حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برخورد با ارسال کنندگان پیامک تبلیغاتی شدیدتر می شود

نوشته

5 سال قبل | یک دیدگاه | اخبار داخلی

حتما پیامک های تبلیغاتی برای شما هم آزاردهنده هستند، به خصوص زمانی که منتظر یک پیامک خاص هستید. امروز خبر می رسد که برخورد با ارسال کنندگان پیامک تبلیغاتی شدیدتر می شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: موضوع پیامک های تبلیغاتی بحث تازه ای نیست و با توجه به اینکه افراد و شرکت های کوچک راهکارهای مناسب و ارزان قیمتی برای تبلیغات در اختیار ندارند به ارسال پیامک های تبلیغاتی روی می آورند که باعث مزاحمت برای مردم شده است.

وی گفت: پیش از این افراد و شرکت ها با ایجاد سامانه هایی اقدام به ارسال پیامک های تبلیغاتی به مردم می کردند که ما با ایجاد سامانه ستاره ۸۰۰ مربع با درخواست مردم اقدام به مسدود کردن آن سامانه ها کردیم اما این کار باعث شد افراد به سمت استفاده از سیم کارت های شخصی بروند و با ارسال پیامک های با حجم زیاد مزاحمت های بسیاری را برای مردم ایجاد کردند که همین موضوع با واکنش رییس جمهور و دستور وی برای برخورد با این پیامک های تبلیغاتی مزاحم همراه شد.

بالای ۷۰ هزار سیم کارت تبلیغاتی مزاحم قطع شده است

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات افزود: به طور مشخص از یکسال گذشته تاکنون اقدامات زیادی را در کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به کار بستیم، همچنین با ایجاد سامانه هایی اقدام به شناسایی سرشماره های پیامک های مزاحم کردیم که در نهایت توانستیم بالای ۷۰ هزار سیم کارت تبلیغاتی مزاحم را قطع کنیم.

پیامک تبلیغاتی

پیامک تبلیغاتی

فلاح جوشقانی اضافه کرد: با این همه از یک هفته پیش اقدامات خود را تشدید کردیم از جمله اینکه آستانه هایی را که برای شناسایی سیم کارت ها ایجاد کرده بودیم افزایش دادیم تا سیم کارت های مزاحم بیشتری را شناسایی کنیم و شناسایی سیم کارت های مزاحم به دو برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: ما برای مقابله با این موضوع به تامین سیم کارت ها هم ورود کردیم که یکی از حلقه های تامین سیم کارت ها؛ اپراتورها و دیگری دفاتر ارتباطی آنها هستند که سیم کارت ها را می فروشند.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات گفت: با بررسی های انجام شده دریافتیم در این مسیرها هم تخلف صورت گرفته است از اینرو امروز در ابلاغیه و بخشنامه ای به اپراتورها اعلام کردیم که اگر مشخص شود خود اپراتورها یا دفاتر فروش آنها زمینه ساز ارسال پیامک های تبلیغاتی می شوند از همه خدمات محروم خواهند شد و با آنها برخورد خواهد شد.

اگر مردم پیامک تبلیغاتی را دریافت کردند شماره آن پیامک را به ۱۹۵ ارسال کنند

وی همچنین راهکار دیگر مقابله با پیامک های تبلیغاتی را کمک مردم به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دانست و گفت: اگر مردم پیامک تبلیغاتی را دریافت کردند شماره آن پیامک را به ۱۹۵ ارسال کنند تا در اسرع وقت نسبت به قطع آن شماره اقدام کنیم.

فلاح جوشقانی افزود: برای حل این مشکل نیازمند همکاری همه دستگاه ها و اصلاح قانون هستیم البته به جز برخوردهای سلبی باید روش های تشویقی نیز در نظر گرفته شود و بهترین مسیر این است که کسب و کارهای کوچک برای کارهای تبلیغاتی خود با شرکت های تبلیغاتی دیجیتال همکاری کنند و محصول خود را تبلیغ و هم باعث مزاحمت مردم نشوند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
hamid reza

خداییش دروغه خود اپراتور ها با اطلاعاتی ما به …. میفرسیتیم اونارو میخرن گرون به بعضیا میفروشن و اون بعضیا طبق اینکه مثلا من داشجو هستم یا … به من پیام های تبلیغی میفرستن و این پیام ها هیچ وقت تموم نمیشه چون …. از منافعش نمیگذره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)