حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نام اندروید ۱۰ یا اندروید کیو (Android Q) چه خواهد بود؟

نوشته

5 سال قبل | 5 دیدگاه | Android

اندروید ۱۰ (Android 10) تا امروز با نام اندروید کیو (Android Q) شناخته می‌شود. اما نام اندروید ۱۰ در نهایت چه چیزی خواهد بود؟ آیا گوگل باز هم از نام یک دسر برای سیستم عامل موبایل جدید اندروید استفاده می‌کند؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا ببینیم نام اندروید ۱۰ یا اندروید کیو (Android Q) چه خواهد بود؟

اندروید Q

اندروید Q

همانند همیشه، با فاش شدن نخستین سری اطلاعات درباره سیستم عامل بعدی پلتفرم اندروید، نام کوتاه آن نیز لو رفت. این عبارت در واقع حرف نخست نام کامل سیستم عامل بعدی است. با توجه به حرف کیو یا Q و از طرفی در نظر گرفتن شیوه نام‌گذاری همیشگی سیستم عامل‌های پلتفرم اندروید توسط گوگل بر اساس دسرهای خوشمزه، می‌توان نام اندروید ۱۰ را پیش‌بینی کرد.

در حال حاضر اندروید ۹ یا اندروید پای، جدیدترین سیستم عامل منتشر شده به صورت عمومی محسوب می‌شود، اما انتشار اولین بیلد نسخه بتای اندروید ۱۰ نشان داد سیستم عامل بعدی در حال حاضر در دست توسعه است. انتظار داریم در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در سال جاری (Google I/O 2019)، اندروید کیو به صورت رسمی رونمایی شود.

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰

پیش‌بینی نام کامل اندروید ۱۰

اما نام اندروید ۱۰ چه چیزی خواهد بود؟ در حال حاضر فقط می‌توان بر اساس یک سری روال‌های  پیشین، دست به پیش‌بینی زد و اطلاعات دقیقی درباره این موضوع وجود ندارد. در ادامه گزینه‌های روی میز را بررسی خواهیم کرد.

 

استفاده از نام یک دسر نه چندان معروف

طبق روال همیشگی گوگل برای نام‌گذاری سیستم عامل‌های موبایل خود بر اساس خوردنی‌های خوشمزه، این می‌تواند بدترین گزینه پیش رو باشد، چرا که نام هیچ دسر خوشمزه، معروف و شناخته شده‌ای با Q شروع نمی‌شود! تنها نام‌هایی که با کمی جستجو یافت شدند، کویندیم (Quindim)، قرابیه (Qurabiya) و Queijadinha به شمار می‌روند. هیچ کدام یک از آن‌ها جزو دسرها و دونات‌های شناخته شده در سطح جهانی نیستند.

در بخش آبنبات‌ها نیز گزینه‌هایی همچون Quench Gum وجود دارند، اما هیچ کدام به اندازه کیت کت یا اوریو (که به ترتیب نام اندروید ۴.۴ و ۸ بوده‌اند) محبوب نیستند. گوگل برای جلوگیری از سخت شدن به خاطرسپاری نام نام اندروید ۱۰ بعید است از چنین عناوینی استفاده کند.

 

کنار گذاشتن حرف Q و استفاده از R

بیشتر از آن چه تصور می‌کنید، روی نحوه نام‌گذاری سیستم عامل‌های اندروید فکر شده است! به عنوان نمونه باید به رعایت ترتیب حروف الفبای انگلیسی در نام‌گذاری اشاره کرد. در الفبای انگلیسی حروف P ،O ،N ،M ،L به ترتیب پشت سر هم قرار دارند. این ترتیب ما را به یاد ترتیب نام اندروید ۵ تا ۹ می‌اندازد که به ترتیب Pie ،Orio ،Nougat ،Marshmallow ،Lollipop نام دارند. در الفبای انگلیسی، بعد از حرف O به Q و سپس به R می‌رسیم.

شرکت‌های زیادی در روال نام‌گذاری محصولات خود ترتیب را بهم زده‌اند که جهش از ویندوز ۸ به ویندوز ۱۰ و گلکسی نوت ۵ به گلکسی نوت ۷ نمونه‌ای از آن‌ها است! با توجه به تعدد دسرهای خوشمزه و معروف که نامشان با R شروع می‌شود، احتمالا نام اندروید ۱۰ با همین حرف آغاز خواهد شد. شیر برنج (Rice Pudding)، کیک مخمل قرمز یا همان ردولوت (Red Velvet Cake) و رافائلو Raffaello تنها بخشی از گزینه‌های در دسترس برای گوگل تلقی می‌شوند.

سایر گزینه‌ها برای انتخاب نام اندروید ۱۰

ممکن است گوگل برای انتخاب نام اندروید ۱۰ یا اندروید کیو (Android Q) همچنان به استفاده از اسم خوردنی‌ها تاکید داشته باشد، اما این مرتبه به یک دسر غیر شیرین روی بیاورد. کسادیلا (Quesadilla) یکی از گزینه‌های پیش رو در صورت پیروی از این روال است. در نهایت به خارج شدن از بحث مواد غذایی فکر می‌کنیم که روشی متفاوت در نام‌گذاری سیستم عامل‌های اندروید محسوب می‌شود. گوگل در صورت اصرار به عدم رد شدن از حرف Q، شاید مجبور به این کار شود.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید اندروید ۱۰ چه نامی خواهد داشت؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ehsan1102000

Qurabiya قرابیه…اسم یک شیرینی ترکی هست

ehsan1102000

قطاب qottab

mohammareza999

Qerem dar -_-

نیما عرفانی

در چند پست گذشته که مربوط به نقشه راه آپدیت دهی نوکیا بود یکی از دوستان در جواب بنده گفتن هنوز اندروید ۹.۱ نیومده، من چجوری از اندروید ۱۰ صحبت میکنم ؟! 🙂
اینم از سند معتبر از سوی خودِ گوگل که گفته شده اندروید ۱۰ در حال توسعه هستش و همون‌طور که در پست نوکیا ذکر کردم نسخه ی بتا اندروید ۱۰ اواخر بهار و در مراسم اختصاصی گوگل معرفی میشه و اینجا هم به این موضوع اشاره شده ( انتشار اولین بیلد نسخه بتای اندروید ۱۰ نشان داد سیستم عامل بعدی در حال حاضر در دست توسعه است. انتظار داریم در کنفرانس توسعه‌دهندگان گوگل در سال جاری (Google I/O 2019)، اندروید کیو به صورت رسمی رونمایی شود.)
حالا جالب تر از این موضوع اون قسمتی بود که در پست مربوط به تراشه ی ۵ جی هواوی ، به یکی از دوستان گفتم تا سال ۲۰۲۱ یعنی کمتر از ۲ سال دیگه هواوی جایگاه سامسونگ رو میگیره و ایشون در جواب گفتن باشه ۲ سال دیگه باهم می‌خندیم🙂، چند ساعت بعد از اینکه من این حرف رو زدم ، ترنجی خبری رو پوشش داد با محوریت صحبت های بنده با این تفاوت که اینبار خودِ شخص مدیر عامل هواوی گفتن امسال هواوی می‌تونه به پرفروش ترین برند منصوب بشه ، بازم همون آقایی که در جواب بنده صحبت های توجیه کننده برای خودشون و سایر فن های سامسونگ ارائه دادن ، این دفعه زیرِ پستی که مربوط به صحبت مدیر عامل هواوی بود گفت ساقیش خوب بوده که این حرفو زده!!! 🙄
حالا من نمیگم امسال ( ۲۰۱۹) هواوی از سامسونگ پیشی میگیره اما تا قبل ۲۰۲۱ محقق شدن این ادعا حتمیه .
من واقعا نمی‌فهمم چرا بعضی اشخاص همه ی سعی و تلاششون بر اینه که موفقیت ها و پیشرفت های برندهای چینی رو کم ارزش جلوه بدن و اونارو با صفاتی مثل بنجل و بی کیفیت و دزد خطاب میکنن و جوری خودشون رو منطقی و دیگران رو غیر منطقی میدونن که از نظر این افراد پایه و اساس منطق و عدالت اینه که هرکسی برتری های سامسونگ رو تو بوق و کرنا کنه آدم منطقیه و در مقابل افرادی که برتری های برندهای دیگه رو بیان میکنن ، از دیده این افراد میشن آدم های غیر منطقی .
من دیگه حرفی در این رابطه ندارم فقط براساس جمله ی معروفی که هست( از رفتار هزار برداشت میشه ولی از گویش آنچه برداشت میشه که شما به زبون میاری) خواستم به دوستان ثابت کنم من هیچ وقت رو هوا حرفی نمی‌زنم که بعداً حرفام صحت نداشته باشه .
البته اینم بگم کامنت آخر آقای مصیب که در جواب من در پست تراشه ی ۵ جی هواوی گفتن ، من اون موقع آنلاین نبودم که ببینم و پاسخ بدم و با تأخیر کامنت ایشون رو دیدم ، دیگه مجبور شدم در این پست اشاره ای کرده باشم به جواب صحبت های ایشون ولی بازم این بحث هایی که اینجا گفتم نصف حرفایی بود که میخواستم بگم.

silver30

شنبلیله
باسلوق
اجیل مشکل گشا
نخودچی کشمش
اینا عناوین بعدی اندروید هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)