حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد ۴ بار دیگر تایید شد

نوشته

5 سال قبل | 17 دیدگاه | سونی، شایعات

چندین صفحه درباره اکسپریا ایکس زد ۴ (Xperia XZ4) شایعات رنگارنگ شنیده ایم. این شایعات دوربین سه گانه و نمایشگر ۲۱:۹ را به ما نشان می دادند. حالا این بار با لو رفتن قاب های برند Olixar شاهد این هستیم که دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد ۴ بار دیگر تایید شد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد ۴

دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد ۴

در تصویر بالا که از قاب اکسپریا ایکس زد ۴ (Xperia XZ4) می بینید، دوربین سه گانه عمودی پرچمدار ۲۰۱۹ سونی دیده می شود. در این تصویر مشخص است که دوربین سه گانه سونی مقداری برجسته خواهد بود. فلاش LED تکی و فوکس لیزری بالای آن قرار گرفته است.

حسگر اثرانگشت اکسپریا ایکس زد ۴ روی لبه سمت راست دستگاه کاملا مشخص است و اینجا بازگشت سونی به این راهبرد قدیمی شرکت ژاپنی را نشان می دهد. نمایشگر ۲۱:۹ نیز در نماهای دیگر مشخص است.

ما در ترنجی خواندیم که از روی خط کش مشخص است که حدودا ۳ میلی متر (خیلی کم بیشتر) برای حاشیه لبه پایین اکسپریا ایکس زد ۴ قابل توجه است. تا آنجا که من به یاد دارم حاشیه لبه پایین آیفون X (و به طبق آیفون Xs) همینقدر (کمی بیشتر) است و به دلیل حاشیه های کناری کم حاشیه تر، شاید لبه پایین کمی پر حاشیه تر از نمونه اپل شود.

دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد ۴

دوربین سه گانه سونی اکسپریا ایکس زد ۴

اگر به یاد داشته باشید در این تصاویری مقایسه بین اکسپریا ایکس زد ۴ با اکسپریا ایکس زد پریمیوم را دیدیم. همانطور که کاملا مشخص بود اکسپریا ایکس زد ۴ عرض کمتر و قد بلند تر نسبت به اکسپریا ایکس زد پریمیوم دارد. دلیل آن را می‌توان در نسبت تصویر متفاوت نمایشگر این دو دستگاه دانست. سونی در پرچم‌دار سال ۲۰۱۹ خود از نسبت تصویر عریض تر ۲۱ به ۹ استفاده خواهد کرد و این در حالیست که اکسپریا ایکس زد پریمیوم هم نسبت تصویر سنتی ۱۶ به ۹ استفاده می کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اکسپریا ایکس زد ۴ با دوربین سه گانه می تواند دستگاه جذابی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
MOAZEZ

از همه چی مهمتر اینه کهxz4 میاد ایران خوشبختانه

r.s.a

چطور؟؟

Sadeghh

از کجا این خبر منتشر شده؟

امیرحسین ملکی

با توجه به تصاویر، و اینکه دوربین پایینی لنز کوچک تری در مقایسه با دو تا دوربین دیگه داره میشه گفت سونی از راهکار اولترا واید برای سنسور سوم خودش استفاده کرده که با توجه به ۴۸ مگاپیکسلی بودن دوربین اصلی و عدم نیاز به یک لنز اپتیکال اضافه بهترین تصمیم هستش.
فقط امیدوارم دوربین دوم سیاه و سفید نباشه و ToF یا یک دوربین کاربری تر استفاده بشه چون تو تصاویر اندازه لنز دوربین اصلی و دوم برابره و این یعنی دوربین دوم اپتیکال نیست.

mostafa3

از کجا میدونید ۴۸ مگاپیکسلی هست دوربین اصلی
سنسور ۴۸ مگاپیکسلی رو برای میانردهها زده

امیرحسین ملکی

کجا گفته ۴۸ مگاپیکسل رو صرف میانرده زده؟
اینکه یه سری کمپانی ها تو میانرده هاشون استفاده میکنن دلیل بر این نیست که سنسور مخصوص میانرده باشه.
الان چون لنوو و بزودی ردمی گوشی هایی با اسنپدراگون ۸۵۵ و قیمت زیر ۴۰۰ دلار معرفی میکنن یعنی پردازنده میانرده است؟
همین پردازنده تو گوشی ۱۰۰۰ دلاری کمپانی های دیگه استفاده میشه.
اون چیزی که میانرده رو از پرچمدار متمایز میکنه بیشتر از اینکه سخت افزاری باشه نرم افزاریه..(استثنا هم هست مثلا OIS)
night mode و HDR+ که کمپانی هایی که از یک نوع سنسور تو میانرده و پرچمدارشون استفاده میکنن، این هارو مختص پرچمدار در نظر میگیرن.

Dariushrd

مگه خله سنسور ۴۸ مگاپیکسلی که برا میانرده های ۲۰۰ دلاری شرکتای چینی زده برا پرچمدار خودش بزاره؟ سنسورش هنوز معرفی نشده احتمالا یه هفته قبل معرفی گوشی معرفیش میکنه

r.s.a

فوق العاده است. امسال سونی داره عالی کار میکنه

علی شیخ زاده

به نظر گوشی کامل و خیلی جذابی میاد.
این طراحی و این مشخصات بعد از چند سال فعالیت نا امید کننده جای تبریک داره
و نوید بازگشت سونی رو میده

Alif16

بعید میدونم سونی ۲۰۱۹ گوشی بده بیرون

amer

چقدر خوشکل و خاص هست تا حالا هیچ گوشی به این زیبایی ندیدم.راستی گوشی های سونی طبق گفته مدیر سونی قراره به خاورمیانه برگرده

نیما عرفانی

بهترین طراحی چند سال اخیر محصولات سونی رو داره ، فقط تنها موردی که برام سؤاله اینه که اگه مدل معمولی XZ4 دوربین سه گانه داشته باشه پس مدل پریمیوم می‌تونه از دوربین ۴ گانه بهره ببره که به محقق شدن این موضوع شک دارم ، من فکر میکنم مدل معمولیش دوربین ۲ گانه داره و این عکس هایی که با دوربین ۳ گانه هستش مربوط به مدل پریمیوم میشه.
و از اون جایی که سونی خیلی رو طراحی و دوربین این گوشی داره مانور میده پس قطعا سنسور جدیدتری داره که هنوز معرفی نشده و همون سنسور ۴۸ مگاپیکسلی که بقیه برندهای چینی در محصولاتشون استفاده کردن ( شیائومی ، لنوو ، آنر ) سونی در پرچمدارش استفاده نمیکنه چون همیشه سنسور گوشی های سونی مختص به خودش بوده . باز به نظرم یه سنسور اصلی رنگی می‌ذاره با رزولوشن بالا و توانایی زوم اپتیکال و تصاویر بوکه، یک سنسور سه بعدی TOF و یک سنسور اولترا واید قرار میده.
این گوشی می‌تونه سکوی پرتابی باشه برای سونی و بالعکس .

Ainaz

خیلی گوشی خوشگلی در میاد ولی چرا حسگر و گذاشته رو لبه گوشی!
برای پیشرو بودن باید داخل صفحه نمایشگر میذاشت

amer

ایناز خانم بهترین جای ممکن برای اثر انگشت و البته خاص و لاکچری همین لبه گوشی هست .البته برای پیشرو بودن و باز خاص بودن جدیدا سنسور دوربین 3بعدی لیزری سونی برای تعیین هویت داره معرفی میشه با دقت و سرعت زیاد باز شدن گوشی

Pouya

اون دیگه سلیقس یکی تو صفحه دوست داره یکی تو پاور کسی رم میشناسم هنوز میگه قاب پشتی از همه بهتره ولی در کل اره برای اینکه پیشرو باشه و به روز بهتر بود داخل صفحه میزاشت

amer

پویا جان این گوشی پاور و فینگر جدا از هم هستن.بعدش هم پیش بینی شده در تابستان2019سونی .سنسور 3بعدی هم در سلفی و هم در دوربین اصلی که لیزری هست و دقت و سرعت بهتری از فیس ایدی اپل و تا چندین برابر بهتر و سریعتر از فینگر اپتیکال صفحه نمایش در گوشی های امروزی هست و پیشرفته تر از حتی بخوای تصورش بکنی

Mortazavi

وااای
اولین اندرویدی بدون حاشیه پایین

بیاد خاورميانه میخرمش قیمتشم مهم نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)