حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مدیر واحد توسعه باتری سامسونگ توسط اپل استخدام شد

نوشته

5 سال قبل | 11 دیدگاه | اپل، سامسونگ

می دانیم که سامسونگ سرمایه گذاری های بزرگی در زمینه باتری داشته است اما خب این سرمایه گذاری ها همه‌اش هم درخشان نبود و گلکسی نوت ۷ تبدیل به کابوس سامسونگ شد. امروز خبر می رسد که مدیر واحد توسعه باتری سامسونگ توسط اپل استخدام شده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

خبر می رسد که اپل یکی از مدیران ارشد واحد توسعه‌ی باتری‌های سامسونگ، یا همان Samsung SDI را به استخدام خود در آورده است. مجموعه‌ی Samsung SDI، یکی از زیرمجموعه‌های غول کره‌ای است که در زمینه‌ی ساخت باتری به فعالیت می‌پردازد. حال اپل موفق شده تا یکی از مدیران این مجموعه را به استخدام خود در آورد.

سون‌هو آن، پس از نزدیک به سه سال فعالیت در سمت معاونت ارشد در Samsung SDI در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ شرکت پیشین خود را به مقصد کوپرتینو ترک کرده است. براساس اطلاعات ارائه‌شده در پروفایل سون‌هو آن در لینکدین، در زمان فعالیت وی در سامسونگ، این مدیر مسئولیت توسعه‌ی باتری‌های لیتیومی و کار در زمینه‌ی نسل بعدی فناوری‌های مرتبط با باتری را برعهده داشته است.

در حال حاضر اپل و شخص سون‌هو آن از اظهارنظر در رابطه با این خبر اجتناب کرده‌اند. شایان ذکر است که در گذشته، از باتری‌های ساخته‌شده توسط Samsung SDI در محصولات اپل استفاده می‌شد؛ اما سازنده‌ی آیفون همواره در تلاش بوده تا وابستگی خود به دیگر شرکت‌ها جهت تأمین قطعات را کاهش دهد. اقدام اخیر اپل در استخدام سون‌هو آن هم می‌تواند نشان‌دهنده‌ی تلاش این شرکت در زمینه‌ی طراحی و تولید باتری باشد.

علاوه‌بر باتری، ساکنان کوپرتینو در حال فعالیت در زمینه‌ی فناوری میکرو LED برای نمایشگرهای مورد استفاده در دستگاه‌های آینده‌ی خود هستند تا در این زمینه هم وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهند. اپل اخیرا تمرکز بیشتری را بر توسعه‌ی پردازنده‌های خود معطوف داشته و حتی در حال سرمایه‌گذاری برای توسعه‌ی مودم‌های ارتباطی است.

یکی دیگر از تلاش‌های اپل در زمینه‌ی توسعه و تولید باتری، مذاکره برای خرید مستقیم کبالت از معادن است؛ عنصری که به‌عنوان یکی از اجزای کلیدی باتری‌ها به‌شمار می‌رود. ضمن اینکه شرکت کره‌ای سامسونگ هم در تلاش است تا به منابع کبالت دسترسی پیدا کند. دستگاه‌های همراه روزبه‌روز به یکدیگر نزدیک‌تر می‌شوند؛ در چنین فضای رقابتی، بهبود مشخصه‌هایی مانند مدت‌زمان شارژدهی باتری و افزایش بازدهی گوشی اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. با این اوصاف، بدیهی است که اهالی کوپرتینو هم برای برتری در این زمینه‌ها سخت تلاش می‌کنند.

نظر شما چیست؟‌ فکر می کنید این اقدام اپل نشان از چه راهبردی دارد؟ همانطور که گفتیم احتمالا کم کردن وابستگی به دیگر شرکت ها!

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
chalton

اپل کلا 70 تا 80 درصد گوشی هاش رو سامسونگ تامین میکنه،و هر کاری هم کنه باز هم وابسته به سامسونگ هست،چون سامسونگ غول دنیای تکنولوژی هست و بدون سامسونگ عملا کارِت پیش نمیره و نمیتونی عرضه اندام کنی.از این مدیران و کارمندها اپل چند سری دیگه هم از سامسونگ دزدیده.

Vahid

چ ربطی ب سامسونگ داشت
صفحه نمایش درست میکنه ولی طراحی ساخت گرفته تا… با خود اپله
تا اکثر قطعات
الان ی صفحه نمایش رو میده سامسونگ
اونم با طراحی خودش براش تولید کنه
شک نکن شرکت ب اون بزرگی میتونه بزنه خودش
ولی چون تیراژ بالا میخاد میده براش بزنن
چون ساخت خود کارخونه هزینه بره و اون هزینه جای دیگه خرج میکنه
و جالب ک همون صفحه نمایش پرچمدار ایفون تو اکثر شرایط از نوت ۹ بهتره
من نمیدونم چرا شما اینقدر بالا پایین میپری
این خبر فقط یک خبره
صرفا برای دوست دارن تکنولوژی و سعی کن اول بخونیش
من شخصا نگرانتم احساس میکنم ب هر خبری ک اسم سامسونگ میاد جبهه میگری
موفق باشید امیدوارم برند مورد علاقت موفق باشه

Rog_Pc_Gamer

میشه منبعتو ببینم اونجا که گفته تو همه شرایط بهتر از نوت ۹ هست؟
میخوای از همین اعداد و نتایج ازمایش های دیسپلی میت برات بیارم نوت ۹ هنوز بهترین صفحس؟

Sajad

دوست عزیز طراحی نمایشگر اولد به عهده سامسونگ بوده. اپل فقط کار کالیبره رو انجام داده.

ahmad

فکر کنم دو سه سال آینده اپل به حز اسنبل کردن بقیه کاراشو خودش انحام بده از باتری و صفحه نمایش گرفته تا چیپ و مودم اختصاصی

amir_galaxy

اپل اگه سیستم عامل و اکوسیستم اختصاصی برای خودش نداشت فک کنم الان در حال رقابت تنگاتنگ با سونی بود برای کسب جایگاه other

علی شیخ زاده

اپل اگه سیستم عامل خودش رو نداشت الان ماها خیلی چیزا رو نداشتیم و اتفاقا الان سونی اریکسون و نوکیا دو برند پرفروش بازار میبودن😑

Vahid

تو تک تک قطعات داره قدرت خودشو بالا میبره ایول داره

علی شیخ زاده

فک کنم تو این مدت بخوبی فهمیده که باید خودکفا بشه و طبق رفتارش انگار همینطور هم داره میشه.

MohammadFarhaadi

من فکر میکنم این رو استخدام کردن تا همه راه های انفجار باطری بیاد دستشون و اون راه ها رو نرن😂😂😂

Faraz

خخخخ خدا رو شکر جای طرفداران اپل نیستم با این همه کلاسی که میزارن نمیدونن همه چی گوشیشون رو مدیون شرکت های دیگه هستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)