حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

میزو زیرو (Meizu Zero) بدون پورت شارژر، بلندگو و هیچ روزنه ای معرفی می شود

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، میزو

چیزی که به عنوان یک آیفون پیشرو تصور می شد و قرار بود پس از حذف جک ۳.۵ میلی متری صدا دیگر هیچ پورت دیگری نداشته باشد را گویا میزو (Meizu) خواهد ساخت. میزو زیرو (Meizu Zero) بدون پورت شارژر، بلندگو، دکمه یا حتی جایگاه سیم کارت و هیچ روزنه ای معرفی می شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

این ویدیو خود گویای همه چیز است، میزو زیرو (Meizu Zero) یک دستگاه که قرار است نه پورت شارژر داشته باشد، نه بلندگو و نه جک ۳.۵ میلی متری که البته خیلی وقت است که خیلی دستگاه ها ندارند. آ … از یاد بردم، کلید فیزیکی و سینی سیم کارت هم ندارد، حتی برای کم و زیاد کردن صدا! حقیقتا دستگاه جالبی خواهد بود و شاید حتی کمی ترسناک، ترسناک از تغییر!

خب، با دکمه ها آغاز می کنیم. میزو زیرو دکمه فیزیکی روی بدنه ندارد و آن را با پنل لمسی روی لبه دستگاه جبران می کند. چیزی شبیه به اچ تی سی یو ۱۲ پلاس که البته اینجا برجستگی جهت وانمود کردن به دکمه بودن وجود ندارد.

شارژر بی سیم سریع ۱۸ واتی

شارژر بی سیم سریع ۱۸ واتی

برای بلندگوی میزو زیرو (Meizu Zero) همانند آن چه که شیائومی در می میکس و شارپ در موبایل های خود استفاده کرده، یکپارچه با نمایشگر است.

پورت شارژر اما وقتی حذف شده است که میزو توانسته شارژر سریع بی سیم ۱۸ واتی را توسعه دهد. این شارژر بی سیم فوق سریع ۱۸ واتی می تواند قابل اتکا باشد اما حتما الان از من می پرسید که پس چطور فایل ها را انتقال دهیم؟ خب، آن هم بی سیم. این کمی برای موارد اضطراری که مثلا دستگاه روشن نمی شود و این ها شاید عجیب ظاهر شود و باید دید که راهکار میزو در این زمینه چیست.

همانطور که می بینید، میزو زیرو (Meizu Zero) حاشیه نمایشگر خیلی کم یا سوراخ نمایشگر ندارد اما در مقابل آن با ظاهری کاملا یکتا و منحصر به خود، نوآوری های جذابی را یک جا ارایه خواهد کرد. همانطور که پایین نمایشگر می بینید، ژست حرکتی اندروید ۹ با آن نوار پایین رابط کاربری کنترل خواهد شد.

میزو زیرو

میزو زیرو

دوربین اصلی دوگانه میزو زیرو را روی قاب پشتی می بینیم که کمی برجسته است و رزلوشن ۱۲+۲۰ مگاپیکسلی دارد و حسگر تصویرهای Sony IMX380 و IMX350 AI را دارد. دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی خواهد بود در همان حاشیه بالا جای داده شده است.

نمایشگر ۶ اینچی OLED میزو زیرو حسگر اثرانگشت را نیز درون خود جای داده است و رزلوشن FHD+ دارد. موضوع آخر درباره سیم کارت است که میزو زیرو از E-Sim پشتیبانی خواهد کرد و سیم کارت فیزیکی در آن قرار نمی گیرد.

درباره حافظه رم و حافظه داخلی میزو Zero صحبت نشده است و زمان عرضه و قیمتش هم هنوز کاملا مشخص نیست. نظر شما درباره ایده میزو زیرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ronin

جالبه
ولی الان واسه این تغییرات زوده به نظرم
تو یکسری موارد چینی ها دارن پیشرو میشن

نیما عرفانی

به نظرم جذابیتش از گوشی های منعطف که شرکت های دیگه دارن روش کار میکنن کمتره اما خب شاید آینده ی موبایل ها به سمت همین طراحی پیش بره که هیچ روزنه و برآمدگی و شیاری نداشته باشن. برترین ویژگی این طراحی در بحث مقاومت در برابر ضربه و ضد آب بودن به معنای واقعی هستش ولی خب معایبی هم داره که در متن بهش اشاره شد. احتمال داره کاربرانی که این گوشی رو انتخاب میکنن به مرور از محدودیت هایی که داره خسته بشن و تصمیم بگیرن گوشی رو عوض کنن.
مثلا شارژر بی‌سیم رو باید همه جا با خودشون داشته باشن و حملش کنن یا ارتباط بیسیم برای انتقال فایل ها از گوشی به لپ تاپ یا بالعکس همیشه جوابگو نیست و سرعتش با ارتباط سیمی متفاوت و پایین تره.
حذف سیم کارت فیزیکی و جایگزینی E.SIM ( گوگل و اپل پیشرو بودن) رو به شخصه باهاش موافقم و معتقدم تأثیر بسزایی در امنیت اطلاعات شخصی افراد داره به شرطی که اپراتورها با این فناوری سازگاری داشته باشن و بستر لازم برای گسترش و استفاده ی این قابلیت رو فراهم کنن. ژست های حرکتی و فریم لمسی و حساس به فشار برای جایگزینی دکمه ی پاور و تنظیم صدا و دکمه ی اختصاصی دستیار صوتی و عملگرهای شخصی سازی شده مثل شاتر دوربین یا گرفتن اسکرین شات هم نوآورنست که اچ تی سی پیشرو در این زمینه بود و باعث میشه تعامل و ارتباط کاربر با گوشی لذت بخش تر باشه. ودر نهایت چنین طراحی به خاطر حذف شیار سیم کارت قاعدتاً نمیشه کارت حافظه هم بهش اضافه کرد که البته میزو این مسئله براش مهم نیست چون از اول گوشی هاش کارت حافظه نمیخوردن ولی حداقل باید در مدل پایه ، ۲۵۶ گیگ حافظه داشته باشه که برای افرادی که خواستار استفاده از حافظه‌ی جانبی و افزایش حافظه هستن تا حدی توجیه پذیر و رضایت بخش باشه .

amer

سلام اقای عطایی z5 PRO JT تو انتوتو امتیاز37000بدست اورده و اگه صحت داشته باشه پس نتیجه میگیریم امتیاز400000XZ4درست و صحت داره.لطفا این خبر پوشش بدین

Alif16

خیلی شبیه نوکیا ۸ سیرکو هست

Mahdi.L

به نظرم گوشی هوشمند وسیله ای که بتونه به انسان کمک کنه تا کاراشو تا جای ممکن راحت تر و بهتر انجام بده، و در همین راستا هر چی قابلیت های جانبی بیشتری داشته باشه(مثل داشتن هدفون جک، تایپ سی، بلندگو و میکروفون های با کیفیت، قابلیت هایی مثل مقاومت در برابر آب و حافظه جانبی و…) مناسب تره مگر اینکه راه حل جایگزینی براش ارائه بشه که واقعا از هر نظر بهتر باشه
وگرنه باعث محدودیت و دست و پا گیری تو انجام امور میشه و گاهی واقعا انجام کارا سخت تر

علی شیخ زاده

یه ایده جذاب از چینی هاس واقعا
البته اگه شارژر بی سیم و هدفون بسیسیم هم درون جعبه قرار بده دیگه خیلی عالیه و بنظرم همچین کاری از چینی ها بعید نیست

نیما عرفانی

سلام آقای عطایی
شبتون بخیر
چند روز پیش کامنتی گذاشتم مبنی اینکه گروه تلگرامی بزنید با مدیریت خودتون به منظور تبادل نظرات و تعامل بهتر با کاربران که به دلیل مشغله کاری پاسخی از سوی شما حاصل نشد. اگر امکانش هست داخل سایت و کانال تلگرام ترنجی ، نظر سنجی کنید که مشخص بشه تعداد مخالف ها و موافق ها در این خصوص چه تعداد هستش.
با تشکر

نیما عرفانی

درسته اما میشه به جز خودتون از بین کاربران برتر ترنجی چندتا ادمین براش در نظر بگیرین که ارتباط دوستان باهم راحت تر بشه و تبادل نظرات در موضوعات وسیع تری صورت بگیره، بازم هرجور خودتون صلاح میدونین ولی به نظرم گذاشتن نظرسنجی خالی از لطف نیست .🙂

emimob

گوشی هوشمند برای راحتی بشر هست نه برای سختر کردن و محدود کردن به نظرم مناسب نیست و استقبالی ازش نمیشه چون بدون پورت باید تمام وسایل و لوازم الکترونیکی کامپیوتری تغییر کنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)