حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

جایگاه ایران در جدول باهوش ترین مردم جهان کجاست؟

نوشته

5 سال قبل | 10 دیدگاه | اخبار

شاید این را که “ایرانی ها باهوش ترین” یا حداقل جر باهوش ترین های جهان هستند را شنیده اید و شاید اصلا به آن باور داشته باشید. امروز می خواهیم ببینیم جایگاه ایران در جدول باهوش ترین مردم جهان کجاست؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید.

شرکت انگلیسی Vouchercloud فهرست ۲۵ کشور باهوش جهان را بر اساس یافته‌های خود تنظیم کرد که در این لیست نامی از ایران دیده نمی‌شود.  این کمپانی تعداد جوایز نوبل، میانگین آی‌کیو و دستاوردهای تحصیلی را محاسبه کرده و بر اساس آن فهرست 25 کشور باهوش جهان را به دست آورده است. در لیست زیر ابتدا تعداد جوایز نوبل کشورهای مختلف را می بینیم:

ژاپن حرف اول را با رتبه ششم (26 جایزه نوبل) در نوبل، رتبه ششم در آی‌کیو و رتبه پنجم در امتحانات مدارس می‌زند

در این فهرست که در زیر مشاهده می‌کنید آسیا و اروپا حرف اول را می‌زنند و ژاپن حرف اول را با رتبه ششم (26 جایزه نوبل) در نوبل، رتبه ششم در آی‌کیو و رتبه پنجم در امتحانات مدارس می‌زند.

سوئیس با رتبه 6 نوبل، 11 در آی‌کیو و 11 در امتحانات مدارس دوم جدول است و به ترتیب چین، آمریکا، هلند، روسیه،بلژیک، انگلیس، کانادا و کره جنوبی نیز در رتبه‌های سوم تا دهم هستند.

اما در فهرست برترین‌های نوبل آمریکا با 368 جایزه اول، انگلیس با 132 نوبل در رتبه دوم و آلمان با 107 جایزه نوبل در رتبه سوم است. در این لیست جمهوری چک و آرژانتین با 5 جایزه نوبل در رتبه 25 جدول قرار دارند. در این فهرست نیز خبری از ایران نیست.

متاسفانه در فهرست آی‌کیوی برتر نیز خبری از ایران در 25 رتبه اول نیست

گفتنی است نام ایران با کسب 85 امتیاز در بخش آی‌کیو به ثبت رسیده است. در فهرست آی‌کیوهای برتر ملی، سنگاپور با 107.1 امتیاز در صدر است و چین با 105.8 امتیاز در رتبه دوم و هنگ‌کنگ با 105.7 در رتبه سوم قرار دارند. کره جنوبی، تایوان و ژاپن هر سه از آسیا در رتبه‌های 4 تا 6 و فنلاند از اروپا با 100.9 امتیاز هفتم جهان و اول اروپا است. در این فهرست آلمان 21، سوئد 22، فرانسه 24 و مجارستان 25 جدول آی‌کیو هستند.

هر چند که این خیلی مهم نیست اما به پیشرفت بی نظیر سنگاپور نگاه کنید! از یاد نبرید که شما بر اساس تلاش خود می توانید پیشرفت کنید و بخش مهمی از پیروزی، پشتکار است. نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
10 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما

چیزی که این تحقیق نشون میده ، فقط مربوط به امکانات میشه. کشور هایی که ثروتمند تر و قانونمدار تر هستن ، صدر جدول هستن.
هوش بستگی به امکانات نداره.

Dariushrd

دقیقا همینه…هرکسی تو ایران توان رفتن رو داشته به بهترین جایگاه ها رسیده…با توجه به سیستم آموزش و پرورش مزخرف، شرایط اقتصادی و فرهنگی آشفته و بشدت ضعیف… واقعا نباید توقع داشت جز ۴۰ تای برتر هم باشیم

نیما عرفانی

دقیقا همینطوره ، به سیستم آموزشی و امکانات رفاهی و فرهنگی و صد البته مدیریت و نظام بالعدل و منطقی بستگی داره. داشتن فرهنگ ۲۵۰۰ یا ۸۰۰۰ ساله همش شعاره .
یادمه حدود ۲ ماه پیش یکی از دوستان ترنجی( امین) می‌گفت باید از خودمون شروع کنیم فرهنگ منطقی بودن رو بین همه جا بندازیم تا به اصلاح جامعه برسیم .
اینجا ایرانه ، حتی اگه چند نسل بعد از ماهم بخوان جامعه رو اصلاح کنن بازم ایران با اختلاف عقب تره.
چرا؟؟؟؟ چون هرساله صورت مسئله رو پاک میکنن و به راه و روش درست و مدیریت قانون مند کاری ندارن.
الان شما برید دانشگاه هارو ببینید ( دانشگاه های دولتی بحثش جداست ) دانشگاه آزاد، پیام نور ، غیر انتفاعی ، علمی کاربردی ، با قاطعیت میگم بالای ۹۰ درصد دانشجویان( خانم و آقا) این دانشگاه ها برای هر هدفی میان دانشگاه به جز درس خوندن و بالابردن معلومات ، فقط میان واسه خوش گذرونی و گذروندن اوقات فراغتشون ، پیدا کردن دوست و پیدا کردن شوهر. البته بازم تأکید میکنم دانشگاه دولتی بحثش جداست چون اکثر رشته هاش کنکور میخواد و سطح دانشجویانش بالاتر از سایر دانشگاه های خصوصیه.
خب این یه بخشی از معایب جامعست که هرسال داره وضعش بدتر میشه . تعداد ورودی های دانشگاه ها با تعداد خروجی هاشون برابر نیست ، حداقل نصفشون وسطاش انصراف میدن . خب تا وقتی وضع اینه ، رتبه ی ایران جایگاه ویژه ای نداره.

ronin

ما ایرانیا سال ها توهم باهوش بودن داشتیم فقط
تو عمل هیچی نیستیم
فقط حرف
حرف
حرف

علی شیخ زاده

اونایی که تو عمل یه چیزی هستن یا سالها پیش از کشور رفتن یا دارن میرن

AMIRT22665

البته این آمار خیلی به امکانات و صد البته جمعیت بستگی داره.
شخصا آمار آی کیو رو مستقلا خیلی معتبر تر میدونم برای باهوش ترین ها. بحث پشتکار علی رغم اهمیت غیر قابل انکارش کلا یه موضوع دیگس.

amer

به گفته انیشتین(نبوغ99درصدتلاش و عرق ریختن و فقط 1درصد استعداد)

amer

یه خبری درباره کارمند ژاپنی خونده بودم نوشته بود به علت کارکردن زیاد در اداره فوت میکنه!ژاپن و کلا مردم ژاپن به سخت کوشی و تلاش و کار مفیدو هوش بالا معروف بودن و هستن

CAPCOM

مردم کشور من گرسنه نیستند چون روزی ۳ وعده گول میخورند
فریدون فرخزاد
آخه مرد حسابی شما انتظار دارید مردمی که هرسال با وعده های دروغین پای صندوق رای میرن و بعدشم هربار پشیمون میشن از کرده ی خودشون در این جدول رتبه ای کسب کنن، احمق ترین مردم کسانی هستند که از اشتباه خود درس نمیگیرند
امسال همه دیدیم که آقایان اومدن و گفتند فیلتر نمیکنیم و بعد فیلتر کردند و بعد اومدن باکمال پررویی وبی شرمی گفتن ما با فیلتر مخالف بودیم
همین مردمی که اعتراز کردن فردا دوباره با کلی وعده دروغین گول میخورند
مردم ما اگر هزاران جایزه نوبل ام داشته باشن باز احمق ترینه مردمند

Soheylz

با این همه اشغالی که تو خوراکی هامون میریزن انتظار دارید مغز ایرانیا رشد هم بکنه؟

اصلا شما هرجا بگید تو این مملکت یه چیزی که گرون میشه مردم به جای اینکه نخرن بیشتر میخرن خودش دلیلی بر خریت محض ایرانیا هست نیازی به تست iq هم نیس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)