ترولا نشستن چینی هارو مسخره میکنن اونا با سرعت دارن میتازن
به عده آدم که تو عمرشون یک کار مفید انجام ندادن الان تبدیل به منتقد دنیای تکنولورژی شدن
یک‌ زمانی هوواوی و mi مسخره میکردن و به این جایگاه رسیدن
حالا هم‌دشمن boe شدن

chalton

اره با سرعت تمام اطلاعات برندهای دیگه رو میدزدن،هر موقع برندت خودش تلاش کرد و هزینه‌های سنگین تحقیق و توسعه انجام داد اون وقت بیا اینجا واق واق کن،BOE و هواوی فقط دزدی میکنن و الان هم دست هواوی که از بازار امریکا بریده شد از بازار اروپا هم کوتاه میشه،یه شرکت 130 میلیارد دلار توی 6 سال هزینه کرده برای تحقیق و توسعه صفحه نمایش هاش اون وقتی چینی ها نقشه میکشن و اطلاعاتش رو میدزدن اون وقت تو اَبله میای حرف از پیشرفت و تلاش میزنی.

chalton

شرکت BOE چینی بی نا….. با سرقت اطلاعات صفحه‌نمایش‌های سامسونگ به اینجا رسیده،البته BOE خیلی مونده به سامسونگ برسه و هیچ وقت هم به علم سامسونگ تو صفحه نمایش نمیرسه،الان اون ابله های طرفدار میان میگن پیشرفت چینی ها قابل ستایشه،چینی ها هیچ وقت خودشون تلاش نمیکنن فقط تلاش میکنن برای سرقت اطلاعات برندهای دیگه،بی نام…..تر از برند هواوی و BOE نداریم،دو برند کثیف که حاصل زحمات شرکت های دیگه رو به سرقت میبرن و از خودشون هیچی ندارن.

Arrow

صفات شخصیتی خودتو به بقیه نسبت دادی باز 🤣🤣

amer

شک نکنید سال اینده چه در فروش و چه در سود و حتی تکنولوژی بهتر و با کیفیت برتر از سامسونگ دست پیدا میکنه و شاید کمتر از یک سال چون از این شرکت های چینی هیچی بعید نیست.بنده سعی کردم نظر و دیدگاه واقع بینانه داشته باشم همین

chalton

به سرقت رفتن تکنولوژی نمایشگر تاشوی سامسونگ و فروش آن به چینی‌ها:
دادستانی کره‌ جنوبی اعلام کرده است که جدیدترین تکنولوژی صفحه‌نمایش‌های تاشوی سامسونگ به سرقت رفته و به دو کمپانی چینی هواوی و BOE فروخته شده است. دفتر دادستانی در بیانیه‌ای اعلام کرده که دادسرای شهر سوون در روز پنجشنبه یازده نفر را در اتهام سرقت اسرار فنی سامسونگ متهم کرده است.
دادستانی کره ادعا می‌کند که یکی از شرکت‌های تأمین کننده سامسونگ اطلاعات این کمپانی در رابطه با “لایه‌های سه بعدی پنل‌های انعطاف پذیر OLED” را به سرقت برده است. به گفته دادستان این شرکت پس از بدست آوردن این اطلاعات آنها را به مبلغ چهارده میلیون دلار به شرکت‌های چینی هواوی و BOE فروخته است.
سامسونگ دیسپلی که زیرمجموعه شرکت بزرگتر به حساب می‌آید در بیانیه‌ای روز گذشته اعلام کرد که از نتیجه تحقیقات دادستانی شگفت‌زده و وحشت‌زده شده‌اند. گوشی‌های با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر که سال آینده در رابطه با آنها بیشتر خواهیم شنید، به یکی از چالش‌های جدید سازندگان گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است و طبق اعلام دادگاه کره‌ای، سامسونگ به مدت 6 سال و بیش از 150 میلیارد وون (130 میلیارد دلار) در زمینه توسعه و تولید صفحه نمایش‌های تاشو زمان و هزینه صرف کرده است،چینی ها کلا به سرقت از اطلاعات برندهای دیگه معروف هستن.

Naranj

حرف حساب جواب نداره، برای همین کسی ریپلای نمیکنه!

3INA

اهل این نیستم با تعصب بگم کارشون خوب نیست
اما تو مدت زمانی که برای یه شرکتی کار می‌کردم لپ تاپ های لنوو زیاد دیدم صفحه نمایششون خراب شده و ساخت ایشون بوده متاسفانه کیفیت هنوز خیلی کار داره

amer

لپ تاپ من نمیدونم ولی این میدونم پنل هواوی میت20و و و ساخت همین BOE هست که من باز اطلاعی از کیفیت صفحه نمایش برند هواوی ندارم و کار نکردم راستش گفتم

MR.CAMPER

من یک لپ تاپ وایو دارم مال ۱۰ سال پیشه به جرات میگم کیفیت نمایشگرش از بیشتر لپتاپهای چینی مث لنوو بهتره شاید رزولوشن بالایی نداشته باشه ولی کیفیت تصویر و زاویه دیدش خیلی بهتر از بعضی مدلهای جدید لنوو هست
چند وقت پیش صفحه اش ضرب خورد شکست رفتم ال سی دی اصلی فابریکش گیر اووردم پنلش ساخت شرکت شارپ هست حتی زیر پنل جای فلت ال سی دیش نوشته
Made in japan

amer

این شرکت فقط و فقط با یک سال و اندی تجربه به این درجه از تکنولوژی و پیشرفت دست پیدا کرده به دور از هرگونه تعصب واقعا به کاری که این شرکتBOEافرین نباید گفت به مدیر این شرکت باید جایزه سال mwcتقدیم کرد

chalton

طرفدارای کودن چینی با منفی دادن واقعیت ها عوض نمیشه،حرفم ثابت میشه.
منفی بدید تا این فشاری که بهتون اومده کاسته بشه.👏👏😂😂

BLACK

همیشه از پیشرفت بیش از حد تکنولوژی و جهانی که توش چینی ها قدرت برتر باشن میترسیدم، و الان جفتش داره اتفاق میوفته.

m.b

پس فکر کنم تا آخر عمرت باید تو ترس باشی داداش…😅😂

BLACK

دقیقاً، هرچی میگذره بیشتر میشه

amer

فقط دعا کن شرکت ساخت سنسور دوربین موبایل نزنن چون انوقت سونی جونم باید یه خاکی رو سرش بریزه خدایا تو داری میبینی که سونی عزیزم تو حاشیه سازی و تبلیغات و دزدی و کپی دست نداره و کار خودش داره انجام میده (امین یا رب العالمین)

amer

زندگیم اینجا بحث پیشرفت نیاورده فعلا بحث کمیت و بازده تولیدی هست یعنی تعداد پنل تولیدی از تعداد پنل تولیدی الجی بیشتر شده.متاسفانه بعضی از اقایون فروش بیشتر با پیشرفت اشتباه میگیرن

BLACK

فک کنم پیشرفت رو بد واست معنی کردن، فروش بیشتر خودش هم یه نوع پیشرفته و هم باعث پیشرفت میشه. به نظرم حتماً قبل از اینکه واس دیگران تأسف بخوری (“متاسفانه بعضی از اقایون فروش بیشتر با پیشرفت اشتباه میگیرن”) درمورد چیزی که تایپ میکنی فکر کن.

Rog_Pc_Gamer

توی نمایشگر های منعطف شرکت boe گرونتر از سامسونگه شاید بهتر باشه شایدم نه
ولی همین اولدای عادیش اگر از سامسونگ تو فروش جلو بزنه طبیعیه چون تا اینجایی که میدونم ارزونتره
ولی از جدا از این حرفا هیچ وقت از کیفیت صفحه های boe راضی نبودم
سامسونگم هرساله صفحه هاشو ارتقا میده و بیکار نمیشینه boe بیاد ازش بهتر شه پس مشتری های خودشو داره منم فقط‌گوشی ای که صفحش ساخت سامسونگ باشه میخریم و امیدوارم این روند ادامه دار باشه
کامنت یک سری دوستان جالبه واقعا دیگرانو ترول خطاب میکنن درحالی که خودشون ترول تر از بقین یک عدم که حسابی سوختن با دیدن این پست
واقعا داره فضای کامنتا به گند کشیده میشخ نمیدونم این با مسخره بازیا تا کی میخواد ادامه دار باشه

علی شیخ زاده

همانطور که میدونیم یه شرکت چینی بدون اینکه محصولاتش از چین خارج بشه میتونه جز بزرگ تربن شرکت های دنیا قرار بگیره!
و معمولا وقتی شرکتی از نظر تعداد فروش جز بهتربن ها قرار بگیره کیفیت و نوآوری رو همزمان با رشد فروش افزایش میده چون فروش بیشتر کیفیت و نوآوری بیشتری میطلبه!
Boe این میزان رشد رو مدیون برندهای هم وطن خودشه یادمه زیر پست معرفی میت ۲۰ پرو گفتم هواوی سکوی پرتابی برای boe خواهد بود و به زودی این شرکت رقیب سرسخت سامسونگ میشه.
حالا انگار داره همینطور میشه

Naranj

البته فقط بحث تعداد فروش نیست، مهمتر سود کسب شده کمپانی هیت.مثل اپل که درصد فروش متوسطی داره ولی حدود نود درصد سود بازار برای اون هست

علی شیخ زاده

بله بحث تعداد فروش نیست این پست درمورد پیشرفت و بازدهی پنل منعطفه.
وقتی بازدهی بره بالا سود هم بالا میره

نیما عرفانی

سلام آقای عطایی خسته نباشید و وقتتون بخیر
دو سؤال داشتم ازتون و ممنون میشم منطقی و قانع کننده جواب بدین.
معیار سایت شما برای انتخاب کاربران برتر و نحوه ی امتیازدهی چگونه هستش؟
اسم شخص خاصی رو نمی‌برم چون یکی دوتا نیستن ولی مثلاً کاربری که همیشه با هدف تخریب شخصیتی و توهین و فحاشی به سایرین میاد اظهار نظر می‌کنه و لحن کامنتش نشانگر سن و سطح تحصیلاتش هست ، به عنوان کاربر برتر تحت عنوان ترنج رسیده خطاب میشه؟چرا؟ چون صرفاً تعداد کامنتاش زیاد بوده؟ معیار انتخاب فقط همینه؟

Vahid

اقای عطایی خواهشا این چالتون رو پست هاشو ببندید و کلا پاکش کنید
ایشون با این جمله((طرفدارای کودن چینی با منفی دادن واقعیت ها عوض نمیشه،حرفم ثابت میشه.
منفی بدید تا این فشاری که بهتون اومده کاسته بشه.👏👏😂😂))عملا داره ب طرفدار هواوی و .. توهین میکنه
خواهشا رسیدگی کن
ایشون طرفدار سامسونگ ولی داره وجه سامسونگ ب کل میاره پایین
ی نفر مثل شیخ طرفدار هواوی بنده خدا هرچی بده میگه بده هرچی خوبه میگه خوبه فراق از تعصب
باید ی تفاوتی بین افراد باشه
بنده طرفدار سونی هستم ۱۰۰ نفر ضد سونی باشن قرار نیس بهشون توهین کنم
سلیقش هرچی هس قابل احترامه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)