گروه خودروسازی سایپا در سال جاری ابتکاری نو را به خرج داده و بر خلاف عملکرد خودروسازان جهان پیش می رود. این شرکت به جای اینکه هر سال، ارتقایی را در محصولات خود پدید آورد، در سال ۱۳۹۷ امکانات برخی خودروهای خود مانند ساینا را کاهش داده و به تازگی هم خلاقیت جدیدی را به نمایش گذاشته است. امکانات ساینا سایپا تغییر کرده و در ادامه با هم در ترنجی درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.
در تمام دنیا سعی می شود که هر محصول در خودروسازی ها نسبت به سایر محصولات دیگر آن کمپانی تفاوت هایی داشته باشد. اما می بینیم که سایپا در تلاش است تفاوت میان ساینا، تیبا و پراید را کاهش دهد و هر از چند گاهی آن ها را شبیه تر به هم می کند!
ساینای دنده ای که در ابتدا با زِه بالای پلاک هم رنگ بدنه و رکاب پلاستیکی هم رنگ بدنده عرضه می شد، توانسته بود با داشتن پلتفرمی مشترک با تیبا، تمایزهای ظاهری را در کنار تغییر در الگوی ظاهری جلو، عقب و کابین به خود اختصاص دهد.
رکاب پلاستیکی این خودرو که تا حدی طراحی به روز و اسپرتی داشت، از ابتدای سال جاری حذف شد و دیگر بروی ساینا نصب نگردید. همچنین پلاستیک بالای پلاک تیبا که جای دستگیره ی درب صندوق و چراغ های پلاک است، از سال ۹۷ دیگر هم رنگ بدنه نبودند و با رنگ مشکی پلاستیک خام بر روی این خودروی اقتصادی نصب می شدند.
به تازگی سایپا رینگ آلیاژی اسپرت را از روی ساینا حذف کرده و آن را با رینگ فولادی و قالپاق به مشتریان تحویل می دهد. با این اتفاق شباهت پراید و تیبا با ساینا در بخش رینگ ها بیشتر شده و شاهد هستیم که هر روز وجه تمایز آن ها با هم کمتر می شود.
نظر شما درباره تغییرات ساینا سایپا چیست؟
واقعا خاک بر سری کسی که با این همه توهین باز هم بیاد از این آشغال سازها خودروی صفر بخره.بهترین کار خریدار خودروی کارکرده و رو به راه هست.چون خودرو های جدید به دلیل تحریم ها کیفیت قطعات بسیار پایینی دارن.و در ساختشون از قطعات درجه2 و 3 چینی استفاده شده.
با دیدن همچین چیزایی فقط این سوالو از خودتون بپرسید که چه کسانی احمق هستن.ما ملت یا اونایی که اینجور محصولاتی میفروشن؟من به شعور ایرانیا شک دارم.(نه همه)
آدم تو این کشور سر جاش بشینه هیچ کاری نکنه بازم پیر میشه
از طراحی یه ماشین ایرانی خوشم اومده بود اونم ریدن بهش